دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ابداع الگوریتمی برای نویسندگی آسان‌تر



الگوریتمی برای نویسندگی,اختراعات جدید

ابداع الگوریتمی برای نویسندگی آسان‌تر
فیلیپ ام پارکر، محقق بازاریابی در INSEAD، سیستمی را طراحی کرده که برای جمع‌آوری داده‌ها به شکل کتاب و به طور خودکار از یک الگوریتم استفاده می‌کند.
سیستم جدید که بیش از یک موتور جستجوی هوشمند است، فقط به چند دقیقه یا چند ساعت برای اسکن پایگاه داده‌های مرتبط با هر موضوع و سازماندهی آن‌ها به شکل یک گزارش تخصصی نیاز دارد.
پارکر طی نوشتن گزارش‌های تجاری و تکنیکی متوجه شد فرایند نوشتن آن‌ها می‌تواند از طریق یک الگوریتم به خوبی تعریف شده صورت گیرد.وی الگوریتم مزبور را برای دنبال کردن مسیری که یک متخصص در نوشتن گزارش خلاصه‌یی از یک موضوع مملو از داده طی می‌کند، طراحی کرد.
برنامه جدید به ویژه با فناوری‌های مدرن توزیع بسیار خوب عمل می‌کند.پارکر همچنین از این الگوریتم برای نوشتن مجموعه جامعی از اشعار استفاده کرده است.
برای مثال Totopoetry وی مجموعه‌یی از شعر نوشته شده به صورت الگوریتم است که نقاط قوت و محدودیت‌های نوشتار الگوریتمی را نمایش می‌دهد.
این اشعار به 17 سبک هایکو، شعر غیرمسجع پنج بندی و غزل برای هر واژه در زبان انگلیسی نوشته شده‌اند. همچنین هر شعر معنای واژه‌یی را که بر اساس آن نوشته شده نمایش می‌دهد.
حوزه بعدی که این محقق قصد دارد الگوریتمش را با آن سازگار کند، رمان‌های عاشقانه است.
وی معتقد است که سادگی و ساختار طرحی محدود این آثار آن‌ها را به بهترین هدف برای نویسندگی تبدیل کرده است.
صرف‌نظر از میزان موفقیت این ایده، اربابان قلم طی یک دهه آینده توسط نویسندگان الگوریتمی مورد چالش جدی قرار می‌گیرد.

منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

4 ابداع که عکاسی را آسان می‌کند


دنیای امروز نیاز به ایده‌های نو و جالب دارد تا بتوان با ابزارها و تکنولوژی‌های جدید ساده‌تر کار کرد. در زمینه عکاسی هر چند امروز دوربین‌هایی مجهز وارد بازار شده است اما گاهی استفاده از تجهیزات جانبی می‌تواند به عکاسان کمک کرده و کار عکاسی را برای آنها جذاب‌تر کند.

روزنامه فناوران: دنیای امروز نیاز به ایده‌های نو و جالب دارد تا بتوان با ابزارها و تکنولوژی‌های جدید ساده‌تر کار کرد. در زمینه عکاسی هر چند امروز دوربین‌هایی مجهز وارد بازار شده است اما گاهی استفاده از تجهیزات جانبی می‌تواند به عکاسان کمک کرده و کار عکاسی را برای آنها جذاب‌تر کند. هستند کسانی که با خلاقیت و ایده‌های خود ابزاری طراحی و تولید کرده‌اند که عکاسان با استفاده از آنها آسان‌تر و سریع‌تر کار کنند. در این گزارش بر چهار ایده جدید در دنیای عکاسی نگاهی کوتاه می‌اندازیم.

کیس لنز آیفون


یکی از ایده‌های تازه و جالب دنیای عکاسی ایده izzi ORBIT است که به دارندگان آیفون کمک می‌کند یک دوربین حرفه‌ای با چند لنز در اختیار داشته باشند.

4 ابداع که عکاسی را آسان می‌کند
این  کیس  مناسب کاربران آیفون 4 و 4S و آیفون 5 است. آنها می‌توانند با قرار دادن گوشی خود در کیس izzi ORBIT آن را تبدیل به یک دوربین عکاسی کنند. این کیس در دو مدل و سه رنگ عرضه شده. یک مدل دارای سه لنز فیش ای، واید و تله است و مدل دیگر تنها یک لنز دارد. این وسیله در سه رنگ قرمز، مشکی و سفید تولید شده است.ایده izzi ORBIT را Jayson Guzman داده است. این محصول با قیمتی بین 229 تا 239 دلار به فروش می‌رسد.



Focus Shifter

4 ابداع که عکاسی را آسان می‌کند

Daniel Bauen با اجرای ایده خود وسیله‌ای طراحی کرده که فوکوس کردن دوربین را آسان‌تر و سریع‌تر کرده است. Focus Shifter که علاوه بر عکاسان برای فیلم سازان نیز می‌تواند کاربرد داشته باشد کمک می‌کند کاربر در حرکت به آسانی روی سوژه‌های خود فوکوس کنند. عکاسان و فیلمبرداران می‌توانند با نشانه‌گذاری روی صفحه سفید پشت این وسیله دقت خود را برای فوکوس کردن روی اشیا و سوژه‌های خود بالا ببرند.کاربران با تعیین یک نقطه فوکوس روی صفحه مانیتور خود می‌توانند با قرار دادن آن نقطه روی سوژه خود به سرعت روی آن فوکوس کنند. این وسیله روی هر لنزی قابل نصب است.



پانوراما گیر

4 ابداع که عکاسی را آسان می‌کند

اگر از آن دسته عکاسانی باشید که به عکس‌های پانوراما علاقه‌مندید می‌توانید از Astro استفاده کنید. ایده تولید چنین محصولی از سویOscar Ramrez  مطرح و اجرا شده است.

این وسیله که روی پایه دوربین عکاسی نصب می‌شود به عکاسان کمک می‌کند علاوه بر تنظیم زمان و فاصله، وسعتی که عکاس مایل است از آنجا عکس بگیرد - تا 360 درجه – را تعیین کنند.

هر چند به تازگی دوربین‌های دیحیتال به نرم‌افزارهایی مجهز هستند که امکان عکاسی پانوراما را به آنها می‌دهد اما چنین ابزاری می‌تواند به عکاسانی که دوربین‌های غیر مجهز دارند کمک کند.

این وسیله آنقدر کوچک است که شما می‌توانید آن را در جیب یا کیف خود بگذارید و حمل کنید.



لنز کمری

4 ابداع که عکاسی را آسان می‌کند

اگر شما از جمله عکاسانی باشید که با لنزهای زیادی کار می‌کنند و همیشه هنگام کار مشکل جابه‌جایی و تعویض لنز دارید، ایده Riley Kimball مشکل شما را حل می‌کند.او یک کمربند چرمی به نام Quikdraw طراحی کرده که می‌توانید روی هر کمربند دیگری که برای شلوار خود استفاده می‌کنید آن را نصب کنید. سپس لنز‌های خود را مانند سربازی که به جنگ می‌رود و نارنجک‌های‌اش را به کمر خود می‌بندد، به کمرتان ببندید.

کمربند Quikdraw به گیره‌های فلزی مجهز است که می‌تواند لنز را در خود نگاه دارد. به این ترتیب عکاسان دیگر نگران حمل و نقل لنزهای خود در هنگام کار نخواهند بود.

قیمت کمر بند تک لنزه این محصول 80 دلار است.