دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ادعای عجیب پزشکان درباره بیماران قلبی چاق



 بیماران قلبی چاق,افراد چاق

ادعای عجیب پزشکان درباره بیماران قلبی چاق

پزشکان کالج دانشگاهی لندن در یک مطالعه جدید ادعا کردند: بیماران قلبی که اضافه وزن دارند کمتر از بیماران قلبی با وزن متعادل در معرض خطر مرگ زودرس هستند.

این اولین بار نیست که پزشکان به این تناقض رسیده و اظهار داشته‌اند داشتن اضافه وزن که عامل خطرزایی برای بیماران قلبی است، می‌تواند به پیش آگهی بیشتر منجر شود.

متخصصان علوم پزشکی این کالج می‌گویند: هرچند بیماران قلبی چاق از وضعیت سلامت نامطلوب‌تری برخوردارند و کمتر توصیه‌های پزشکان را برای تغییر الگوی زندگی انجام می‌دهند اما ظاهرا نرخ مرگ و میر آنها کمتر از بیماران قلبی است که وزن طبیعی دارند.

متخصصان برای توجیه این تناقض خاطرنشان کردند که احتمال دارد پزشکان برای درمان بیماران قلبی چاق بیشتر و جدی‌تر تلاش می‌کنند. برخی از کارشناسان نیز معتقدند این تفاوت عجیب بین آمار مرگ بیماران قلبی با وزن مختلف می تواند به محل تجمع چربی در بدن مرتبط باشد.

پزشکان دانشگاه کالج لندن اظهار داشتند: گاهی چاقی و اضافه وزن در بیمار می تواند به تشخیص بهتر مشکلات قلبی و در نتیجه درمان مناسب تر آنها کمک کند.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، متخصصان تاکید کردند: برای کشف علت این تناقض انجام مطالعات وسیع تر و دقیق تر مورد نیاز است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
نگی نفس در بیماران قلبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوشیدنی مفید برای بیماران قلبی



 

 

خواص چای

 

چاي نوشيدني است که براي بيماران قلبي بسيار مفيد است ، در اين مقاله به فوايد چاي مي پردازيم.

مليحه زاهدي‌راد، كارشناس تغذيه مي‌گويد: چاي حاوي تركيبات مفيدي است كه خواص درماني آن را بوجود مي‌آورند. اين تركيبات شامل: كافئين، تئوفيلين، تانين، تيانين، كاتچين، ويتامين‌هايE وC و گروهB ، فلورايد، فلاونوئيدها، كلسيم، منيزيم، سديم و پتاسيم است.

 

وي در ادامه مي‌افزايد: اين تركيبات باعث افزايش انقباض‌پذيري و كارايي عضلات قلب، افزايش ضربان قلب و كاهش فشارخون مي‌شود و داراي آثار ضدالتهابي و آرام‌بخش سيستم عصبي است و خواص ضد سرطاني دارد.

 

تركيبات موجود در چاي باعث كاهش كلسترول خون شده و از افزايش فشارخون و افزايش قند خون جلوگيري مي‌كند.
زاهدي راد با بيان اين كه چاي يك آنتي‌بيوتيك و آنتي‌ويروس قوي است، فلورايد موجود در چاي را در استحكام دندان‌ها موثر ذكر كرده و خاطر نشان مي‌كند: فلاونوئيدهاي چاي از ايجاد بوي بد دهان پيشگيري مي‌كند.

 

خواص چای

 

بيماران قلبي چاي بنوشند


نوشيدن چاي به بيماران قلبي توصيه مي‌شود، چون چاي از ايجاد لخته‌هاي خطرناك خون كه به حملات قلبي و سكته منجر مي‌شود، پيشگيري مي‌كند.
اين كارشناس تغذيه با اشاره به اين مطلب متذكر مي‌شود: سطح چربي خون و فشارخون برخي مصرف‌كنندگان چاي پايين‌تر از ديگران است. چاي، آثار نيرومندي براي به تاخير انداختن پيشرفت تصلب شرايين و تقويت عروق مويين و رقيق كردن خون و كاهش فشارخون دارد و افرادي كه چاي مي‌نوشند يك سوم كمتر از گروهي كه قهوه مصرف مي‌كنند، دچار آسيب‌هاي قلبي‌عروقي مي‌شوند.

چاي، مخصوصا چاي نه چندان پر‌رنگ، از تشكيل پلاك‌هاي انسداد عروقي در آئورت جلوگيري مي‌كند. فلاونوئيدهاي چاي سطح چربي خون به خصوص كلسترول بد را كاهش مي‌دهد. در افرادي كه به مدت يك سال بيش از يك فنجان چاي در روز مصرف مي‌كنند در مقايسه با كساني كه چاي نمي‌نوشند، خطر حمله قلبي 44 درصد كمتر است.

زاهدي راد مي‌افزايد: چاي با كاهش اكسيداسيون LDL منجر به كند شدن روند تصلب‌شرايين مي‌شود كه در واقع علت زير بنايي اثرات سودمند چاي بر عملكرد قلبي عروقي است.

 

بیماران قلبی

 

البته بايد توجه داشت كه نوشيدن چاي را به 2 ساعت بعد از غذا موكول كرد تا مانع جذب آهن موجود در غذا نشود.

چاي يك نوشيدني كم كالري است و يك فنجان آن حدود 4 كالري دارد. چاي متابوليسم را بيشتر مي‌كند و باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن مي‌شود، در نتيجه كالري بيشتري مصرف شده و چربي‌ها راحت‌تر و زودتر سوزانده مي‌شوند.

 

در همين راستا تحقيقات انجام شده در انستيتو تحقيقات تغذيه‌اي و صنايع غذايي كشور نشان مي‌دهد كه مصرف روزانه بيش از 3 فنجان چاي سياه مي‌تواند به پيشگيري از عوارض دراز مدت ديابت نوع 2 و احتمال بروز بيماري‌هاي قلبي عروقي در افراد ديابتي كمك كند.