دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اثرات کلسترول در ایجاد سرطان پروستات



اخبار , اخبار علمی,اثرات کلسترول,عوامل سرطان پروستات

 

تحقیقاتی که بر روی هزار بیمار انجام شد نشان داد سطح بالای کلسترول و تری گلیسیرید باعث ترویج و عود سرطان پروستات می‌شود.

سطح بالای کلسترول و تری گلیسیرید باعث ترویج و عود سرطان پروستات می‌شود. این مطالعه در دانشگاه Duke در کارولینای شمالی بر روی هزار نفر بیمارانی که مبتلا به سرطان پروستات بودند انجام شد.

اطلاعات مربوط به سطح چربی خون این بیماران مورد بررسی قرار گرفت؛ در ابتدا ارتباط بین سطح بالای تری گلیسیرید و تمام کلسترول و افزایش خطر عود سرطان پروستات بررسی شد پس از آن زمانی که سطح آن بیش از حد کم بود، بین افزایش در میزان خوب HDL کلسترول و درجه حفاظت در موقع عود بیماری بررسی شد.

در واقع این مطالعه دو چیز را نشان داد: نقش مضر کلسترول در این نوع از سرطان و اهمیت محدود کردن کلسترول و اضافی بودن تری گلیسیرید پس از عمل جراحی برای سرطان پروستات را نشان داد.

 

اخبار علمی - فارس


ویدیو مرتبط :
Does fish oil cause prostate cancer? . امگا سه , روغن ماهی ایجاد سرطان پروستات میکند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پادتن درمان سرطان پروستات کشف شد



 

پادتن درمان سرطان پروستات

 

 

دانشمندان پادتنی را کشف کرده اند که سلول های سرطان پروستات را به دام انداخته و این بیماری مهلک را حتی در مراحل پیشرفته از بین می برد.

 


پادتن F۷۷ می تواند به آسانی به سلول و بافت های سرطانی پروستات متصل شده و بافت های سرطانی را از بین ببرد.

 


نتایج پژوهش های دانشگاه پنسیلوانیا در مجموعه مقالات فرهنگستان ملی علوم آمریکا منتشر شده است.

 


در حالی که این پادتن سلولهای سرطانی پروستات را هدف قرار داده و آنها را از بین می برد، کاری با بافت های سالم و حتی بافت های سرطانی در دیگر نقاط بدن از جمله روده بزرگ، کلیه، لوزالمعده، ریه، پوست، گردن رحم یا مثانه ندارد.

 


به گفته این پژوهشگران این پادتن قابلیت های امیدوار کننده ای برای تشخیص و درمان سرطان پروستات بویژه سرطان پروستات فراگستر مستقل از اندروژن دارد که اغلب تا استخوانها شیوع یافته و درمان آن به دشواری انجام می پذیرد.

 


بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی سرطان پروستات دومین سرطان شایع در بین مردان است و سالانه حدود نیم میلیون مرد در سراسر جهان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند.