دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آی‌پد نونوار شد!


آی‌پد ظاهر زیبایی دارد. در نگاه اول بدون شک همه مجذوب آن خواهند شد. اینترفیس جذاب، گشت‌و‌گذار لذت‌بخش در وب، ارسال و دریافت آسان ایمیل، تماشای عکس و ویدئو و ... مواردی هستند که کاربر را تحریک به خرید آن می‌کند. اما اگر دوست دارید سریعا آن را بخرید باید کمی دست نگه دارید.




آی‌پد ظاهر زیبایی دارد. در نگاه اول بدون شک همه مجذوب آن خواهند شد. اینترفیس جذاب، گشت‌و‌گذار لذت‌بخش در وب، ارسال و دریافت آسان ایمیل، تماشای عکس و ویدئو و ... مواردی هستند که کاربر را تحریک به خرید آن می‌کند. اما اگر دوست دارید سریعا آن را بخرید باید کمی دست نگه دارید.
درست است که این محصول سروصدای بسیاری به پا کرد و فروش فوق‌العاده‌ای هم داشت اما ایرادهایی به آن وارد است که چندان کوچک نیستند. به طور مثال دوربین، پورت HDMI، قابلیت به‌روز شدن، پورت USB و امکان اجرای فلش را ندارد. اما بعد از گذشت تقریبا یک سال، نسخه دوم آمد و همه این ایرادها را اصلاح کرد!
هنگامی که وارد سایت اپل می‌شوید، با باز کردن صفحه آی‌پد 2، نخستین چیزی که می‌بینید چند کلمه کلیدی همچون باریک‌تر، سبک‌تر، سریع‌تر، FaceTime، کاور هوشمند و عمر 10 ساعته باتری است. در واقع می‌توان گفت اینها همه قابلیت‌های ارزشمند نسخه جدید iPad هستند.
دو نسخه یک و دو iPad تفاوت‌های چشمگیری با هم دارند. به علاوه موارد ذکر شده، پردازنده دو هسته‌ای A5 و قابلیت ضبط تصویر با کیفیت HD از جمله امکانات نسخه دو به شمار می‌روند.
با این تفاسیر، اگر همچنان مشتاق به خرید هستید به نظر ما بهتر است نسخه دو را انتخاب کنید.
نسخه دو آی‌پد، 33 درصد باریک‌تر و 15 درصد سبک‌تر از نسخه اول است. به همین دلیل راحت‌تر در دست می‌نشیند و هنگام وب‌گردی، چک کردن ایمیل، تماشای فیلم یا خواندن کتاب‌های الکترونیک، به هیچ عنوان احساس خستگی نمی‌کنید. البته پردازنده دوهسته‌ای A5 نیز در این امر بی تاثیر نیست. کاربر هنگام برقراری تماس تصویری با نرم‌افزار FaceTime، بازی و سوئیچ کردن بین برنامه‌های مختلف، سرعت بالا و عملکرد خوب این پردازنده را به خوبی لمس می‌کند. با این پردازنده همه چیز خوب است؛ نرم‌افزارها بهتر بارگذاری و چند برنامه هم‌زمان خیلی خوب اجرا می‌شوند.
از آنجا که سرعت و کیفیت پردازنده گرافیکی آی‌پد دو، 9 برابر شده است، بازی با آن تجربه لذت بخشی خواهد بود. تماشای عکس و ویرایش فیلم با iMovie نیز بسیار آسان است.
تراشه A5 و سیستم‌عامل iOS به حفظ عمر باتری 10 ساعته این محصول کمک به‌سزایی می‌کنند. کمتر تبلتی با میزان شارژدهی 10 ساعت وجود دارد. با این اندازه می‌توان به راحتی همه شب را به تماشای فیلم گذراند.
دو دوربین آی‌پد، در جلو و عقب قاب آن تعبیه شده‌اند. این دوربین‌ها به منظور برقراری تماس تصویری FaceTime طراحی شده‌اند و با هم کار می‌کنند. یعنی هنگام مکالمه با دوستان می‌توانید لبخند زیبای آنها را نیز ببینید. دوربین جلویی برای مکالمه و پشتی برای به اشتراک گذاری محلی که در آن هستید و افرادی که اطراف شما هستند، استفاده می‌شوند. البته غیر از زمان مکالمه، از دوربین پشت می‌توان برای ضبط ویدئو با کیفیت HD استفاده کرد.  
یکی از تفاوت‌های آی‌پد 2، کاور هوشمند آن است. عملکرد این کاور بسیار جالب است. با باز کردن کاور هوشمند، آی‌پد بیدار و با بستن آن خاموش می‌شود. حتی می‌توان از آن به عنوان پایه برای تماشای فیلم، بازی و وب‌گردی استفاده کرد. این کاور در 10 رنگ بسیار زیبا وجود دارد که مناسب هر نوع سلیقه‌ای است.
صفحه‌نمایش 7/9اینچ این تبلت وضوح خوبی دارد و مجهز به فناوری IPS و زاویه دید 178 درجه و سیستم‌عامل آن iOS 4 و به قول اپل بهترین سیستم‌عامل موبایل است. با این سیستم‌عامل می‌توان با سرعت دو برابر  از مرورگر سافاری بهره برد. شتاب‌سنج و ژیروسکوپ داخلی دستگاه نیز به کاربر کمک می‌کنند تا استفاده آسان‌تری از تبلت خود داشته باشد. ژیروسکوپ در واقع نوعی شتاب‌سنج سه محوره با قابلیت تشخیص حرکت در سه محور مختلف در بازی و برنامه‌های کاربردی تبلت به شمار می‌آید.
برخلاف آی‌پد یک که HDMI نداشت، نسخه دو آن را دارد. با آن علاوه بر نمایش تصویر در نمایشگری بزرگ‌تر می‌توان دستگاه را نیز شارژ کرد.

منبع : مجله گزارش بازار


ویدیو مرتبط :
قاب پشتی آی پد 5 در کنار آی پد مینی و آی پد 4

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر ۵ ساله آنجلینا جولی یک آی پد شخصی دارد!



 

دختر ۵ ساله آنجلینا جولی یک آی پد شخصی دارد!

 

آنجلینا و براد پیت برای دختر ۵ ساله خود با نام شیلو یک آی پد شخصی خریده اند.

بنا به گزارشات رسیده ، روز چهارشنبه دختر ۵ ساله این زوج مشهور در حالیکه در صفحه لمسی آی پد خود غرق شده بود ودر حال بازی کردن بود همراه پدر و مادرش به رستوران بنی هانا در شهر لندن رفت.

یکی از شاهدان عینی که در آن محل حضور داشت گفت:" او واقعا" در آی پد خود غرق شده بود و به نظر می رسید که از بازی کردن با آن خیلی خوشحال است و لذت می برد."

آنجلینا جولی این وسیله را برای شیلو خریده است تا هنگام سفر با والدین مشهورش سرگرم شود . او بازی ها و نرم افزارهای متعددی برای شیلو دانلود کرده است تا دخترش در هنگام سفر با هواپیما یا ماشین از این بازیها استفاده کند و سرگرم شود.

یک منبع خبری گفت:"آنجلینا یک تن ، بازی و نرم افزار برای شیلو دانلود کرده است . مسلما" این همه بازی او را در طول هزار مایل سفری که این خانواده در طول هفته انجام می دهند، سرگرم خواهد کرد."

شیلو و خواهر برادرهایش ، مدوکس ۱۰ ساله ، پکس ۷ ساله ، زهرا ۶ ساله و ناکسو ویوین ۳ ساله اخیرا" سفرهای بسیار زیادی را پشت سر گذاشته اند و در چند ماه آینده نیز سفرهای زیادی را در پیش رو دارند زیرا فیلم جدید پدرشان ، برادپیت ، با نام " جنگ جهانی زامبیها" در جاهای مختلفی فیلمبرداری می شود.

این خانواده اخیرا" در یک عمارت قدیمی در اسکاتلند اقامت کردند و قبل از آن هم چند هفته در منطقه ای به نام ریچموند واقع در جنوب غربی لندن اقامت داشتند.

در میان خانواده های مشهور هالیوود ،شیلو تنها کودکی نیست که یک آی پد شخصی دارد، سوری ، دختر ۵ ساله کتی هلمز و تام کروز نیز از این وسیله برای بازی کردن استفاده می کند.

مترجم: فرشته مشاور..../پرتال آفتاب