دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ابداع سیستم هشدار حضور عابر پیاده در نقطه کور دید راننده



اخبار,اخبار علمی,سیستم هشدار حضور عابر پیاده در نقطه کور دید راننده

 

اخبار علمی - ابداع سیستم هشدار حضور عابر پیاده در نقطه کور دید راننده

سامانه جدید دانشگاه فنی مونیخ، رانندگان را از حضور عابران پیاده حتی زمانی که در معرض دید آنها نیستند، آگاه می‌کند.

به گزارش ایسنا ، در سیستم «Ko-TAG»، عابران پیاده و دوچرخه‌سوارها فرستنده‌ای را حمل می‌کنند؛ این فرستنده شامل یک ابزار کوچک پوشیدنی است یا این که در گوشی هوشمند آنها تعبیه می‌شود. خودروها نیز سیگنال رادیویی کدبندی‌شده‌ای را مخابره می‌کنند.

زمانی که وسیله‌نقلیه در طیف مخابراتی یک عابر پیاده قرار می‌گیرد، فرستنده عابرپیاده این سیگنال را دریافت کرده و با تغییردادن کد به آن پاسخ می‌گوید؛ سپس آن را در الگوی زمانی بسیار دقیق دوباره به وسلیه نقلیه مخابره می‌کند.

با تحلیل این الگو، سیستم مکانیابی آنبورد اتومبیل قادر به تعیین سرعت و مسیر عابرپیاده است. همچنین، با ترکیب مکان سیگنال بازگشتی و جی‌پی‌اس خودرو، سامانه می‌تواند عابرپیاده را ظرف چند میکروثانیه شناسایی کند.

در صورتی که این فناوری تشخیص دهد شخص و خودرو در معرض تصادم هستند، به راننده هشدار می‌دهد یا به صورت خودکار خودرو را متوقف می‌کند.

یکی از نکات جالب در مورد فناوری مزبور این است که بر خلاف سامانه‌های رادارمحور، می‌تواند عابران پیاده را حتی زمانی که از دید راننده پنهان است، شناسایی کند.
اخبار علمی - ایسنا 

 


ویدیو مرتبط :
سیستم نمایش نقاط کور به همراه سیستم هشدار خروج از پارک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راننده مست BMW جان عابر پیاده را گرفت


رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از مرگ عابر پیاده در تصادف با بی ام و خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ از مرگ عابر پیاده در تصادف با بی ام و خبر داد.

سرهنگ جهانی در تشریح جزئیات خبر تصادف بی ام و با عابر پیاده گفت: در ساعت 23:45 شب گذشته (شنبه) در جنوب به شمال بزرگراه چمران بعد از ملاصدرا، بی ام و با عابر پیاده‌ای تصادف می‌کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در این حادثه عابر پیاده جان خود را از دست می‌دهد، گفت: راننده بی ام و نیز از سوی کارشناسان تصادفات پلیس راهور فاتب به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، مقصر شناخته شده است.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به مصرف مشروبات الکلی از سوی راننده بی ام و گفت: علاوه بر پرداخت دیه و مجازات حدی برای مصرف مسکرات که در قانون پیش‌بینی شده است، مجازات حبس را برای راننده بی ام و از دو تا سه سال به دنبال خواهد داشت و این در حالی است که به هیچ وجه قابل تبدیل به جزای نقدی حتی با رضایت اولیای دم نخواهد بود.