دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ادعای یک دانشمند بریتانیایی برای وجود بیگانگان فضایی



ادعای یک دانشمند بریتانیایی برای وجود بیگانگان فضایی

یک دانشمند بریتانیایی مدعی شده که دلیلی برای وجود بیگانگان فضایی یافته، چرا که وی با بررسی یک تکه از یک شهاب سنگ به این نتیجه رسیده است که داخل آن فسیلهای فرازمینی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، چاندرا ویکراماسینگه استاد سابق دانشگاه کاردیف مدعی شده است که یک تکه سنگ 5 سانتیمتری از یک شهاب سنگ به دست آورده است که حفره های آن دربرگیرنده فسیلهای خزه های دریایی میکروسکوپی است که شبیه خزه های دریایی سیاره زمین است.

این دانشمند که برای نظریه های عجیب و غریب خود درباره این که سرمنشاء زندگی در این سیاره از فضا بوده اظهار داشت: این نتایج شواهدی است که نشان می دهد زندگی انسان از خارج از زمین آغاز شده است

اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

چاندرا ویکراماسینگه با تکه ای از سنگ فضایی

اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

یک دانشمند انگلیسی در اظهاراتی جنجال برانگیز مدعی شد که این سنگ فضایی 5 سانتی متری دارای فسیلهایی از زندگی فرازمینی شبیه به خزه های است که در اقیانوسهای زمین یافت می شود

وی در این رابطه گفت: این سنگها بسیار نامتعارف بوده و ساختار متخلخلی با چگالی کمتر از چیزی که در زمین داریم هستند.

ادعای ویکراماسینگه طی یک مقاله در وب سایت مجله کیهان شناسی منتشر شده است. در این مقاله آمده است که درصد کمی از کربن در تحلیلها جایگاه یک شهاب سنگ کربن دار را نشان می دهد این درحالی است که وی اظهار داشت: آزمایشهای کلیدی نشان می دهد که این شهاب سنگ تاکنون مورد بررسی قرار نگرفته است.

درحالی است که بسیاری از کارشناسان ادعای وی را تکذیب کرده و آن را مضحک توصیف کرده اند، این کارشناس استدلال می کند که فسیلهای فرازمینی در نتیجه آلودگی در زمین به شکل کنونی در آمده اند.

یک کارشناس دیگر نیز اظهار داشت که هنوز علتی برای این مسئله که سنگ از فضا آمده باشد، وجود ندارد.

اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

این تصاویر میکروسکوپی تلاش می کند نشانه ای از یک فسیل میکروسکوپی را القا نماید

اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

ادعا شده است که میکرو ارگانیسمهای فسیل شده که در این قطعه سنگ یافت شده است شبیه بقایای فسیل باقی مانده از عصر دایناسورها یعنی 55 میلیون سال پیش است/مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
بیگانگان فضایی معرف به خزندگان فضایی درقالب انسان 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا بیگانگان فضایی وجود دارند؟



از زمان آغاز ماموریت کپلر در سال 2009، دانشمندان دریافته اند که میلیون ها سیاره به دور ستاره خود در حال گردش هستند. اما این یافته ها به ارائه پاسخ درباره یکی از بزرگترین پرسش های نوع بشر یعنی «چرا کسی تاکنون با ما تماسی برقرار نکرده است؟» کمکی نکرده است.

به گفته یکی از دانشمندان مطرح ناسا که پژوهش های وی منجر به کشف سیارات جدید شده است هیچ نشانه ای از حیات فرازمینی و بیگانگان وجود ندارد و ما احتمالا در کهکشان خود تنها هستیم. به گفته «ویلیام بروکی»، پژوهشگر ارشد ماموریت کپلر ناسا، نشانه های موجود به فقدان حیات در خارج از جهان ما اشاره دارند.

 

اخبار , اخبار علمی,موجودات فضایی, درباره موجودات فضایی


از زمان آغاز ماموریت کپلر در سال 2009، دانشمندان دریافته اند که میلیون ها سیاره به دور ستاره خود در حال گردش هستند. اما این یافته ها به ارائه پاسخ درباره یکی از بزرگترین پرسش های نوع بشر یعنی "چرا کسی تاکنون با ما تماسی برقرار نکرده است؟" کمکی نکرده است.

ویلیام بروکی که فعالیت خود را از سال 1962 در ناسا آغاز کرده است، پنج شنبه گذشته جایزه شاو در ستاره شناسی را برای فعالیت در ماموریت کپلر که به کشف بیش از یک هزار سیاره تایید شده و 3,600 نامزد سیاره ای خارج از منظومه شمسی منجر شده است، دریافت کرد. این جایزه معتبر به افرادی که به پیشرفت های مهم در پژوهش های دانشگاهی و علمی دست یافته اند و یافته های آنها تاثیر عمیقی بر حوزه فعالیت خود به همراه داشته است، اعطا می شود.

بروکی که در طراحی سپر حرارتی محافظ فضانوردانی که در سال 1962 روی ماه فرود آمدند نقش داشته است، قصد دارد 100 هزار دلار از جایزه خود را برای مقابله با تغییرات اقلیمی هزینه کرده و بخش دیگری از آن را به بنیاد ALS اهدا کند.

ویلیام بروکی بخش بزرگی از زندگی کاری خود را صرف جستجو و یافتن دنیاهای دیگر کرده است و در این مسیر آن چه متوجه شده اهمیت حفاظت از کره زمین بوده است. به گفته وی، ما می توانیم دنیاهای دیگر را شناسایی کنیم اما نمی توانیم به آنها سفر کنیم. آینده ما در کره زمین رقم خواهد خورد و باید تلاش های خود را در راستای حصول اطمینان از سلامت آب و هوای آن برای سکونت انسان بیش از پیش افزایش دهیم.

 

اخبار علمی - عصر ایران