دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

اتوبوس‌های شناور+تصاویر



اخبار علمی - اتوبوس‌های شناور+تصاویر

در سوئد اتوبوس‌هایی جهت حمل مسافر و کاهش زمان سفر که قادر به شناور بودن بر روی آب هستند، ساخته شده است.

محققان سوئدی برای کاهش ترافیک در استکهلم پروژه‌ای ارائه داده‌اند که موجب کم شدن تحرک شهری می‌شوند؛ آنها یک وسیله نقلیه ابداع کرده‌اند که دارای مزایای بسیاری است.

 

اخبار , اخبار علمی , اتوبوس‌های شناور

 

این پروژه توسط تیم پروفسور «کارل گارمه» از مؤسسه تکنولوژی KTH Royal با نام Waterway 365 ارائه شده است؛ در واقع این اتوبوس آبی در مقایسه با وسایل نقلیه زمینی نوآورانه است و با مواد بسیار سبک طراحی شده است.

 

این اتوبوس‌های قایقی در فصل زمستان هم می‌توانند کار کنند و به راحتی از رودخانه‌های یخ زده عبور کنند زیرا دارای سیستم ضدیخ هستند؛ مصرف انرژی آنها خیلی کم است و کاملاً مودولار هستند.

 

این طریقه حمل و نقل 33 درصد زمان سفر را کاهش می‌دهد؛ ساخت این وسیله توسط دولت سوئد پشتیبانی شده است و می‌توان از این طرح در دیگر شهرهای سوئد نیز استفاده کرد.

 

اخبار , اخبار علمی , اتوبوس‌های شناور

 

اخبار علمی - فارس


ویدیو مرتبط :
عجیب ترین اتوبوس شناور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درازترین اتوبوس جهان + تصاویر



درازترین اتوبوس جهان + تصاویر

خبرگزاری فارس: ترافیک شهرها روز به روز افزوده می‌شود و برای حل مشکل ترافیک، همه جا نمی‌توان از تراموا یا مترو استفاده کرد، پس شاید این اتوبوس‌ها راه حل‌هایی برای حمل نقل عمومی در شهرهای پرترافیک باشند.

تصاویر زیر مربوط به بزرگترین اتوبوس دنیاست که در آلمان تولید می‌شود، این اتوبوس با ظرفیت 256 مسافر و طول بیش از 30 متر از هر اتوبوس دیگری که تا به حال تولید شده بزرگتر است.

 

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

درازترین اتوبوس دنیا انرژی حرکت خود را از یک موتور هیبریدی می گیرد که بیشتر با الکتریسیته کار می کند و این خبری خوبی برای دوست داران محیط زیست است.

این اتوبوس با داشتن چهار محور دارای سه تکه است که مانند واگن قطار پشت سر هم کشیده می‌شوند و جالب اینجاست که به کمک سیستم کامپیوتری پیشرفته‌ای که در آن کار گذاشته شده، راننده نیاز به هیچ گواهی نامه مخصوصی برای رانندگی با آن ندارد و یک راننده اتوبوس 12 متری هم می‌تواند آن را مانند اتوبوس معمولی در خیابان‌ها بچرخاند و ترسی از برخورد به موانع نداشته باشد.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 

اما چنین اتوبوس ویژه‌ای، قیمت ویژه ای هم دارد و مشتریان آن باید برای هر کدام از آنها 10 میلیون دلار پول پرداخت کنند که درحال حاضر چین با وجود این که خود تولید کننده اتوبوس‌های بزرگ است یکی از سفارش دهندگان اصلی این اتوبوس است.

 

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

البته این اتوبوس باوجود این که دراز ترین اتوبوس دنیاست اما پرظرفیت‌ترین آنها نیست، عنوان پر ظرفیت ترین اتوبوس دنیا را یک اتوبوس چینی با 300 صندلی و 25 متر طول در اختیار دارد./فارس

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب