دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ارابه لوکس ب ام و


نام کمپانی ب‌ام‌و تا حدی با خودروهای لوکس آمیخته شده است اما مدل جدید آن یعنی مفهومیVision Future Luxury همان‌طور که از نامش پیداست نگاه کمپانی را به کلاس لوکس در آینده نمایان می‌سازد.


مجله تخت گاز: نام کمپانی ب‌ام‌و تا حدی با خودروهای لوکس آمیخته شده است اما مدل جدید آن یعنی مفهومیVision Future Luxury همان‌طور که از نامش پیداست نگاه کمپانی را به کلاس لوکس در آینده نمایان می‌سازد. این مدل که یک سواری لوکس، منحصربه‌فرد و پراز حس را در یک خودروی متفاوت با امکانات بدیع ارائه می‌کند، از طراحی برجسته داخلی و خارجی، مهندسی پیشرو و ساختاری بسیار سبک‌وزن بهره‌مند است. بدون شک با روی کار آمدن ویژن کلاس لوکس به اوج خواهد رسید.

هدف از ساخت این مفهومی‌ ایجاد انگیزه و ایده بین کارکنان و همچنین نمایش فن‌آوری بدیع در کلاس لوکس ب‌ام‌و در آینده است.

ارابه لوکس ب ام و

طراحی خارجی متفاوت، ساده، دقیق، منظم و زیبا است. از نمای نیم‌رخ فاصله طولانی دو محور جلو و عقب و شیشه‌های باریک که در مجموع به عقب مایل شده‌اند دینامیک چشم‌گیری به این جسم زیبای طویل بخشیده‌اند.

طراحی دستی بدنه و انتخاب رنگ هوشمندانه آن از امتیازات منحصربه‌فرد ویژن به حساب می‌آیند. آینه بغل‌ها به صورتی یکپارچه از گوشه شیشه‌های جلو به بیرون سبز شده‌اند و حسی تکرارنشدنی به‌وجود آورده‌اند، انگار که از روز اول در همین جا بوده‌اند. طراحی درها هم که به خودی خود به ویژن شخصیت می‌بخشند و حسی کلاسیک به بدنه تزریق می‌کنند. طراحی خارجی به‌خوبی آیرودینامیک پیشرفته و مهندسی نوآورانه در جهت دستیابی به یک طراحی سبک وزن کمپانی را به نمایش می‌گذارد.

سقف کوپه مانند و انحنای ظریف در صندوق عقب به همراه تونل‌های ظریف روی بدنه جریان هوا را به خوبی هدایت می‌کنند و آیرودینامیک ویژن را ارتقا می‌بخشند. در قسمت جلو، جلو‌پنجره و چراغ‌های آشنای ب‌ام‌و قرار گرفته‌اند. البته چراغ‌های جلو در این مدل باز فن‌آوری نوآورانه‌ای را به نمایش گذاشته‌اند. این فن‌آوری که بدون شک در مدل‌های آینده ب‌ام‌و به کار گرفته می‌شود، چراغ‌های لیزر ب‌ام‌و است. در این گونه چراغ‌ها نور نه تنها مسیر را مانند چراغ‌های گرد ب‌ام‌و به‌صورت یکنواخت روشن می‌کند بلکه استانداردهای جدید برای کیفیت نور، دامنه و شدت آن تعریف می‌کند. پرتوهای نور متمرکز و موازی چراغ‌های لیزر تا ده برابر شدیدتر از یک چراغ ال‌ای‌دی هستند. کاهش مصرف انرژی نیز از ویژگی‌های دیگر این چراغ‌هاست. در قسمت عقب هم برای نخستین بار در یک خودروی ب‌ام‌و از چراغ‌های ارگانیک ال‌ای‌دی (OLED) استفاده شده است. استفاده از فیبرکربن و آلومینیوم در بخش‌های مختلف بدنه به هدف دستیابی به کاهش وزن هر چه بیشتر کمک شایانی کرده است.

ارابه لوکس ب ام و

مواد پایه ساختار درون کابین را فیبرکربن و آلومینیوم تشکیل می‌دهند. در لایه‌های سطحی‌تر نیز چوب و چرم به کار گرفته شده‌اند تا فضایی گرم و راحت را به‌وجود آید. درقسمت جلو راننده با مجموعه‌ای از سه صفحه نمایش درهم‌تنیده سروکار دارد. نمایش‌گر سمت چپ به‌طور عمده اطلاعات مربوط به‌ خودرو را ارائه می‌کند درحالی‌که در مرکز یک صفحه نمایش قابل برنامه‌‌ریزی قرار گرفته که اطلاعات مربوط به سرعت، دور موتور و اطلاعاتی تکمیلی با توجه به موقعیت را نمایش می‌دهد. در این بین نمایشگر سمت راست یا نمایشگر اطلاعات راننده بیشتر موجبات سرگرمی‌ او رافراهم می‌آورد. راننده همچنین از امکان کنترل صوتی تمام این اطلاعات را برخوردار است. سیستم HUD یا نمایش اطلاعات روی شیشه جلو در این مدل موارد مهم‌تر را در زاویه دید راننده هایلایت یا برجسته می‌کند تا توجه راننده به آن مورد خاص معطوف شود. در قسمت عقب هم سرنشینان از دو صندلی بزرگ و مجزا، یک میز تاشو، نمایشگرهای زاویه‌دار و فضای کافی تا صندلی جلو سود می‌جویند. نورپردازی درها به وسیله چراغ‌های ال‌ای‌دی این فضای دنج را آرامش‌بخش‌تر و گرم‌تر از پیش کرده است.


ویدیو مرتبط :
ارابه خدایان(ارابه خورشیدی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مالیات بر ارزش افزوده کالاهای لوکس افزایش می‌یابد



معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر بازرگانی گفت: در راستای مدیریت واردات وزارت بازرگانی در قالب برنامه پنجم توسعه، پیشنهاد افزایش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای لوکس و غیرضرور تا سقف 6 درصد به مجلس ارایه شده است.

 

محمود دودانگه استانداردگذاری، تعیین ضوابط و شرایط ورود کالا، تعرفه‌گذاری، سهمیه‌گذاری و منع و محدودیت واردات را چهار ابزار مدیریت واردات اعلام کرد و افزود: امروزه در کشورهای پیشرفته سعی دارند با ترکیبی هوشمندانه از ابزارهای مدیریت ضمن پیروی از قانون تجارت جهانی، بدون افزایش تعرفه و ممنوعیت، واردات را کنترل کنند.

وی ضابطه‌گذاری و استانداردگذاری را مهم‌ترین ابزار در مدیریت واردات اعلام کرد و افزود: متاسفانه در کشور ما از این ابزار استفاده موثری نشده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت بازرگانی با اشاره به نقش 30 دستگاه در امر واردات گفت: دستگاه‌های مختلفی در کشور ما می‌توانند درخصوص شرایط، استانداردها و الزامات ورود کالا اظهارنظر کنند و با اعلام ضوابط واردات کالاها، مانع ورود هر نوع کالای کیفی به کشور شوند.

وی با تاکید بر اینکه سهمیه‌بندی و افزایش تعرفه اساساً به صلاح اقتصاد کشور نیست، تصریح کرد: این ابزارها زمانی که نسبت به مضرر بودن واردات کالایی اطمینان داریم باید مورد استفاده قرار گیرد و در غیراینصورت باید اختیارات قانونی را در استانداردگذاری و تعیین تعرفه با در نظر گرفتن تمامی ملاحظات ، به صورت مدیریت شده و هوشمندانه به کار گیریم.  

معاون برنامه‌ریزی و ا‌مور اقتصادی وزیر بازرگانی مالیات بر ارزش افزوده را یکی دیگر از ابزارهای مدیریت هوشمندانه واردات عنوان کرد و ادامه داد: وزارت بازرگانی در قالب برنامه پنجم پیشنهاد افزایش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای لوکس و غیرضرور تا سقف 6 درصد را ارائه داده است. وی خاطرنشان کرد: استفاده از مالیات بر ارزش افزوده همان مدیریت هوشمندانه واردات است.../مهر