دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ابداع جدید محققان فناوری برای ورزشکاران



اختراعات جدید,فناوریهای جدید,نوآوری و ابداعات جدید

ابداع جدید محققان فناوری برای ورزشکاران
پخش آهنگ درخواستی بر اساس ضربان قلب!
محققان دانشگاه ویرجینیا موفق به ابداع سیستمی شده‌اند که بر اساس ضربان قلب، موسیقی مناسب را هنگام ورزش کردن پخش می‌کند.
دستگاه ساخته شده، بطور خودکار، ریتم قلب و تمرین ورزشی را از طریق یک هدفون که به ضربان قلب گوش کرده و آهنگ‌های مناسب را انتخاب می‌کند، تنظیم خواهد کرد.
 این محققان میکروفونی را در هدفون‌های دستگاه نصب کرده‌اند که ضربان شریان موجود در گوش فرد را می‌سنجد. این داده‌ها در ترکیب با سطوح فعالیت، با استفاده از یک شتاب‌سنج، از طریق اینترنت، به یک موتور پیشنهادی ارسال شده و آهنگ بعدی را بر اساس ضربان قلب کنونی و حالت دلخواه انتخاب می‌کند.
البته این سیستم تنها برای افزایش ضربان قلب نیست و می‌تواند برای آرام کردن فرد با کاهش ضربان قلب با موسیقی آرام برنامه‌ریزی شود.
این فناوری در زمان استفاده بر اساس تغییرات مشاهده شده در پی آهنگهای پیشنهادی، با موسیقی‌های تاثیرگذار بر ضربان قلب کاربر آشنا می‌شود.
عوامل محیطی نیز در این الگوریتم مورد استفاده قرار می‌گیرد، بدین معنی که موسیقی پخش شده در زمان نشستن فرد با موسیقی زمان پایان حرکات ورزشی متفاوت است.
این کار قرار است ماه آینده در نشست SenSys در تورنتوی کانادا ارائه شود.

منبع:konjkav.com


ویدیو مرتبط :
ابداع فن آوری حیرت آور محققان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اثر انگشت لباسی ابداع شد/ فناوری بلندپروازانه تر از تشخیص چهره



تلفن هوشمند,اخبار,اخبار علمی,اثر انگشت

اثر انگشت لباسی ابداع شد/ فناوری بلندپروازانه تر از تشخیص چهره

مهندسان نرم افزار، سیستم جدیدی موسوم به " InSight "را طراحی کرده اند که می تواند کاری بلند پروازنه تری از تشخیص چهره انجام دهد.

 این فناوری که بودجه آن توسط گوگل تامین شده، بین عینک و یک اپلیکیشن تلفن هوشمند کار خواهد کرد و هدف از ارائه آن، این است که به کاربران امکان می دهد دوستانشان را از بین جمعیت و فقط بر اساس پوشش و لباسشان بیابند.

این سیستم توسط گروهی از پژوهشگران دانشگاه دوک در حال ساخت است و هدف از آن توسعه واقعیت افزوده به انسان اعلام شده است.این فناوری با خلق "اثرانگشت لباس" یک فرد کار می کند، به طوریکه عناصر مشخص مانند لباس، جواهرات و عینک را در نظر می گیرد.

این اثرانگشت توسط یک اپلیکیشن تلفن همراه ایجاد می شود. در این حالت از کاربر در هنگام استفاده های عمومی عکس می گیرد و فایلی را از توزیع فضایی از رنگ ها، بافت ها و الگوهای کاربرد تهیه می کند.

اثرانگشت لباسی یک کاربر هر بار که لباسش را تغییر دهد متفاوت می شود و این امر نگرانی های حریم خصوصی را کاهش می دهد.سازندگان این سیستم می گویند اثرانگشت بصری یک فرد، موقتی است مثلا برای یک روز یا یک عصر.

آزمایش های اولیه این فناوری در حال انجام است و توانسته هدف خود را در 93 درصد اوقات با موفقیت تشخیص دهد حتی وقتی که یک فرد پشتش به کاربر این فناوری بوده است.این سیستم همچنین می تواند برای افرادی که مبتلا به بیماری عصبی شناختی موسوم به نابینایی چهره ای یا کوری چهره هستند مفید واقع شود، بیماری که افراد در آن توانایی تشخیص چهره ها را ندارند..../mehrnews.com