دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اختراع جدید باتری تاشو با انرژی بیشتر



باتری تاشو,باتری های کاغذ محور,مزایای باتری های کاغذ محور

اختراعات جدید,نوآوری های تازه

اختراع جدید باتری تاشو با انرژی بیشتر
با تاکردن یک باتری لیتیم-یون کاغذمحور در یک الگوی Miura-ori، دانشمندان نشان‌داده‌اند این باتری افزایش در تراکم انرژی ناحیه‌ای و ظرفیت را نمایش می‌دهد.


باتری‌های کاغذمحور به دلیل هزینه پایین‌، شیوه‌های ساخت رول-به-رول و انعطاف‌پذیری‌شان جذاب هستند.مزایای تاکردن آن‌ها در اندازه‌های کوچک‌تر بر این ویژگی‌ها می‌افزاید و می‌تواند منجر به اختراع باتری‌های با عملکرد بالا برای کارکردهای مختلف شود.باتری‌های تاشو می‌توانند برای نیرودهی به ابزاری که دارای فضای آنبورد محدودی هستند، کارآمد باشند.


افزون بر این، با توسعه ابزار الکترونیکی کاغذمحور تاشو توسط تیم‌های تحقیقاتی دیگر، یک باتری که تا می‌شود می‌تواند برای یکپارچگی منبع نیرو و دیگر اجزا در یک ابزار منفرد و کاملا تاشو حائز اهمیت باشد.

 

باتری تاشو,باتری های کاغذ محور,مزایای باتری های کاغذ محور

اختراعات جدید,نوآوری های تازه

 
در مطالعه حاضر، دانشمندان دانشگاه آریزونا به رهبری کیان چنگ، از باتری‌های لیتیم-یون ساخته‌شده از جوهر نانوتیوب‌ کربن به عنوان جمع‌کننده جریان، پودرهای لیتیم‌محور معمولی به عنوان الکترودها و KimwipesTM نازک منفذدار به عنوان زیرلایه‌های کاغذی استفاده کردند.


محققان همچنین پوشش در فلورید polyvinylidene را برای ارتقا چسبندگی جوهر به کاغذ افزودند.باتری‌های نهایی رسانایی خوب را از خود به نمایش گذاشتند.نتایج حاصل پتانسیل استفاده از تاکردن را برای افزایش تراکم انرژی ناحیه‌ای و ظرفیت باتری‌های لیتیم-یون را نشان داد.
در آینده پیشرفت در حوزه الگوریتم‌های تاکننده هندسی، ابزار محاسباتی و دستکاری رباتیک می‌تواند به الگوهای تاکننده پیچیده‌تر بینجامد و امکان تولید چنین باتری‌هایی در مقیاس بزرگ برای کارکردهای تجاری را فراهم کند.

احتمال‌های پایان‌ناپذیری برای استفاده از تاکردن و مفاهیم اوریگامی برای اشکال جدید، طرح هندسی و کارکردهای جدید برای ابزار ذخیره‌سازی کاغذمحوری که پیش‌تر ممکن نبودند، وجود دارند.
منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
اختراع باتری سدیم یون با استفاده از شکر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اختراع هتلی تاشو و قابل‌حمل + عكس



یک شرکت هلندی، هتلی تاشو و قابل‌حمل اختراع کرده است. این هتل سیار شامل یک اتاق خواب و حمام است و می‌توان آن را در عرض ۱۰ دقیقه جمع کرد.

 پیدا کردن محلی مناسب برای اقامت، یکی از معضلات همیشگی سفر کردن است. یک شرکت هلندی با اختراع یک هتل سیار این مشکل را حل کرده است. این هتل پیش‌ساخته امکانات سریع و ارزانی را برای برپایی جشنواره‌های مختلف به خصوص در فضاهای باز فراهم می‌کند. مشتریان هم با این هتل دیگر نیازی به چادر زدن ندارند. اتاق هتل برای خوابیدن دو نفر مناسب است و دارای امکاناتی مثل برق، سیستم روشنایی، اسباب و اثاثیه مختصر، ملحفه و حوله است. 

 

اخبار,اخبار گوناگون , هتلی تاشو و قابل‌حمل


مبتکر این طرح می‌گوید: «ما می‌خواهیم مردمی که به مسافرت می‌آیند، شب‌ها خواب خوبی داشته باشند و روزها بتوانند در اتاق خود را قفل کنند و با خیال راحت به پیاده‌روی و گشت‌وگذار بپردازند؛ بدون اینکه نگران وسایل شخصی خود باشند. معمولا افرادی که به این‌گونه مسافرت‌ها می‌آیند، مشکلی با حمام و دستشویی مشترک ندارند؛ اما اگر این مسافرت طولانی شود، این اوضاع خسته‌کننده خواهد شد. این هتل امکان حمام و سرویس بهداشتی مجزا را به مشتریان خود ارائه می‌دهد تا آن‌ها مسافرتی راحت‌تر داشته باشند.» بعد از اتمام مراسم‌ می‌توان این هتل‌های سیار را به راحتی جمع کرد و جالب اینجاست که می‌توان ۲۰ اتاق این هتل را فقط با یک کامیون جابه‌جا کرد.

 

اخبار,اخبار گوناگون , هتلی تاشو و قابل‌حمل

 
هتل سیار اولین بار پنج سال پیش طراحی شده و با نام‌هایی مثل «اتاق آرامش»، «سوئیت تابستانه» و «خواب در فضا» عرضه شده است. 

 

اخبار,اخبار گوناگون , هتلی تاشو و قابل‌حمل

 
این هتل قبلا در حاشیه بازی‌های المپیک لندن و مسابقات اتومبیل‌رانی امتحان خود را پس داده است. 

 

اخبار,اخبار گوناگون , هتلی تاشو و قابل‌حمل

 

اخبار گوناگون - مهر