دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ابونتوی تاچ؛ رقیبی تازه برای اندروید


خبر انتشار اوبونتوی تاچ از خیلی جهات مهمترین خبر تکنولوژی آخرین روزهای سالی بود که گذشت. سیستم عاملی بر پایه لینوکس که نسخه دسک تاپی آن به قدری محبوبیت یافته که خیلی از شرکت های سازنده لپ تاپ مثل سونی بعضی محصولاتشان را دیگر تنها همراه ابونتو ارائه می کنند.

دانستنیها: خبر انتشار اوبونتوی تاچ از خیلی جهات مهمترین خبر تکنولوژی آخرین روزهای سالی بود که گذشت. سیستم عاملی بر پایه لینوکس که نسخه دسک تاپی آن به قدری محبوبیت یافته که خیلی از شرکت های سازنده لپ تاپ مثل سونی بعضی محصولاتشان را دیگر تنها همراه ابونتو ارائه می کنند.

Ubuntu Touch در نخستین رونمایی خود در کنگره جهانی موبایل گذشته به خوبی توانست نظر بسیاری را به رابط کاربری دوست داشتنی خود جلب کند؛ رابط کاربری که از خیلی جهات حتی از Firefox OS هم بهتر از آب درآمده است. به هر حال آندروید و iOS امسال ظاهرا سال سختی را پیش رو دارند؛ به خصوص که امسال در انتظار انتشار سیستم عامل های جدید زیادی هستیم.

نسخه لمسی ابونتو از خیلی جهات می تواند رقیب سرسختی برای اندروید باشد؛ دست کماگر بتواند پشتیبانی لازم را از سوی یکی از غول های دنیای دیجیتال به دست آورد. رابط گرافیکی و محیط سیستم عامل مانند نسخه اصلی اوبونتو شیک و زیبا طراحی شده و مشخصا طراحانش توجه زیادی را معطوف دسترسی آسان به آخرین پیام ها و اخبار بروز شده روی گوشی داشته اند.

ابونتو تاچ؛ رقیبی تازه برای اندروید

در نهایت این نسخه حکم آخرین پله تکامل اکوسیستم ابونتو را برای رقابت با اکوسیستم های مشهور بازار بازی می کند. با این حال نبود بستر مناسب برای اپ های مورد نیاز و کم توجهی توسعه دهندگان نرم افزار به این سیستم عامل همچنان از مهمترین معماهای پیش رو به شمار می روند.

دنیای ابری


Ubuntu همراه با سرویس پشتیبانی ابری رایگان مخصوص خود که Ubuntu One خوانده می شود ارائه خواهد شد؛ سیستمی که در عین حال از طریق ویندوز، مک، اندروید و iOS هم قابل دسترس است. این سرویس ابری تا پنج گیگابایت فضا به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد.

ابونتو تاچ؛ رقیبی تازه برای اندروید

قفل کردن صفحه

Ubuntu صاحب لاک اسکرین استانداردی نیست. در نتیجه صفحه آن بسته به شرایط تغییر می کند. مثلا بسته به اینکه به سوی کدام لبه دست بکشید اطلاعات متفاوتی نمایش داده می شوند. (چپ پرکاربردترین اپ ها، راست آخرین اپی که باز کرده اید، پایین کنترل اپ ها و بالاستینگ سیستم)

اسکلتی مشترک

نسخه موبایل Ubuntu از همان هسته ای استفاده می کند که نسخه دسک تاپی آن (و صد البته اندروید) از آن بهره می برند و خب مشخصا تمامی اپ هایی که برای این هسته نوشته شده اند روی ابونتو نیز اجرا می شوند.

ابونتو تاچ؛ رقیبی تازه برای اندروید

دسک تاپی در گوشی

کافی است گوشی هوشمندی را که سیستم عامل Ubuntu داردبه یک صفحه نمایش متصل و یک صفحه کلید به آن اضافه کنید و ... هورا!! شما یک دسک تاپ تمام عیار خواهید داشت. در این حالت شما در عین حال به کنترل صدا برای اپ های مربوط و جست و جوی دوگانه (از روی گوشی یا مانیتور) به صورت همزمان دسترسی خواهید داشت.


ویدیو مرتبط :
برسی نسخه تاچ ویز با خام اندروید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پشتیبانی اندروید N از فورس تاچ


گوگل در حال کار بر روی سیستم عامل بعدی خود است تا بتواند با دست پر به سراغ نیمه‌ی دوم سال 2016 برود. بر همین اساس به دنبال مجهز کردن سیستم عامل اندروید N با قابلیت‌های مختلف است که از سازگاری با هدست‌های واقعیت مجازی گرفته تا قابلیتی که به تازگی مشخص شده یعنی پشتیبانی از صفحه‌نمایش‌های حساس به فشار می‌توان اشاره کرد.

وب‌سایت گجت نیوز - یاشار فتحعلی زاده: همان‌طور که می‌دانید گوگل در حال ساخت اندروید بعدی است که به تازگی ویدیویی منتشر شده که طبق آن می‌توان گفت پشتیبانی از صفحه‌نمایش‌های حساس به فشار از دیگر قابلیت‌هایی است که باید در سیستم عامل اندروید N مشاهده کنیم.

سیستم عامل اندروید N از صفحه‌نمایش‌های حساس به فشار پشتیبانی خواهد کرد

گوگل در حال کار بر روی سیستم عامل بعدی خود است تا بتواند با دست پر به سراغ نیمه‌ی دوم سال 2016 برود. بر همین اساس به دنبال مجهز کردن سیستم عامل اندروید N با قابلیت‌های مختلف است که از سازگاری با هدست‌های واقعیت مجازی گرفته تا قابلیتی که به تازگی مشخص شده یعنی پشتیبانی از صفحه‌نمایش‌های حساس به فشار می‌توان اشاره کرد.

با توجه به اطلاعاتی که به دستمان رسید است گوگل تایید کرده که سیستم عامل جدید آن‌ها دارای چنین قابلیتی به‌صورت درون ساختی خواهد بود. اگر دقت کرده باشید در حال حاضر گوشی‌های اندرویدی وجود دارند که از چنین قابلیتی بهره می‌برند. در مورد آن‌ها باید گفت که این قابلیت بر روی رابط کاربری ساخت آن شرکت قرار گرفته و از قابلیت‌های نسخه‌های اندرویدی کنونی محسوب نمی‌شوند.

گوگل نیز سعی دارد تا این قابلیت‌ها را به‌صورت درون ساختی درآورد تا دیگر کمپانی‌ها نیاز به ساخت نرم افزار و یا اضافه کردن این قابلیت‌ها به رابط کاربری خود نداشته باشند و همگی از یک ساختار مشابه و منظم استفاده کنند. با این حساب می‌توان منتظر استفاده شدن از این قابلیت توسط کمپانی‌های مختلفی بود.

در حال حاضر هواوی در حال ساخت برنامه‌ای برای اندروید است تا بتواند از صفحه‌نمایش حساس به فشار استفاده کند که با این اقدام گوگل می‌تواند در سیستم عامل اندروید N بدون نیاز به نرم افزار از قابلیت لمس سه بعدی در گوشی‌های خود بهره ببرد.