دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

از ربات‌ روزنامه‌نگار تا ربات زنبور عسل+تصاویر



اخبار علمی - از ربات‌ روزنامه‌نگار تا ربات زنبور عسل+تصاویر

مطالعه‌ای نشان داد علاوه بر روزنامه‌نگاری، پذیرش فروش مغازه، آشپز و راننده تاکسی، در سال‌های آینده ربات‌ها قادر خواهند بود در هر شغلی انجام وظیفه کنند.

به گزارش فارس، امروزه بسیاری از فعالیت‌ها توسط ربات‌ها انجام می‌شود و هر روز از ساخت یک ربات با قابلیت‌هایی ویژه مطلع می‌شویم؛ در اینجا با چند نوع ربات آشنا می‌شویم که به زودی در دسترس خواهند بود.

 

اخبار,اخبار علمی ,ربات زنبور عسل

 
ربات روزنامه نگار:
آژانس خبری بین المللی «آسوشیتدپرس» اواخر ماه ژوئن اعلام کرد: یک نرم افزار کاربردی برای پاسخگویی به نیازهای عادی در نظر گرفته شده است و برخی از مقالات توسط این ربات نوشته می‌شود که باعث می‌شود روزنامه نگاران بیشتر بر روی کارهای دیگر تمرکز کنند و ما می‌توانیم به جای 2300 داستان در هر سه ماه، 4400 داستان با کیفیت قبل در سراسر آمریکا ارائه دهیم.

 

اخبار,اخبار علمی ,ربات زنبور عسل

 
ربات‌هایی برای کمک به انسان
یک شرکت فرانسوی رباتی به نام رمئو به طول 1.40 سانتی‌متر طراحی کرده است که قادر است در خانه سالمندان به افراد مسن در بلند شدن، راه رفتن و دادن اشیاء کمک کند.

این ربات قادر است بدون مشکل صحبت کند، قادر به تنظیم ملاقات‌هاست و می‌تواند در صورت نیاز به بیماران دارو بدهد.

نمونه اولیه این ربات در سال 2016 آزمایش خواهد شد و در سال 2017 به بازار عرضه می‌شود.

 

اخبار,اخبار علمی ,ربات زنبور عسل

 
جایگزین شغل
ربات‌ها جایگزین 700 شغل در 20 سال آینده خواهند بود؛ مطالعه‌ای نشان داد علاوه بر روزنامه نگاری، پذیرش فروش مغازه، آشپز و راننده تاکسی، در سال‌های آینده ربات‌ها قادر خواهند بود در هر شغلی انجام وظیفه کنند و به طور خودکار کار انجام دهند.

 

اخبار,اخبار علمی ,ربات زنبور عسل

 
ربات زنبور عسل
دانشمندان آمریکایی کوچک‌ترین ربات جهان به نام روبوبیز را ساخته‌اند؛ طول این زنبور عسل 3 سانتی‌متر است و قادر به کشت و پرورش محصول است و به طور مصنوعی گرده افشانی می‌کند.

 

اخبار,اخبار علمی ,ربات زنبور عسل

 
ربات تکنسین
محققان موفق به توسعه یک نوع ربات اریگامی شدند؛ این ربات که از ملخ، الهام گرفته شده است بسیار قوی است و از ماشین آلات پیچیده در اندازه‌های مختلف است؛ این ربات می‌تواند به عنوان یک امدادرسان به دیگران کمک کند و در مکان‌های غیر قابل دسترس که انسان قادر به رفتن به آن نیست، برود.

اخبار علمی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
ربات زنبور عسل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل عام 30 هزار زنبور عسل توسط 30 زنبور ژاپنی+تصاویر



زنبور عسل,انواع  زنبور عسل

 تقریبا اکثر ما گزیده شدن توسط زنبور را تجربه کرده‌ایم، تجربه‌ای دردآور از یک حشره یک سانتیمتری، حالا اگر زنبوری اندازه حدودی کف دستتان به شما حمله کند چه حسی خواهید داشت؟

 زنبور سرخ ژاپنی یکی از مخوف‌ترین شکارچیان دنیای حشرات است. این حشره 5 سانتیمتر طول و بالهایی که تا 8 سانت از هم باز می‌شوند؛ اندازه‌ای برابر خیلی از پرنده‌ها دارد. که این بالها به زنبور این امکان را می‌دهد تا با سرعت 40 کیلومتر در ساعت پرواز کند و روزانه 100 کیلومتر جابجا شود.

 

 

زنبور عسل,انواع  زنبور عسل

 

نیش این زنبور ترسناک 6 میلی‌متر طول دارد و دارای مواد شیمیایی است که می‌تواند گوشت انسان را در خود حل کرده و متلاشی کند، کسانی که تجربه گزیده شدن توسط این حشره را دارند، درد نیش آن را مانند فرو رفتن یک میخ داغ در بدن توصیف کرده اند.

 

 

زنبور عسل,انواع  زنبور عسل

 

این حشره سالانه موجب مرگ 40 نفر در ژاپن می‌شود که بر اثر حساسیت به نیش آن جان خود را از دست می‌دهند.

 

 

زنبور عسل,انواع  زنبور عسل

 

هر عدد از این زنبورهای سرخ می‌تواند در دقیقه 40 زنبور عسل معمولی را از پا در آورد و معمولا  زنبورهای سرخ برای حمله به کندوی زنبورهای عسل به صورت دست جمعی به کندو حمله ور می‌شوند. در یکی از حمله‌های این زنبورها به کندوی زنبور عسل اروپایی، تنها 30 عدد از آنها 30 هزار زنبور عسل اروپایی را از پا در آوردند.

 

 

زنبور عسل,انواع  زنبور عسل

 

البته زنبورهای معمولی در برابر این زنبور بی رحم بی دفاع هم نیستند، آنها با رساندن دسته‌های چند صدتایی خود به زنبور سرخ و بال زدن در اطراف آن دمای محیط را به 47 درجه می‌رسانند که یک درجه بالاتر از توان تحمل زنبور سرخ است و با این کار آن را از پای در می آورند.... /خبرگزاری فارس

 

زنبور عسل,انواع  زنبور عسل