دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

از راه دور Sign Out شوید!



 

 

از راه دور Sign Out شوید!


حتما این اتفاق برایتان افتاده که وسط راه یادتان بیفتد که ای دل غافل، فراموش کرده اید از حساب کاربری جیمیل Sign Out شوید. خب! نگران نباشید. از راه دور هم می شود از جیمیل Sign Out شد.
از کامپیوتر دیگری وارد حساب جیمیل شوید. پایین صفحه گزینه هایی مانند تصویر زیر می بینید:

روی گزینه Details کلیک کنید. صفحه ای مانند زیر برایتان باز می شود. در این صفحه جزییات ورود و خروج به جیمیل و آی پی هایی که با آن به جیمیل وارد شدید مشخص می شود. روی گزینه Sign out all other sessions کلیک کنید. تا از تمام آی پی هایی که با آن به جیمیل وارد شده بودید Sign Out شوید.

نکته درست است که از جیمیل Sign Out شدید ولی حواستان را بیشتر جمع کنید. ممکن است کسی در همین فاصله وارد حساب کابری تان بشود و ای میل هایتان را زیر و رو کند!

منبع:noorportal.net


ویدیو مرتبط :
بهانه ها دور شوید. دکتر وین دایر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پول بدهید، قانون را دور بزنید/با جزییات مهم ترین پرونده های جرایم اقتصادی امروز ایران آشنا شوید



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

در رابطه با آگهی شما تماس می‌گیرم. شرایط گرفتن مشاوره چیست؟
زمین شما در تهران واقع شده؟ قوانین تغییر كاربری تهران با مناطق دیگر متفاوت است.

بله در بومهن.
قبلا كاربری كشاورزی داشته؟

١٠٠٠ هكتار باغ سیب است. امكان تغییر كاربری وجود دارد؟
بله اما برای دانستن جزییات باید حضوری صحبت كنیم.

هزینه‌ای كه در قبال این مشاوره باید بپردازم چقدر است؟
مبلغ بر اساس نوع قرارداد متفاوت است. كاربری كشاورزی كار را كمی پیچیده می‌كند و بالطبع هزینه آن هم متفاوت خواهد بود.

 

این مكالمه نتیجه تماس با آگهی درج شده در خصوص مشاوره تغییر كاربری اراضی است. در سال‌های گذشته از مرحمت وجود زمین‌خواران و رشد پدیده زمین‌خواری، برای عده‌ای شغلی ایجاد شده كه هر روز هم بر رونق آن افزوده می‌شود.

 

آن دسته از افرادی كه خوب توجیه می‌كنند و اقناع طرف مقابل خود را به خوبی آموخته‌اند با دانستن چند بند و تبصره مربوط به تغییر كاربری به متقاضیان چگونگی فرار از مجازات‌های زمین‌خواری و تغییر راحت كاربری زمین را آموزش می‌دهند. حتی اگر آمار تعداد زمین‌خواری‌ها از سوی مسوولان اعلام هم نشود از میزان افزایش روزافزون شركت‌هایی كه كار تخصصی‌شان ارایه مشاوره به فعالان اقتصادی است؛ می‌توان گستردگی پدیده زمین‌خواری را در این سال‌ها مشاهده كرد.

 

مشاوره‌ها اگرچه میلیونی قیمت دارند اما در مقایسه با جرایمی كه در صورت محكومیت به زمین‌خواران تعلق می‌گیرد رقم ناچیزی محسوب می‌شود. در نظر بگیرید كه اگر زمین‌خواری یك فرد محرز شود، علاوه بر قلع و قمع بنا از یك تا سه برابر قیمت روز زمین باید جریمه پرداخت شود. این جریمه البته برای متخلفی است كه به عنوان نخستین بار اقدام به زمین خواری كرده است.

در صورت تكرار جرم، علاوه بر پرداخت جریمه سه برابری از یك تا شش ماه حبس نیز می‌تواند برای فرد متخلف حكم صادر شود. بنابراین در مقابل چنین جریمه‌هایی دادن چند میلیون تومان در ازای گرفتن مجوز تغییر كاربری زمین و ساخت آن به هیچ‌وجه مبلغ قابل توجهی به نظر نمی‌رسد. شركت‌های مشاور هم دقیقا از همین ابزار برای جذب بیشتر مشتری استفاده می‌كنند.

 

در صفحه اصلی یكی از این شركت‌ها نوشته شده: «صاحبان صنایع نه با انگیزه مجرمانه بلكه عمدتا به دلیل آشنا نبودن با قوانین و مقررات این حوزه دچار مشكلات قانونی و حقوقی شده و وقت و سرمایه خود را تلف می‌كنند. گروه مشاوران... با چندین سال تجربه در امور اجرایی و حقوقی آمادگی دارد تا با ارایه مشاوره صحیح به صاحبان صنایع در خصوص فرآیند قانونی تغیر كاربری اراضی زراعی به صنعتی، تفكیك، افراز و تقسیم اراضی، مشاوره‌های لازم را در این خصوص ارایه كند.»

سوءاستفاده از ارتباطات خاص
زمین‌خواری و تغییر كاربری اراضی كشاورزی مهم‌ترین پرونده‌های جرایم اقتصادی امروز ایران را تشكیل می‌دهد و عملا تاكنون مبارزه با آن ناموفق بوده است.

 

زیرا پدیده زمین‌خواری و تغییر كابری اراضی كشاورزی یك عمل بسیار پرسود بوده و معمولا ارتكاب آن نیازمند سوءاستفاده از قدرت، رانت، فساد مالی و اداری است. وقتی بخش عظیمی از بودجه كشور توسط ثروت نفت تامین می‌شود و اقتصاد پویا و مبتنی بر مدیریت صحیح منابع و صنایع قدرتمند نیست؛ تصاحب زمین و اراضی كشاورزی و ساختمان در كشور منبع ثروت هنگفت محسوب می‌شود و افرادی كه به دنبال كسب ثروت بادآورده و حاصل از میانبرها هستند اقدام به ارتكاب سلسله اعمال پیچیده و جاعلانه‌ای می‌كنند تا زمین‌ها و اراضی مطلوب و وسیع را تصاحب كنند.

 

از سوی دیگر از آنجا كه نظام مالكیت افراد بر اراضی و املاك متناسب با الزامات رشد اقتصادی كشور نبوده و نحوه تعیین كاربری، تهیه سند و مالیات مربوط به آن واقعی نیست منافع جرم زمین‌خواری به طور كلی خطر آن را پوشش می‌دهد. به عبارت دیگر غالب زمین‌خواری‌ها ناشی از رانت‌های قانونی و اطلاعاتی است.

هر سال ٣٠ هزار هكتار از اراضی كشاورزی نابود می‌شود
اگرچه مسوولان امور اراضی عدد مشخصی از تغییر كاربری‌ها نمی‌دهند اما زالی، وزیر اسبق كشاورزی می‌گوید: سالانه ٣٠ هزار هكتار از بهترین اراضی كشور تبدیل به ساختمان می‌شود. آن وقت برای كشت و كار، كشاورزان به سراغ زمین‌های درجه سه و چهار می‌روند كه هم عملكرد محصول در هكتار را پایین می‌آورد و هم در این بحران بی‌آبی، مصرف آب را بالا می‌برد چرا كه برای به عمل نشستن محصول در زمین‌های درجه چندم نیاز به آبیاری بیشتر و صرف نهاده‌ها به صورت افزون خواهد بود.

كشاورزان هم به مشاوران كمك می‌كنند
به محض گسترش شهرها و تعیین حریم قانونی جدید برای شهرها و روستاهای مختلف كشور، صاحبان اراضی كشاورزی به دلیل افزایش بهای زمین به سمت تغییر كاربری اراضی سوق داده می‌شوند. زیرا ساخت خانه و ویلا در اراضی كشاورزی سود بیشتری عاید آنها می‌كند. از سوی دیگر قوانین و وراثت در ایران منجر به خرد شدن اراضی كشاورزی می‌شود و همچنین سود اندك ناشی از فعالیت‌های كشاورزی، دیگر انگیزه‌ای برای فرزندان كشاورزان برای حفظ شغل پدران خود باقی نمی‌گذارد. بنابراین سریع‌ترین راه ممكن برای دسترسی به سرمایه‌ای مناسب برای آغاز فعالیتی جدید فروش زمین كشاورزی است. عمده اراضی كشاورزی پس از فروش به دلیل برخی خلأهای قانونی به راحتی تغییر كاربری داده می‌شوند و به این ترتیب هر روز از سطح زمین‌های قابل كشت ایران كاسته می‌شود. نزدیك به دو دهه است كه باغات حاشیه تهران از بافت این شهر رخت بربسته‌اند.

باغاتی كه درختان آن یكروزه خشك شدند و مجوز تغییر كاربری دریافت كردند. اگرچه براساس قانون حفظ كاربری اراضی زراعی و باغی، شهرداری‌ها مكلفند بر اساس تعرفه‌های فضای سبز شهری خدمات و تاسیسات زیربنایی را در اختیار باغات حاشیه شهرها قرار دهند اما ساخت اتوبان‌ها و تلاش صاحبان این باغ‌ها برای خشكاندن درختان موجود در آن سبب شد كه تهران به شهری از بتن و فولاد تبدیل شده و دیگر اثری از باغ‌های حاشیه‌ای آن باقی نماند. قزوین نیز كه به واسطه وجود باغ‌های متعدد شهرتی خاص داشت طی دهه گذشته شاهد بروز پدیده‌ای جدید در ساختار باغ‌های حاشیه این شهر بود.

نفت سفید داروی معجزه‌گر برای زمین‌خواران
یكی از راه‌ها برای دور زدن قوانین تغییر كاربری اراضی آن است كه زمین‌ها را از قابلیت كشت دور كنید. به این ترتیب در تمام این سال‌ها نفت سفید داروی معجزه‌گری بود كه صاحبان باغ‌ها برای خلاص شدن از شر درختان از آن استفاده می‌كردند تا بتوانند مجوز تغییر كاربری را از مسوولان مربوطه دریافت كنند. با وجود شواهد موجود در خصوص تغییر كاربری اراضی كشاورزی و باغات، تماس‌ها با سازمان امور اراضی برای دریافت آماری از روند تغییر كاربری اراضی بی‌نتیجه ماند. تنها آنچه به صورت علنی بارها و بارها بیان شده است هشدارها پیرامون تغییر كاربری و تاكید مسوولان بر طرح‌ها و برنامه‌هایی است كه با این زمین‌خواری‌ها قرار است مقابله كند.

٢٠٠ هزار هكتار از اراضی را طرح هادی نابود كرد
در كنار همه این اتفاقات طرح هادی نیز كه برای توسعه روستایی عملیاتی شد؛ خود زمینه تخریب اراضی كشاورزی و تبدیل آن به روستا را فراهم كرد. در این طرح توسعه كالبدی در یك برنامه ١٠ ساله تعریف شده است. اگرچه توسعه سطحی نیز در قالب طرح هادی دیده شده است اما در واگذاری اراضی، نامی از اراضی كشاورزی برده نشده است لذا تخریب‌هایی كه در قالب این طرح اتفاق افتاده است، می‌تواند ناشی از عملكرد مجریان آن باشد. قباد افشار، رییس سازمان امور اراضی كشور آماری نگران‌كننده اعلام می‌كند. به گفته او فقط در قالب این طرح ٢٠٠ هزار هكتار از بهترین اراضی كشاورزی در شمال كشور تخریب شده است. او با بیان اینكه بردن اراضی در قالب طرح هادی، آن را از نظارت سازمان امور اراضی خارج می‌كند، توضیح داد: برخی در شمال كشور شالیزارهایی كه بسیار برای كشور باارزش هستند را به بافت روستا الحاق می‌كنند كه در آنجا ویلاسازی كنند، همچنین زمین‌های كشاورزی را كه در كنار روستا یا كنار شهر قرار دارند خریداری می‌كنند تا آنها را الحاق كرده و مورد تغییر كاربری قرار دهند.

اخبار اقتصادی - خبر آنلاین