دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ابزاری برای خواندن امواج مغزی



 

 

 

 ابزاری برای خواندن امواج مغزی

 

این نرم افزار می‌تواند میزان تمرکز کاربر را به وی نمایش دهد.

 

مهر: هدفون XWave ابزاری 100 دلاری است که گفته می‌شود می‌تواند با اتصال به هر نوعی از محصولات شرکت اپل، آیفون، «آی پد» و یا «آی پاد» لمسی امواج مغزی آلفا، بتا، گاما و تتا را در کاربر خود اندازه‌گیری کند.

 

این هدفون از دو حس‌گر فلزی برخوردار است و در هنگامی که هدفون بر روی سر کاربر قرار می‌گیرد، یکی از این حس‌گرها بر روی پیشانی و دیگری بر روی لاله گوش چپ قرار گرفته و مانند گیره‌ای به آن وصل می‌شود همچین کل انرژی این مجموعه از باطری‌های معمولی تامین می‌شود.

 

برای استفاده ویژه از این ابزار در حال حاضر دو نرم افزار وجود دارد نرم‌افزار XWave و نرم افزار XWave

Tunes که در کنار این هدفون کارایی‌های جالب توجهی خواهند داشت.

 

یکی از ابزارهای نرم‌افزار XWave از یک تصویرساز برخوردار است که می‌تواند الگوهای امواج مغزی مختلف کاربر را مصور کرده و میزان تعمق و تمرکز کاربر را محاسبه کند.

 

یکی از دیگر کاربردهای این نرم‌افزار ویژه متمرکز شدن است به این شکل که کاربر باید بر روی حبابی که بر روی نمایشگر آیفون به نمایش در می‌آید، به مدت 180 ثانیه متمرکز شود، هرچه میزان تمرکز کاربر بر روی این حباب بیشتر باشد، ارتفاع آن افزایش خواهد یافت، به بیانی دیگر این نرم افزار می‌تواند میزان تمرکز کاربر را به وی نمایش دهد.

 

و در نهایت ابزار «نیروانا» می‌تواند توانایی کاربر را در آرام کردن خود و رسیدن به حالت روحی آرامش به نمایش بگذارد از آنجایی که در هیچ یک از این نرم افزارها گفته نشده است کاربر چگونه بر روی حباب متمرکز شود و یا چگونه خود را آرام کند، از این‌رو نمی‌توان به چگونگی عملکرد دقیق و مشترک هدفون XWave و محصولات آیفون پی برد.

 

نرم‌افزار XWave Tunes این امکان را برای کاربر به‌وجود می‌آورد تا امواج مغزی خود را بر روی آهنگی که به آن گوش سپرده‌اند‌، منطبق کند و سپس به جستجوی افرادی بگردد که در مجاورت وی از الگوهای امواج مغزی مشابهی برخوردارند در واقع این ابزار به نوعی از امواج مغزی کاربران آیفون برای ایجاد شبکه‌ای اجتماعی استفاده می‌کند./مهر


ویدیو مرتبط :
امواج مغزی و کنترل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حرکت کردن پای جدا شده سوسک با امواج مغزی انسان در آزمایش خارق‌العاده محققان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حرکت کردن پای جدا شده سوسک با امواج مغزی انسان در آزمایش خارق‌العاده محققان

یک انجمن علمی در شیلی به نام «Thinker Thing» توانست با استفاده از امواج مغزی انسان، پای یک سوسک را به حرکت درآورد.

این محققان ابتدا با استفاده از هدست الکتروانسفالوگرافی(EEG) به ثبت علائم الکتریکی مغز انسان پرداختند؛ سپس یک نرم‌افزار این علائم را به شکل موج با فرکانس‌های خاص تبدیل کرده و این موج‌ها طی یک آزمایش، قادر به حرکت دادن پای سوسک با علائم الکتریکی شدند.

عضلات انسان یا حیوانات با انفجارهای کوچک جریان که با عصبها تغذیه شده و با دستورالعمل‌های الکتریکی مغزی هدایت می‌شوند، کنترل می‌شوند.

این محققان همچنین یک نرم‌افزار را ابداع کردند که گونه‌های علائم الکتریکی مرتبط با حرکات خاص در پا را برای کنترل بهتر حرکات اعمال شده مشاهده کرده و یاد می‌گیرد.

گروه Thinker Thing این تنظیمات خود را در مسابقه Hack Day ارائه کردند.

گروه آموزشی Backyard Brains از کالیفرنیا یک نمایش به یادماندنی از ارتباط میان شکل موجها، علائم الکتریکی و پای جدا شده سوسک را اجرا کردند. آنها ابتدا الکترودهایی را به پای سوسک متصل کرده و صدای الکتریکی درون نورونها را شنیده و سپس جهت ارسال علائم الکتریکی را تغییر دادند که منجر به حرکت پا با ضربان پخش شده در یک آیفون شد./ایسنا