دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

ابتلا به سرطان در افراد دارای مشکلات روحی بیشتر است



 

 

فارس: رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: خطر بروز و میزان ابتلا به سرطان در افراد دارای مشکلات روحی و روانی بیشتر است.

محمد اسماعیل اکبری اظهار داشت: بیماری‌های جسمی و روانی تعریف خاص خود را دارد و کسانی که این گونه مشکلات را دارند بیماری‌های آن به صورت کامل مشاهده نمی‌شود و بیشتر از نظر جسمی علائم این بیماری‌ها بروز می‌کند.

وی بیان داشت: به‌طور مثال کسی که دچار افسردگی و اضطراب است بر اثر این عارضه‌های روحی و روانی کمردرد می‌گیرد و باید بیشتر از آنکه به مسائل جسمی برای درمان کمردردها پرداخته شود باید آنالیز‌های رفتاری و روانی بر روی این افراد صورت گیرد.

اکبری ادامه داد: حال با توجه به مسائل روانی و اجتماعی افراد مسلماً کسانی که به بیماری سرطان مبتلا می‌شوند خلق و خوی آنان نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد و بیماری‌های روانی پیدا می‌کنند و این مسئله کاملاً مشهود است و در دنیا نیز به‌صورت علمی ثابت شده است.

وی اظهار داشت: ولی مسئله‌ای که چند سالی است در دنیا مدنظر قرار گرفته است و حرف جدیدی نیز به حساب می‌آید این است که کسانی که بیماری‌های روحی و روانی داشته باشند خطر ابتلای آنان به سرطان بیشتر می‌شود و حتی درمان آنان نیز بسیار سخت‌تر است.

اکبری تصریح کرد: به طور علمی ثابت شده است کسانی که افسردگی و اضطراب دارند بیشتر به سرطان مبتلا می شوند و درمان سرطان در آنان نیز سخت‌تر صورت می‌پذیرد و در صورتی که بیماری روانی این افراد را درمان نکنیم برای درمان‌های جسمی توفیقات لازم کسب نمی‌شود..... / تحلیل  : عصر ایران




ویدیو مرتبط :
زنگ خطر ابتلا به سرطان در یزد و ابتلای سالانه 1500 نفر به سرطان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افراد قد بلند، در معرض ابتلا به سرطان!


یک مطالعه سوئدی روی پنج میلیون نفر، این تئوری را که بلندیِ قد با خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارد، تایید کرده است.

خبرگزاری ایسنا: یک مطالعه سوئدی روی پنج میلیون نفر، این تئوری را که بلندیِ قد با خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارد، تایید کرده است.

این مطالعه نشان داده است که افراد قدبلندتر، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پستان و سرطان پوست هستند.

نتایج این مطالعه حاکی است، پس از آن که رشد فرد کامل می‌شود در ازای هر 10 سانتی‌متر افزایش قد، خطر ابتلا به سرطان در زنان 18 درصد و در مردان 11 درصد افزایش می‌یابد.

با این حال کارشناسان تاکید دارند که در این مطالعه بسیاری از فاکتورهای خطرزای دیگر در نظر گرفته نشده‌اند و افراد قدبلند نباید نگران نتایج این مطالعه باشند.

به گزارش بی‌بی‌سی، در مطالعات پیشین نیز این ارتباط نشان داده شده بود اگرچه دلیل وجود این رابطه هنوز مشخص نشده است. به گفته متخصصان سلامت، مهمترین عواملی که می‌توانند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند شامل ترک سیگار، ترک الکل و نیز دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و یک سبک زندگی مناسب است.

در یک گزارش اولیه که در کنفرانس «انجمن اروپایی غدد درون‌ریز و متابولسیم اطفال» ارائه شد، متخصصان انستیتو کارولینسکا در استکهلم توضیح دادند که چه مطالعاتی روی تعداد زیادی از بزرگسالان سوئدی مدت بیش از 50 سال انجام داده‌اند.

در این گزارش آمده است که زنان قدبلندتر 20 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پستان و همچنین زنان و مردان قدبلندتر 30 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پوست (ملانوم) هستند.

«امیلی بنیی» که سرپرستی این مطالعه را برعهده داشته گفت: نتایج این بررسی کمک می‌کند که با شناسایی تعداد بیشتری از فاکتورهای خطرزای سرطان، شیوه‌های درمان این بیماری در آینده گسترش یابد.