دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ابداع تلویزیون جدیدی كه می توان وارد آن شد!



 

 

ابداع تلویزیون جدیدی كه می توان وارد آن شد!

 

یك دانشجوی رشته مطالعات رسانه كالج مركز هنر طراحی كالیفرنیا، یك تلویزیون پیش ساخت طراحی كرده كه زمانی كه افراد دستان خود را در پشت جعبه آن قرار می دهند، دست فیزیكی را به نوع مجازی آن تبدیل می كند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تلویزیونی كه «جین ویدهیچاروئن» طراحی كرده، یك پس زمینه سبزرنگ از نمای خیابان گوگل وجود دارد كه اجسام دیجیتالی آن قابل حركت و دستكاری توسط كاربر هستند.

این تلویزیون به اینترنت متصل است، از این رو می توان فضای رایانه یی آن را با دیگران نیز به اشتراك گذاشت.

دستاورد «ویدهیچاروئن» یك فضای جادویی است كه از اجزا و مواد بسیار ارزانی بوجود آمده كه لزوما آن چنان پیشرفته نیستند.

این مواد آن گونه كه در پایان نامه وی آمده، شامل هسته اسفنجی، چسب نواری برزنتی، ضایعات پارچه، یك چراغ رومیزی، یك میز عسلی، یك مانیتور و یك دوربین وبكم ارزان قیمت هستند.

این دانشجوی خلاق، بودجه این پروژه را از سایت «كیك استارتر» تامین كرده كه به نمایش پروژه های خلاقانه پرداخته و به سازمان ها اجازه تامین مالی آنها را می دهد..... /  خبرگزارى ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
وارد فاز جدیدی در ارسال ماهواره های کاربردی خواهیم شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلویزیون‌های بی‌سیم وارد بازار می‌شوند



 

 

تلویزیون

 

 

شركت كره‌ای ال‌جی از ساخت دو گیرنده تلویزیونی جدید با نام‌های SL95 و SL90 خبر داده است كه تصاویر را بر مبنای نور پس‌زمینه LED به نمایش می‌گذارند.

به گزارش الكترونیستا، این دو گیرنده تلویزیونی تنها 3.29 میلیمتر ضخامت دارند و در اندازه‌های 42 و 47 اینچ ساخته شده‌اند. هر دو تلویزیون یاد شده شامل قابلیت LG EYEQ Green می‌شوند و بر مبنای آن، میانگین مصرف انرژی در آن‌ها 70 درصد نسبت به تلویزیون‌های معمولی كمتر است.

دستگاه كنترل از راه این تلویزیون‌ها به حسگر Gyro مجهز شده است و از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به سیستم پخش تصاویر به صورت سه‌بعدی اشاره كرد.

این دو گیرنده تلویزیونی به یك جعبه ویژه مجهز شده‌اند كه از طریق آن انرژی مورد نیاز خود را به صورت بی‌سیم دریافت می‌كنند و بر این اساس، برای دریافت انرژی الكتریسیته نیازمند استفاده از سیم نیستند. این تلویزیون‌ها هم‌اكنون وارد كره شده‌اند و از اواخر ماه جاری میلادی در دیگر كشورهای جهان به‌فروش می‌رسند..../تحلیل:عصرایران