دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ابداع صندلی پوشیدنی برای جراحان!!



صندلی پوشیدنی, صندلی Archelis, صندلی پوشیدنی ویژه جراحان

صندلی پوشیدنی Archelis به طور خاص برای جراحان طراحی شده است

 

ابداع صندلی پوشیدنی برای جراحان توسط ژاپنی‌ها

معمولاً کارمندان بخش IT در هنگام کار به سمت کامپیوتر یا لپ‌تاپ قرار می‌گیرند، تعداد کمی از آن‌ها حاضرند برای اینکه تمام روز در حالت نشسته نباشند، پشت میزهای بلند بایستند. با اینکه مشاغل زیادی وجود دارد که کارکنان بیشتر در حالت ایستاده هستند، احتمالاً یکی از دشوارترین آن‌ها جراحی است که در آن جراحان مجبور به ایستادن برای ساعت‌های طولانی می‌شوند.

 

یک صندلی پوشیدنی به نام Archelis (به معنی صندلی متحرک در ژاپنی) به طور خاص برای جراحان طراحی شده است و به آن‌ها اجازه می‌دهد در هنگام کار بنشینند و از خستگی جراحی‌های چالش‌برانگیز که به زمان طولانی نیاز دارند در امان بمانند. این صندلی برای بخش پزشکی طراحی شده است، اما برای هر شغل دیگری که فرد در آن باید ساعات طولانی بایستد قابل‌استفاده خواهد بود.


Archelis توسط کارخانه تولید قالب Nitto که در یوکوهامای ژاپن قرار دارد در همکاری با مرکز مهندسی پزشکی دانشگاه Chiba، شرکت طراحی Hiroaki Nishimura و تکنولوژی پلیمر ژاپن ساخته شده است.
منبع : farnet.ir


ویدیو مرتبط :
فناوری صندلی پوشیدنی سیار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صندلی پوشیدنی به کمک جراحان می‌آید


صندلی پوشیدنی آرکلیس برای عمل‌های جراحی بسیار طولانی مدت ساخته شده است.

مجله دیجی کالا - مجید نوردوست: صندلی پوشیدنی «آرکلیس» (Archelis) برای فعالیت‌هایی مانند جراحی ساخته شده که افراد باید مدت زمان زیادی روی پا بایستند. کارهای زیادی وجود دارد که افراد باید برای انجام دادن آن‌ها مدت زمان زیادی روی پا بایستند. این کار اگر زیاد انجام شود، موجب به خطر افتادن سلامتی می‌شود. به‌طور مثال خیلی‌ها باید پشت میز بایستند و به کارهای مختلف رسیدگی کنند. این موضوع در جراحان بیش از پیش دیده می‌شود.

این افراد باید ساعت‌های زیادی را سرپا بمانند تا عمل خودشان را به پایان برسانند. به همین دلیل یک شرکت ژاپنی محصولی به نام آرکلیس را به وجود آورده که یک صندلی پوشیدنی است. از آنجایی که یک عمل جراحی ساده می‌تواند چند ساعت طول بکشد، این صندلی کاربردهای مختلفی پیدا می‌کند. افراد می‌توانند به راحتی روی صندلی بنشینند و برای چند ساعت کارهایی که می‌خواهند را انجام دهند.

صندلی پوشیدنی به کمک جراحان می‌آید

این صندلی پوشیدنی توسط شرکت Nitto ساخته شده که در شهر «یوکوهاما» (Yokohama) واقع شده است. البته این شرکت محصول جدید خودش را با همکاری دانشکده‌ی مهندسی پزشکی «چیبا» (Chiba)، شرکت «هیرواکی نیشیمورا» (Hiroaki Nishimura) و شرکت «ژاپن پولیمر تکنولوژی» (Japan Polymer Technology) ساخته است.

هنوز درباره‌ی تاریخ عرضه و قیمت این صندلی پوشیدنی چیزی اعلام نشده؛ اما به احتمال زیاد در تابستان سال 2016 راهی بازار خواهد شد.