دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آینده رباتیک: ماشین آلات فوق هوشمند


آینده رباتیک، ماشین آلات فوق هوشمند، از چندین نظر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.این موضوع الهام یخش بسیاری از فیلم های پادآرمان شده است: شگفتی در رقابت هوش مصنوعی با هوش انسانها

وب‌سایت تک اِرا: آینده رباتیک، ماشین آلات فوق هوشمند، از چندین نظر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.این موضوع الهام یخش بسیاری از فیلم های پادآرمان شده است: شگفتی در رقابت هوش مصنوعی با هوش انسانها.

اگرچه این موضوع مانند یک داستان علمی تخیلی به نظر می رسد، ولی بسیاری از دانشمندان حوزه ی کامپیوتر می گویند که  تکینگی در قرن ۲۱ اتفاق می افتد.

آینده رباتیک : ماشین آلات فوق هوشمند

هنوز هم تعداد کمی از افراد در مورد چیزی که در آینده ممکن است  اتفاق بیفتد، موافق هستند. برخی بر این تصورند که در آینده میان روبات و انسان درگیری حماسی رخ می دهد، برخی دیگر بر این باورند که افزایش این ماشین آلات هوشمند منجر به جاودنگی بشریت می شود.

در اینجا پیامدهای احتمالی ربات های فوق العاده هوشمند را مورد بررسی قرار می دهیم.

جنگ ربات

آینده رباتیک : ماشین آلات فوق هوشمند

احتمال اینکه ربات ها بتوانند در نهایت در رقابت با انسان ها بر آنها غلبه کنند، کابوسی شوم است. مهندسین هم اکنون در حال توسعه ی سربازان و ستیزه جویان رباتیک هستند و در همین حال پهبادها هم به یک عامل اصلی در جنگ با تروریسم تبدیل شده اند.

چندین پیشگو و متفکر در این زمینه قرن آینده را به این صورت می بینند که ربات های فوق هوشمند، می توانند زندگی  سازندگان خود -انسان- را نابود کنند. با این وجود، بسیاری از دانشمندان کامپیوتری می گویند، هنوز هم این بزرگترین تکینگی نیست.

ابدیت


آینده رباتیک : ماشین آلات فوق هوشمند

افراد زیادی مانند ری کورزویل (Ray Kurzweil) وجود دارند که بر این باورند، انسان ها بعد از این تکینگی نمی میرند. برخی بر این باورند که در آینده انسان ها می توانند مغزشان را به کامپیوترها پورت کنند و اساسا با ماشین ها زندگی می کنند. برخی دیگر بر این باورند که قطعات سایبرنتیک جایگزین اندامی مانند اندام های سرطانی و پیری قلب می شوند و به تدریج منجر به افزایش طول عمر انسان می گردند. در هر صورت مرگ می تواند از یک رخداد اجتناب ناپذیر زندگی به یک رخداد نسبتا نادر تبدیل شود.

اقتصاد بدون محدودیت رشدی

آینده رباتیک : ماشین آلات فوق هوشمند

هنگامی که ماشین ها بتوانند با هوش انسان مطابق شوند، کپی کردن نرم افزار عامل هوشمندی که قادر به برنامه نویسی یک ذهن مصنوعی است، برای ایجاد کارکنان بیشتری برای اقتصاد از یک کامپیوتر به دیگری موضوع ساده ای  خواهد بود. هانسون در این باره می گوید: در حالیکه اقتصاد بعد از انقلاب کشاورزی هر هزار سال و پس از انقلاب صنعتی هر ۱۵ سال دوبرابر شده است، بعد از تکینگی هر ماه و سپس هر هفته دوبرابر خواهد شد. سرعت رشد اقتصاد به گونه ای خواهد شد که انسان نمی تواند این سرعت را در حد خاصی نگه دارد.

تخریب محیط زیست

آینده رباتیک : ماشین آلات فوق هوشمند

از آنجایی که ربات ها به هوا، آب و یا مواد غذایی نیازی ندارند، هیچ ترسی هم از تخریب محیط زیست نخواهند داشت. بنا به گفته ی رابین هانسون، اقتصاد دان دانشگاه واشنگتن که در حال نوشتن کتابی در مورد تکینگی است؛ در نتیجه ی موضوعی که در بالا ذکر شد، برخی معتقدند که خطر بزرگتری که از سوی ربات های فوق هوشمند زمین را تهدید می کند، تخلیه ی تمامی منابع طبیعی زمین است. این انقلاب ربات می تواند مشکلات زیست محیطی وخیم تری از مشکلات حال حاضر ایجاد کند.

انسان افزوده

آینده رباتیک : ماشین آلات فوق هوشمند

احتمالا ایمپلنت های سایبرنتیک خیلی هوشمندتر می شوند. کورزویل، نویسنده، مخترع و آینده پژوه امریکایی، جهانی را پیش بینی می کند که در آن بسیاری از افراد برای هوشمندتر شدن، توانایی از دور دیدن و قوی تر شدن، از ایمپلنت های سایبرنتیک  استفاده می کنند.

البته این ممکن است سایبورگ های انسانی ایجاد کند، اما اکثر مردم با استفاده از قدرت های فوق العاده و جدیدی که به دست آورده اند، مشغول می شوند.

بیکاری انبوه

آینده رباتیک : ماشین آلات فوق هوشمند

هرچقدر که ربات ها هوشمندتر می شوند، انسان ها کمتر می توانند فعالیت داشته باشند. کورزویل پیش بینی می کند که تا سال ۲۰۴۵ وظایف ساده تر به ربات ها برون سپاری می شود و ماشین ها میلیارد ها بار دقیق تر از انسان های عادی می شوند.

در حال حاضر در کارخانه ها، ربات ها جایگزین کارگران شده اند و از سوی دیگر هم ماشین های بدون سرنشین از آینده ی ربات ها در این زمینه خبر می دهند.

 Bill Hibbard یکی از دانشمندان کامپیوتری در دانشگاه ویسکانسین می گوید، هنوز هم دیگر تکنولوژی های علوم کامپیوتری مانند برنامه های معاملات سهام فوق العاده سریع در حال توسعه هستند بدون اینکه این موضوع را در نظر بگیرند که چگونه به مردم و یا توسعه ی کار آسیب می زنند.

اندام ذره ای

آینده رباتیک : ماشین آلات فوق هوشمند

هنگامی که تقریبا تمام وظایف به ربات های فوق العاده هوشمند برون سپاری شود، ممکن است انسان ها به تدریج نشانه های انسان هوشمند را از دست بدهند. در واقع برخی می گویند هم اکنون جهان در اواسط دوره ی تکینگی به سر می برد: یک میکروبیولوژیست در کالج کنیون در اوهایو می گوید در حال حاضر انسان ها توانایی خود را برای حرکت، حافظه و محاسبه کنار گذاشته اند.

دانشمندان حتی ربات های دلسوزی را توسعه داده اند که می توانند برخی از انسانی ترین وظایف مانند مراقبت از بیماران و افراد مسن را به آنها واگذار کنند.

در نهایت ممکن است انسان ها به میتوکندری، منبع انرژی سلول ها تبدیل بشوند. اگرچه میتوکندری ارگانیسم مستقلی بودند، اما خیلی وقت پیش باکتری بدوی میتوکندری را فرا گرفته و به تدریج میتوکندری تمام عملکرد های خود را به آنها برون سپاری کردند و فقط ایجاد انرژی در عملکرد آنها باقی ماند. انسان هم ممکن است به همین شکل تمام توانایی خود را از دست بدهند و تنها تامین انرژی برای این ماشین ها در دستور کارشان قرار بگیرد.


ویدیو مرتبط :
نصب و راه اندازی انواع ماشین آلات صنعتی و رباتیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بزرگترین ماشین آلات دنیا +عکس



بسیاری از ما روزانه از ابزارهای مکانیکی و یا ماشین های بزرگ استفاده می کنیم اما آیا تا به حال به بزرگترین ماشین آلاتی که ساخته شده است فکر کرده اید؟
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، ماشین آلات در اندازه هایی ساخته می شوند که بعدا قرار است از آن ها استفاده شود. این در حالی است که برخی از کارها بسیار سنگین هستند و نیاز به دستگاه های بسیار بزرگ دارند. در این حالت باید دستگاه هایی بزرگ تر از حد تصور ما ساخته شود.

سانتا 950

 بزرگترین ماشین آلات دنیا

 این دستگاه یکی از معروف ترین دستگاه های دنیا است و البته از نظر اندازه نیز بسیار بزرگ و غول پیکر است. این دستگاه چند سال پیش 700 متر صخره را سوراخ کرد تا 33 معدنچی شیلیایی از اعماق زمین نجات پیدا کنند. این دستگاه نزدیک به 40 تن وزن دارد و قطعات آن در صورت کامل باز شدن در 42 کامیون جا میگیرند.

D575A-3SD

  بزرگترین ماشین آلات دنیا

 بولدوزر یکی دیگر از وسایلی است که در ساختمان سازی و البته کارهای صنعتی از آن استفاده می شود. این دستگاه هر چه بزرگتر باشد می توانند میزان بیشتری را در هر ثانیه خاک برداری کند و البته کار نیز سریع تر به پایان می رسد. ژاپن بولدوزری ساخته است که 21 متر طول و البته 4 متر ارتفاع دارد و  همچنین طول بیل آن نیز نزدیک به 7 متر است. این بولدوزر که در دنیا تعداد بسیار محدودی از آن وجود دارد می تواند هرجسمی را از جای خودش تکان دهد.

Liebherr T 282B

  بزرگترین ماشین آلات دنیا

 در سال 2004 در آلمان کامیونی ساخته شد که لقب بزرگترین کامیون دنیا را به خودش اختصاص داد. این کامیون می تواند 400 تن بار را با سرعت 64 کیلومتر بر ساعت جابه جا کند که این یک امکان بسیار منحصر به فرد است. از این کامیون سالانه تنها 75 عدد ساخته می شود و در بسیاری از معدن های دنیا استفاده می شود و قیمت آن نیز نزدیک به 3 میلیون دلار است. این کامیون نزدیک به 5 متر ارتفاع دارد.

عنکبوت غول پیکر

  بزرگترین ماشین آلات دنیا

 در سال 2008 در لیورپول دستگاهی در خیابان ها شروع به حرکت کرد که باعث حیرت بسیاری از مردم شد. آن ها از این رو بسیار شکه بودند چون با یک عنکبوت 15 متری رو برو می شدند. این عنکبوت که به صورت نمایشی در خیابان ها حرکت می کرد بعدا برای استفاده ها مکانیکی به برخی از مراکز صنعتی فرستاده شد.

دستگاه حفاری Krupp

  بزرگترین ماشین آلات دنیا

 یکی از بزرگترین دستگاه های دنیا را بار دیگر آلمانی ها ساخته اند. این دستگاه که مخصوص حفاری های بسیار سخت است 45 هزار تن وزن دارد و البته از جای خودش تکان نمی خورد. طول آن 215 متر است و ارتفاعی 95 متری دارد. این دستگاه این روزها در یک معدن ذغال سنگ کار می کند.

منبع:yjc.ir