دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اثر انگشت جایگزین كارت اعتباری می شود



كارت اعتباری اختراعات جدید

اثر انگشت جایگزین كارت اعتباری می شود
یک شرکت اسپانیایی اقدام به ارائه گجتی برای فروشگاه ها کرده تا خریدار صرفا با اثر دو انگشت خود بتواند مبلغ خریداری شده را پرداخت کند.
روزهایی که کیف پول خود را فراموش کرده اید و به شدت به پول نیاز دارید به زودی به پایان می رسد. محققانی که روی یک پروژه پایانه بیومتریک کار می کنند که به خریداران این امکان را می دهد که قبض پرداختی را با استفاده از اثر انگشت خود پرداخت کنند، اظهار داشتند: این دستگاه مورد توجه فروشندگان سراسر جهان قرار می گیرد.
کاربران پرداخت لمسی (Paytouch) جزئیات کارت اعتباری خود را با اثر انگشت خود مرتبط می کنند تا بدون نیاز به وارد کردن رقم شناسایی، امضا و یا حتی خود کارت توانایی خرید داشته باشند.
مشتریان به سادگی دو انگشت خود را روی یک صفحه شیشه ای پایانه فشار می دهند تا با اطلاعات کارت اعتباری یا نقدی خود خرید کنند، این فناوری امکان خرید بدون کارت را فراهم کرده و از دزدیده شدن و یا گم شدن کارت جلوگیری می کند.
براساس اظهارات شرکت اسپانیایی که روی این پروژه کار می کند، سیستم تشخیص اثر انگشت ارائه کننده تأیید هویت بدون نقص است. پایانه های این دستگاه مجهز به حسگرهای بیومتریک هستند که این امر مانع استفاه از انگشتهای قلابی می شود.
بیومتریک به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌ شود که در آن برای کنترل دسترسی و برقراری امنیت از خواص قابل اندازه‌گیری بدن انسان یا هر موجود زنده دیگر استفاده می ‌شود، همانگونه که از کلمه بیومتریک بر می‌آید در این روش با استفاده از الگوریتم‌های ریاضی از اندام‌ها برداشت‌های ثابت و منحصر به فردی می‌شود که می ‌توان از آن به عنوان یک کلمه عبور یکسان و غیر قابل تقلید و گاه غیرقابل تغییر استفاده کرد.
این گجت سال گذشته معرفی شد و درحال حاضر فناوری آن مورد توجه بین المللی قرار گرفته است.
این شرکت امیدوار است که در کوتاه مدت پایانه های پرداخت لمسی در سوپرمارکتها و پمپ بنزینهای سراسر اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار گیرد.
خاویر پاسو مدیرعامل این شرکت ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال این دستگاه ها در میزان قابل توجهی به فروش برسند.
این شرکت قرار است ظرف 12 ماه آینده دفاتر خود را در سراسر اروپا و آمریکا افزایش دهد.

منبع:konjkav.com


ویدیو مرتبط :
هک کردن سیستم اثر انگشت ایفون 5s با چاپ کردن اثر انگشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بوی بدن جایگزین اثر انگشت می‌شود



اخبار ,اخبار علمی, تعیین هویت

 

اخبار علمی - برای تشخیص هویت
بوی بدن جایگزین اثر انگشت می‌شود

امروزه با پیشرفت فناوری از شیوه های مختلفی برای تعیین هویت افراد استفاده می شود از جمله اثر انگشت، اسکن عنبیه و تشخیص چهره اما محققان به تازگی بوی بدن را به عنوان شکل جدیدی از ابزارهای تشخیص هویت بیومتریک عرضه کرده اند.

 دانشمندان دانشگاه اسپانیایی Politécnica de Madrid می گویند نشانه های رایحه منحصر به فرد بدن هر کس، مدت زمان کافی حفظ می شود و می توان با استفاده از حسگرهایی، با دقت 85 درصد هویت فرد را بدین وسیله تشخیص داد.

محققان اسپانیایی در پاسخ به این سئوال که با وجود شیوه های تشخیص هویت کنونی چه نیازی به ارائه شکل جدیدی از تشخیص هویت بیومتریک است، می گویند گاهی اوقات افراد بویژه اگر سوء سابقه داشته باشند، تمایلی به اسکن انگشت و یا عنبیه خود ندارند. اما آنها حسگرهای رایحه خوان ساخته اند که می تواند این افراد را از طریق بوی بدنشان شناسایی کند.

این دانشگاه در حال ساخت این سیستم با همکاری یک شرکت فناوری است.

آنها می گویند اگرچه این شیوه هنوز به دقت سگ های پلیس نیست و نمی تواند به اندازه این حیوان بوی افراد را تشخیص دهد اما با وجود عوامل مختل کننده بوی تن مانند تغییر رژیم غذایی، حاشیه خطای این سیستم جدید کمتر از 15 درصد است.
اخبار علمی - مهر