دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ابداع عینک هوشمند برای افراد کم بینا



عینک,عینک هوشمند,عینک هوشمند برای کم بینایان

ابداع عینک هوشمند برای افراد کم بینا
محققان انگلیسی عینک هوشمندی ابداع کرده‌اند که به افراد کم بینا کمک می‌کند موانع و صورت افراد را مشاهد کنند. این عینک هوشمند که توسط محققان دانشگاه آکسفورد در انگلیس ابداع شده است برای افراد کاملا نابینا کارآیی ندارد؛ اما برای افرادی طراحی شده است که بینایی آنها به شدت آسیب دیده و در رده افراد نابینا قرار داده می‌شوند.

 

این عینک دارای یک دوربین کوچک ویدئویی است که در قاب عینک تعبیه شده است و همچنین یک واحد پردازشگر رایانه‌ای دارد که آنقدر کوچک است که در جیب جا می‌شود. این واحد پردازشگر رایانه‌ای از نرم‌افزار ویژه‌ای برخوردار است که تصاویر اشیای نزدیک را به گونه‌ای روی لنزهای عینک می‌اندازد که اشیا بزرگ‌تر و واضح‌تر نشان داده می‌شوند. در واقع لنزهای این عینک که روی یک صفحه نمایش الکترونیک قرار دارند به کاربر کمک می‌کنند تا تصاویر اشیا و افراد نزدیک را مشاهده کنند. این عینک‌ها که به بینایی افراد کم بینا کمک می‌کند از اوایل سال آینده میلادی به بازار عرضه می‌شوند.
منبع : donya-e-eqtesad.com


ویدیو مرتبط :
عینک هوشمند، چشم دوم کم بینایان و نابینایان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت کمربند هوشمند برای افراد کم بینا


محققین آلمانی کمربند هوشمندی را طراحی کرده اند که افراد کم بینا با استفاده از آن می توانند به مسیر مورد نظر هدایت شوند.

خبرگزاری مهر: محققین آلمانی کمربند هوشمندی را طراحی کرده اند که افراد کم بینا با استفاده از آن می توانند به مسیر مورد نظر هدایت شوند.

ساخت کمربند هوشمند برای افراد کم بینا

شرکت آلمانی «feelSpace» به کمک محققین دانشگاه «Osnabrück» آلمان کمربند هوشمندی را تولید کرده اند که دارای بلوتوث است و با متصل شدن به گوشی هوشمندی که دارای سیستم «آی او اس» یا «آندروید» است، قادر به هدایت کاربر خود به مسیرهای مختلف است.

در واقع این کمربند دارای چند حسگر است که می تواند به وسیله بلوتوث به نقشه و مسیری که کاربر در گوشی همراه خود تعیین می کند، منطبق شود و با به لرزه در آوردن قسمت های مختلف کمربند، کاربر متوجه جهت های صحیح در حین حرکت شود.

زمانیکه قسمت جلو کمربند به لرزه در می آید، به این معنی است که کاربر باید به سمت جلو حرکت کند و با به لرزه در آمدن قسمت چپ و راست کمربند، کاربر متوجه می شود که ادامه مسیر را باید در جهت چپ یا راست ادامه دهد.

به گفته محققین آلمانی افراد ماجراجو نیز می توانند از این کمربند برای ناوبری مسیر خود استفاده کنند.

وزن این کمربند ۴۵۰ گرم است و با یکبار شارژ می توان یک روز کامل از آن استفاده کرد. قیمت آن نیز در حدود ۹۰۰ دلار برآورد می شود.