دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آی فون 5S یا گلکسی S4؟


در اینترنت به یک آگهی برخوردیم که صاحبانش ادعا می کنند قادرند ظرف مدتی کوتاه، یک آی فون 5 اس تحویلمان دهند؛ آن هم با قیمت هفت میلیون تومان! به جای این همه فروتنی همین حالا می توان یک گلکسی اس 4 خرید.

 
 
 
 
  روزنامه هفت صبح: در اینترنت به یک آگهی برخوردیم که صاحبانش ادعا می کنند قادرند ظرف مدتی کوتاه، یک آی فون 5 اس تحویلمان دهند؛ آن هم با قیمت هفت میلیون تومان! به جای این همه فروتنی همین حالا می توان یک گلکسی اس 4 خرید
.

وقتی شیپور جنگ نواخته شد، ما هنوز آی فون 5 را از نزدیک ندیده ایم. اپ لوعده آن را در انتهای شهریور داده است تا بازارهای جهانی را شوکه کند. محصول جدید در چین زودتر رونمایی می شود. این وسط مردمی وجود دارند که مردد مانده اند. بهتر است منتظر بمانیم یا همین حالا برای خودمان یک گلکسی اس 4 بخریم؟ نیما دادگستر در این نوشته سعی می کند تکلیف قضیه را روشن کند. البته تجربه به ما یاد داده، مقایسه هایی از این دست هیچ وقت کارگر نیست چون به محض ورود یک محصول جدید از اپل مردم بدون توجه به ویژگی های فنی به صورت خودکار طرف آن را می گیرند.

راند اول: طراحی

- آی فون 5S آلومینیوم و شیشه

- گلکسی S4 پلاستیک و گوریلاگلس 3

اپل طراحی آی فون 5 اس را نسبت به آی فون 5 تغییر چندانی نداده است. آی فون جدید بدنه ای باریک و ساخته شده از آلومینیوم و شیشه دارد که سبکی آن در اولین برخورد باعث می شود. در کیفیتش شک کنید. در آن سو گلکسی اس 4 با توجه به نمایشگر بزرگترش باعث می شود آی فون 5 اس ریزه میزه به نظر برسد ولی از نظر کیفیت ساخت قابل قیاس با محصول اپل نیست. اگر دست های کوچکی دارید یا دوست نداردی جیب تان را سنگین کنید، آی فون 5 اس نسبت به گلکسی اس 4 مشکل کمتری برای شما به وجود می آورد.

راند دوم: نمایشگر

- آیفون 5S چهار اینج

- گلکسی S4 پنج اینچ

آی فون با همان رتینای معروف و تراکم 326 پیکسل در هر اینچ به میدان می آید. گلکسی اس 4 تراکم 441 پیکسل دارد و نمایشگر بزرگترش، تصاویر شفاف و تمیز ارائه می دهد. برخلاف برخی پنل های AMOLED، امکان تنظیم روشنایی در سطح بالا وجود دارد که از این نظر آن را نزدیک آی فون 5 اس قرار می دهد.

وقتی دو نمایشگر داریم که از نقطه نظر فنی خیلی با هم تفاوت ندارند، انتخاب به سلیقه بستگی پیدا می کند.

راند سوم: حافظه داخلی

- آیفون 5S، 64/32/6 گیگابایت غیرقابل افزایش

- گلکسی S4، 32/16 گیگابایت، میکرو اس دی

رویکرد دو شرکت در زمینه حافظه دستگاه ها، متفاوت است. سامسونگ همیشه افزودن حافظه جانبی را آسان کرده ولی اپل نه. با جدا کردن قاب پشتی گلکسی اس 4 می توانید کارت میکرو SD را به دستگاه خود اضافه کنید ولی آی فون 5 اس در این زمینه ناتوان است. انتظار می رفت اپل ظرفیت 128 گیگابایت را هم برای آی فون عرضه کند ولی این اتفاق فعلا رخ نداده است. در آن طرف گلکسی اس 4 با ظرفیت 64 گیگابایت، تنها در برخی بازارها عرضه می شود و یافتن آن مشکل است.

راند چهارم: نرم افزار

- آیفون 5S همراه با iOS7

- گلکسی S4 همراه با اندروید 4.2.2

آی فون 5 اس اولین محصول اپل است که با آی او اس 7 عرضه می شود، این نسخه از iOS را باید بزرگترین تغییر از ابتدای به وجودآمدن آن دانست. یک بازسازی بصری و کارکردی زیر نظر جانی که از قدیم طراحی آی فون و آی پد را نیز زیر نظر داشته است. در آن سو، گلکسی اس 4 را با سیستم عامل اندروید 4.2.2 و رابط کاربری پر و پیمان Touch Wiz داریم. سبک بصری دو سیستم عامل کاملا متفاوت است.

iOS هفت سعی می کند تند و تیز و شیک باشد ولی تاچ ویز به رنگارنگ بودن و سرخوشی خود می نازد. سامسونگ، زیباترین رابط بصری اندروید را در اختیار ما قرار نداده و بیشترین سعی بر ارائه ویژگی های کرابردی بیشتری قرار داشته است.

تاچ ویز تعداد دیوانه واری قابلیت به اندروید اضافه کرده که برخی از آنها حتی گوگل را هم بر آن داشته اند تا برای اندروید خالص، قرض شضان بگیرد: حالت مدیران مصرف انرژی، نوار کمکی اعلان ها و ویجت های چشمگیر.

البته تعدادی قابلیت تبلیغاتی و کمتر به درد بخور مثل Air Gesture و Air View هم وجود دارند که گاهی شما را سرگرم خواهند کرد.

iOS هفت مثل همیشه دوست دارد ساده باشد ولی ویژگی های کاربردی نیز به آن اضافه شده است. حالا سیستم عامل به طور هوشمند و بدون درگیر کردن کاربر به روزرسانی اپلیکیشن ها را مدیریت می کند تا باتری به هدر نرود اما هنوز می توان بخشی از تنظسیمات را در بخش اعلان ها دستکاری کرد. در نسخه هفتم آی او اس نوار اعلان ها از بالا به پایین می افتد و تقریبا همه چیز را در خودش دارد. همچنین مرکز کنترل از لبه پایین نمایشگر به بالا باز می شود، اپلیکیشن دوربین با ویژگی های جدید تکمیل شده است. شاید مهمترین مورد، ارائه اپلیکیشن های iWork رایگان به همراه آی فون 5 اس باشد.

راند پنجم: پردازنده ورم

- آیفون 5S چیپ A7، چیپ M7 و (احتمالا) یک گیگابایت رم

- گلکسی S4 چیپ |Exynos 5 Octa 5410 گیگابایت رم

آی فون 5 اس تقریبا شش ماه بعد از رقیب خود عرضه شده و حق داریم میزان رم و تعداد هسته های پردازشی بیشتری را در آن ببینیم ولی اپل طور دیگری رقابت می کند و به نوعی کمبود این دو مورد را با استفاده از معماری جدید پردازنده و یک چیپ کمک پردازشی و البته بهینه سازی سیستم عامل از نظر دور کرده است.

معماری 64 بیتی ARM برای اولین بار با آی فون 5S به دنیای موبایل آمده و باعث شده تا حدی چیپ های موجود در بازار قدیمی شوند. آی فون 5 به اندازه ای رسیع است که حتی گاهی آزاردهنده بله نظر برسد. حالا آی فون 5 اس دو برابر سریع است و شما نرمی کار با نرم افزارها را عمیقا حس خواهید کرد. در کنار چیپ اصلی، چیپ M7 رد داریم که با جمع آوری داده های حرکتی باری را از دوش A7 و البته باتری برمی دارد و می تواند نشانی از ساعت اپل هم باشد. باید دید توسعه دهندگان چقدر از وجود این چیپ جدید استفاده می کنند. با به روز شدن هر چه بیشتر اپلیکیشن های ثانوی برای iOS باید منتظر بود که نرم افزارها بهره زیادی از قدرت A7 با معماری 64 بیتی ببرند.

راند ششم: دوربین

- آیفون 5S دومربین 8 مگاپیکسلی

- گلکسی S4 دوربین 13 مگاپیکسلی

در حرکتی که نشان از خِساست اپل داشت، آنها باز هم تعداد پیکسل های سنسور دوربین را تغییر ندادند و با اینکه ثابت نگه داشتن شان روی 8 میلیون پیکسل، اندازه شان را تا 1.5 میکرون بالا بردند.در نتیجه سنسور 15 درصد بزرگتر شده و نور بیشتری جذب می کند. گشاد شدن دریچه لنز نیز به جذب نور بیشتر کمک می کند. گلکسی اس 4 تعداد پیکسل های بیشتری دارد ولی اندازه آنها کوچکتر است، یعنی 13 میلیون پیکسل با اندازه 1.1 میکرون. می توان گفت از آنجا که گلکسی اس 4 نسبت به آی فون 5 برتری داشت، حالا با بهبود دوربین آی فون 5 اس، حاشیه برتری احتمالا از آن آی فون شده ولی انقلابی در کار نیست.

استفاده از فلش LED دوتایی با نور سفید و کهربایی به گرفتن عکس های طبیعی تر توسط آی فون 5 اس کمک خواهد کرد و هر چند خیلی ها هنوز هم فلش را به هر نوعی نمی پسندند ولی در عمل نمی شود آنها را از روی تلفن های هوشمند حذف کرد، پس بهتر است بهینه شوند. گلکسی اس 4 یک رابط کاربری زیبا و کارا دارد که تعادل در همه زوایای آن دیده می شودو سامسونگ ویژگی های اختصاصی زیادی به آن افزوده که اتفاقا اکثرشان کارا هستند. در آی او اس 7 هم یکی از بخش هایی که بیشترین تغییرات را به خود دیده اپلیکیشن دوربین است. فیلترهای مختلف شبیه اینستاگرام در آن وجود دارند و حالا می توانید علاوه بر گرفتن 10 عکس در ثانیه در حالت burst، ویدوهای اسلوموشن با نرخ فریم 120 را هم ذخیره کنید.

***********************************

نظر کارشناس

اگر صرفا به مشخصات بنگریم، آی فون 5 اس جز سنسور اثر انگشت برتری چندانی بر گلکسی اس 4 نخواهد داشت ولی چند ماه فاصله ای که بین آنها بوده، صرف بهبودهای تکنولوژیک مفیدی شده که آنها را در بخش دوربین، پردازنده و کمک – پردازنده، سنسور اثر انگشت و البته سیستم عامل می بینیم.


ویدیو مرتبط :
مقایسه ایفون 5s با گلکسی s4

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انفجار اسمارت فون گلکسی اس 3 سامسونگ+ عکس



انفجار اسمارت فون گلکسی اس 3 سامسونگ+ عکس

دستگاه های مختلفی که برای روشن ماندن به انرژی الکتریسته نیاز دارند، در صورتی که موارد ایمنی در زمان تولید و یا هنگام کار با آن توسط کاربر رعایت نشود، احتمال برورز حادثه را به وجود می آورد.

گجت های هوشمند، روز به روز در حال باریکتر شدن می باشند و این یعنی قطعات کوچک تر و پردازش بیشتر که موجب گرم شدن بیش از حد این دستگاه ها می شود و در نهایت فضای کمتر برای عبور هوا، در سال گذشته یک دستگاه اسمارت فون گلکسی اس 3 سامسونگ خود به خود شروع به اتش گرفتن می کند که خوشبختانه به علت اینکه کاربر در زمان وقوع این حادثه از دیوایس خود استفاده نمی کند، مشکل خاصی برایش به وجود نمی آید.

انفجار گوشی گلکسی اس 3 سامسونگ,انرژی الکتریسته,منفجرشدنگوشی گلکسی اس 3

اما هفته گذشته یک دستگاه گلکسی اس 3 دیگر هنگامی که داخل جیب شلوار یک دختر 18 ساله بوده است منفجر می شود، که موجب ایجاد سوختگی و آسیب دیدن به این فرد می شود.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

علت این مسئله که در محل کار این خانم رخ داده است همچنان معلوم نیست، اما سامسونگ سوئیس اعلام کرده است، که در حال بررسی این مسئله می باشد  و گوشی برای انجام تحقیقات بیشتر به کره ارسال خواهد شد.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

باشگاه خبرنگاران