دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ارسال ارزان فضاپیما به فضا برای ثبت تصاویر استراتوسفر



ثبت تصاویر استراتوسفر,ارسال فضاپیما به فضا,پرواز مجازی به فضا

ارسال ارزان فضاپیما به فضا برای ثبت تصاویر استراتوسفر

دانشجویان انگلیسی با برپایی یک تجارت جدید به مردم سراسر جهان اجازه می‌دهند تا یک پرواز مجازی به فضا داشته باشند.

به گزارش ایسنا الکس بیکر و کریس رز از دانشگاه شفیلد ماموریتهای فضایی ارزان را ارائه کرده و محموله‌های سبک مانند تصاویر انسانها، پیامهای تبلیغاتی شبیه بیلبورد و کیک ها را با کسری از هزینه پروازهای ناسا و ویرجین گالکتیک به استراتوسفر ارسال می‌کنند.

بالن پیش‌ساخت تنها 350 پوند هزینه داشته و به دوربینی مجهز است که می‌تواند تصاویری از استراتوسفر زمین را ارسال کند.
این دانشجویان اولین دستگاه دست‌ساز خود را در سال 2011 با یک جعبه یونولیتی حاوی دوربین ارزان قیمتی که توسط یک بالون هلیومی بلند می‌شد، به فضا ارسال کردند.

پیشرفت این ماموریت توسط یک دستگاه جی‌پی‌اس دنبال شد که به تماس تلفنی با ارسال پیامکی در مورد مختصات خود پاسخ می‌داد.
تاکنون این بالن به ارتفاع بیش از 37 کیلومتر رسیده که دوبرابر ارتفاع حد آرمسترانگ است. در بالاتر از این محدوده انسان نمی‌تواند در یک محیط بدون فشار دوام بیاورد.

ماموریتهای سرنشین‌دار هنوز در برنامه این دانشجویان نیست اما آنها به سرعت در حال یادگیری بوده و با هر پرتاب بالن یک رکورد ارتفاع دیگر ثبت می‌کنند.
این تیم به طور منظم با یکدیگر در منزل بیکر در شفیلد که آنرا مرکز کنترل ماموریت می‌خوانند، دیدار می‌کنند.

وزن این کپسولها تنها حدود 1.5 کیلوگرم و به اندازه یک جعبه ناهار است. پس از ورود به استراتوسفر، بالن تخلیه شده و کپسول با استفاده از یک چترنجات سقوط می‌کند.
یک کارت حافظه بر روی این فضاپیمای بالن‌دار چندی پیش اسامی بیش از دو هزار دانشجو، فارغ‌التحصیل و استاد دانشگاه شفیلد را به فضا برد.

این طراحی به طور دقیق انجام شده و به مشتاقان اجازه می‌دهد پیام‌های خود را به مدار ارسال کرده و با همان هزینه به ثبت تصاویر خود بپردازند.
از دیگر محموله‌های ارسالی توسط این فناوری، کیکی بود که به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس یک شرکت طراحی شبکه به فضا ارسال شده بود.

ثبت تصاویر استراتوسفر,ارسال فضاپیما به فضا,پرواز مجازی به فضا

ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
ارسال فضاپیما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سفر ارزان به فضا با عینک واقعیت مجازی + تصاویر



اخبار علمی - سفر ارزان به فضا با عینک واقعیت مجازی + تصاویر

محققان انگلیسی برای علاقه‌مندان به فضا که امکان تهیه بلیت 200 هزار دلاری سفر زیر مداری را ندارند، با استفاده از عینک واقعیت مجازی امکان سفر ارزان به فضا را فراهم می‌کند.

این پروژه شامل ارسال یک بالن هوایی تا ارتفاع 20 کیلومتری بالای زمین است؛‌ در زیر بالن، محفظه‌ توپی شکلی متشکل از 24 دوربین GoPro Hero3، حسگرهای مختلف، کارت حافظه برای ذخیره‌سازی فیلم ویدئویی و باتری نصب می‌شود.

با رسیدن به ارتفاع مورد نظر، بالن ترکیده و چتر نجات محفظه حاوی دوربین‌ها باز می‌شود؛ همزمان با پایین آمدن دوربین، نمای 360 درجه‌ای از فضا تهیه‌ می‌شود.

این فیلم ویدئویی با عینک واقعیت مجازی «Oculus Rift» قابل مشاهده است؛ امکان نمایش سریع، کند کردن یا به عقب برگرداندن فیلم نیز وجود دارد.

عینک «Oculus Rift» یک هدست واقعیت مجازی است که نمای سه‌بعدی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

نسخه‌ای از این برنامه نرم‌افزاری با قابلیت استفاده بر روی تلفن همراه هوشمند یا تبلت برای کاربرانی که به عینک واقعیت مجازی دسترسی ندارند، در دست طراحی است.

محققان پروژه سفر مجازی به فضا در حال جمع‌آوری بودجه 50 هزار دلاری برای اجرایی کردن این طرح و پرتاب بالن به فضا هستند.

اخبار,اخبار علمی,خصوصیات عینک واقعیت مجازی,سفر ارزان به فضا

بالن به همراه محفظه‌ توپی شکلی متشکل از 24 دوربین GoPro Hero3

 

اخبار,اخبار علمی,خصوصیات عینک واقعیت مجازی,سفر ارزان به فضا

محفظه‌ توپی شکل شامل دوربین، حسگر، کارت حافظه و باتری

 

اخبار,اخبار علمی,خصوصیات عینک واقعیت مجازی,سفر ارزان به فضا

عینک واقعیت مجازی Oculus Rift

اخبار علمی  - ایسنا