دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ارتباط طول انگشتان دست با خطر ابتلا به سرطان پروستات



اخبار علمی - ارتباط طول انگشتان دست با خطر ابتلا به سرطان پروستات

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد، خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که طول انگشت حلقه‌ آنها بلندتر از انگشت اشاره باشد، بیش از سایر افراد است.

محققان می‌گویند الگوی انگشتان دست، می‌تواند یک نشانگر ساده برای بررسی خطر ابتلا به سرطان پروستات بویژه در مردان بالای 60 سال محسوب شود.

 

به گزارش ایسنا، عواملی مانند سن، نژاد، سابقه خانوادگی و تغییرات هورمونی در افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات نقش دارند، اما محققان هنوز قادر به تشخیص ارتباط بین اندازه‌گیری سطوح هورمون در بزرگسالان و خطر ابتلا به سرطان پروستات نشده‌اند.‌ 

 

اخبار ,اخبار علمی ,ارتباط طول انگشتان دست با خطر ابتلا به سرطان پروستات

 

محققان کالج پزشکی Father Muller در منگلور هند در یک مطالعه مقطعی بر روی 27 بیمار 50 تا 80 ساله دریافته‌اند که ارتباطی بین طول انگشتان دست با خطر ابتلا به سرطان پروستات وجود دارد.

 

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد، خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردانی که طول انگشت حلقه‌ آنها بلندتر از انگشت اشاره باشد، بیش از سایر افراد است.

 

دکتر «ادموند فرناندز» یکی از نویسندگان این مطالعه خاطر نشان کرد، تحقیقات بیشتری برای بررسی ارتباط طول انگشتان حلقه و اشاره با افزایش خطر سرطان پروستات بویژه در مردان زیر 60 سال مورد نیاز است.

 

نتایج این مطالعه در مجله Dental and Medical Sciences منتشر شده است. 

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
زنگ خطر ابتلا به سرطان در یزد و ابتلای سالانه 1500 نفر به سرطان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارتباط طاسی با افزایش خطر سرطان پروستات در مردان



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ارتباط طاسی با افزایش خطر سرطان پروستات در مردان

پزشکان در یک مطالعه جدید ادعا کرده‌اند مردانی که تا سن 40 سالگی طاس می‌شوند بیشتر با خطر ابتلا به سرطان پروستات مواجهند.متخصصان شورای سرطان ویکتوریا در استرالیا پس از مطالعه روی الگوهای ریزش مو در 10 هزار مرد به این نتایج دست یافته‌اند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این یافته تاییدی بر یافته‌های قبل است مبنی بر اینکه طاسی می تواند با سرطان پروستات مرتبط باشد. هرچند دلایل این ارتباط هنوز مشخص نیست اما در بررسی‌های پیشین احتمال داده شد که این امر می‌تواند به دلیل افزایش سطح هورمون تستوسترون در مردان باشد./ایسنا