دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ابداع سیمان برقی + تصویر



اخبار,اخبارعلمی ,سیمان برقی

محققان دانشگاه نبراسکا در حال ساختن نوعی سیمان رسانا هستند که حتی در شدیدترین طوفان‌های زمستانی با استفاده از نیروی برق، برف و یخ را از روی خود پاک می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خودتان را برای شنیدن اخبار سیمان برقی آماده کنید. محققان دانشگاه نبراسکا در حال ساختن نوعی سیمان رسانا هستند که حتی در شدیدترین طوفان‌های زمستانی با استفاده از نیروی برق، برف و یخ را از روی خود پاک می‌کند. این سیمانِ ضدِ زمستانی از 80 درصد قیر معمولی و 20 درصد ذرات کربن و تراشه‌های فولاد تشکیل‌شده است. به گفته‌ی نشنال جئوگرافیک این سیمان با جریان برق کافی خود را به دمای 40 درجه می‌رساند. این دما برای آب‌کردن برف و یخ مناسب است اما آسیبی به انسان نمی‌رساند.

ایده‌ی سیمان رسانا چند دهه است که وجود دارد به‌گونه‌ای که در طراحی آزمایشیِ «توآن» در اوایل سال 2000 یکی از پل‌های نبراسکا با این روش در فصل زمستان تمیز نگه‌داشته شد.

با این شرایط پس چرا ما هنوز برای کنار زدن برف‌ها از پارو استفاده می‌کنیم؟ در جواب این سؤال یکی از متخصصان از هزینه‌های ساخت سخن می‌گوید. برای حل مشکل هزینه، «توآن» از پسماندهای صنایع زغال‌سنگ و فولاد در ساخت سیمان خود استفاده می‌کند و بدین طریق هزینه‌ی تولید را تا 60 درصد کاهش می‌دهد و به‌محض نصب هزینه‌ی گرم کردن سیمان از به‌کارگیری نمک و مواد شیمیایی کمتر خواهد بود. ازآنجایی‌که استفاده از این سیمان در کل جاده‌ها بسیار گران است، می‌توان از آن در تقاطع‌های پرتردد، جاده‌های ورودی و دیگر نقاط استراتژیک استفاده کرد.


 اخبار علمی -  باشگاه  خبرنگاران 


ویدیو مرتبط :
ابداع سیستمی برای برقی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویر خودروی برقی که رکورد سرعت را شکست



تصویر خودروی برقی که رکورد سرعت را شکست

خودروی برقی ساخت مهندسان انگلیسی موفق به ثبت رکورد 151 متر بر ساعت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر،‌ این خودرو که Nemesis نام دارد توانست در دو آزمایش دو رکورد ثبت کند. این خودرو که علاقمندانش آن را "ابرخودرو" صدا می زنند نخست به رکورد 148 متر بر ساعت و سپس در رکورد جدیدتری به 151 متر بر ساعت رسید.

 نمسیس نسخه جدید و دستکاری شده خودروی معروف Lotus Exige است که مهندسان انگلیسی یک دستگاه دست دوم آن را از طریق eBay خریداری کردند. "اکوتریسیتی" شرکت سازنده نمسیس می گوید انرژی مورد نیاز این خودرو از شبکه ای از 53 توربین بادی در انگلیس تامین می شود.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آنها توانستند نمسیس را در کمتر از دو سال به گونه ای دستکاری کنند که بتواند فقط با استفاده از باتری حرکت کند. این خودرو می تواند مسافت 100 تا 150 مایل را با باتری بپیماید.

 این شرکت می گوید نمسیس شتاب ثابتی را در تمام سرعت ها نشان می دهد. دیل ونیس مدیر اکوتریسیتی امیدوار است این خودرو لقب ابرخودرو را فقط به خاطر سرعتش یدک نکشد بلکه خودروی برقی باشد که دید رایج منفی در مورد خودروهای برقی را از بین ببرد.

به طور معمول اگرچه خودروهای برقی دوستدار محیط زیست تلقی می شوند اما سرعت ندارند و آهسته حرکت می کنند. وی افزود: شرکت وی نمسیس را ساخته تا نشان دهد چگونه خودروهای آینده می توانند با انرژی باد و دیگر انرژی های پاک کار کنند. وینس افزود: ما نمسیس را ساختیم تا نشان دهیم خودروهای الکتریکی آهسته و کسل کننده نیستند./مهر