دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آیا UltraBook ها جهان را تغییر می دهند؟


پیروزی واقعی در دراز‌مدت عاید UltraBookها می‌شود. حالا مشتری‌ها آنها را به خاطر UltraBook بودنشان دوست دارند بدون اینکه به ‌ایده اولیه و تفاوت‌های این محصول توجهی داشته باشند. این وسط چه کسی به آن ایده اولیه پایبند است؟

هفت صبح: CES 2012 برای اولین بار به نظر رسید آینده‌ای مبهم و غبار‌آلود انتظار UltraBook ها را می‌کشد. محصولاتی که قصد داشتند لطف و مهربانی الهه تکنولوژی را به رخ بکشند ناگهان تغییر کردند. انگار از UltraBook ها همان ایده اصلی باقی مانده و در سایر موارد آنها محصولاتی هستند که با سایزهای 14 و 15 اینچی و با قیمت‌هایی کنترل نشده‌ می‌خواهند بازار را قبضه کنند.

حالا مشتری‌ها آنها را به خاطر UltraBook بودنشان دوست دارند بدون اینکه به ‌ایده اولیه و تفاوت‌های این محصول توجهی داشته باشند. این وسط چه کسی به آن ایده اولیه پایبند است؟ در وضعیت جدید مشتریان به جای آنکه از برچسب روی لپ‌تاپ، متوجه شوند دستگاهی بسیار سبک، نازک، با تکیه بر حافظه SSD، سرعت بالای بوت و زمان طولانی کار را ملاقات می‌کنند، بیشتر تلاش دارند وسیله‌ای تازه و باکلاس بخرند!

آیا UltraBook ها جهان مارا تغییر می دهند؟

 به کدام دسته از لپ‌تاپ‌ ها UltraBook می‌گوییم؟

همه چیز با موفقیت اپل شروع شد؛ آنها MacBook Air را ساختند و به همه جهان نشان دادند که لپ‌تاپ‌های نازک برخلاف ظاهر شکننده‌شان می‌توانند وسایل به دردبخوری باشند. به یک باره تب ساخت لپ‌تاپ‌های باریک همه‌گیر شد. اینتل اولین مبارزی بود که قدم به میدان گذاشت. آنها یک تعریف کلی برای UltraBookها در نظر گرفتند و پس از ثبت این نام تجاری به بقیه اجازه دادند کامپیوترهای خود را به شرط استفاده از قطعات ساخت اینتل با نام UltraBook به فروش برسانند. در قدم بعدی آنها 300 میلیون دلار در نظر گرفتند تا به توسعه‌دهنده‌های UltraBook کمک کنند!

ایده هیجان‌انگیز اولیه و امکاناتی که ‌اینتل برای سازندگان UltraBook فراهم کرد، ایسر، لنوو، توشیبا و ایسوس را قلقلک داد. آنها دست به کار شدند و نمونه‌های اولیه‌ای ساختند که در تست‌های فنی عالی به نظر می‌رسیدند.



 UltraBook چه ویژگی‌هایی دارد؟


برای اینکه بتوانیم یک لپ‌تاپ را در دسته UltraBookها قرار دهیم ضخامت آن نباید بیشتر از ۲۰ میلی‌متر باشد. تولیدکننده باید درایوهای لوح فشرده مثلCD یا DVD را حذف کرده و به جای ‌هارد درایوهای سنگین، کم سرعت و پرسروصدای قدیمی ‌از SSDهای محبوب به عنوان ذخیره‌ساز اطلاعات استفاده کند. همچنین وزن اولترابوک‌ها نباید بیشتر از 1/4 کیلوگرم باشد. انتظار می‌رود باتری یک UltraBook بین ۵ تا ۸ ساعت دوام بیاورد. ماموریت هم کاملا مشخص بود: UltraBookها به بازار بروید و نگذارید نسل لپ‌تاپ‌ها منقرض شود. عرضه جهانی امیدوارکننده بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد استقبال از این محصول در 5 سال آینده افزایش پیدا می‌کند. دلیل این مسئله طراحی زیبا و سبک UltraBookها در مقایسه با بقیه کامپیوتر‌های شخصی است. تبلت‌ها و UltraBookها کامپیوترهای بزرگ شخصی را به خطر انداختند و شرکت‌های تولیدکننده را مجبور کردند به سمت طراحی محصولاتی کوچک‌تر و سبک‌تر بروند. انتظار می‌رود تا سال 2015 بیش از 43 درصد از کل نوت‌بوک‌های عرضه شده در جهان از نوع UltraBook باشند. در سال گذشته آنها تنها 1.8 درصد از کل فروش نوت‌بوک‌های جهان را در اختیار داشتند. این رقم در سال 2012 به 12.8 رسید.

آیا UltraBook ها جهان مارا تغییر می دهند؟

 UltraBook چگونه شما را سردرگم می‌کند؟

زمانی که‌اینتل عبارت UltraBook را تعریف کرد، قیمت زیر 1000 دلار را برای آن در نظر گرفت. این یکی از شرط‌های لازم بود. با این حال مهمترین و هیجان انگیزترین UltraBookهای عرضه شده تا امروز قیمتی بالاتر از 1000 دلار داشته‌اند. به عنوان مثال Lenovo IdeaPad U300 یک اولترابوک 1600 دلاری است. از طرفی برخی نوت بوک‌های ارزان‌تر که اصلا از نظر سخت‌افزاری قدرت نزدیک به معیارهای تعریف شده ‌اینتل برای اولترابوک را ندارند، توسط برخی از تولیدکنندگان جزو خانواده اولترابوک‌ها به شمار رفته و در بازار به عنوان اولترابوک فروخته می‌شوند. از همین حالا تکلیف خودتان را با موضوع روشن کنید: معیار قیمت برای UltraBook بودن یا نبودن یک لپ تاپ دیگر در نظر گرفته نمی‌شود!

یکی از معیارهای دیگری که‌اینتل برای UltraBookها در نظر گرفته استفاده از حافظه SSD است. این کار باعث می‌شود سرعت دستگاه بالا برود و باتری کمتری مصرف کند. در نمایشگاه CES امسال شاهد عرضه UltraBookهایی بودیم که از ‌هارد دیسک‌های معمولی (HDD) استفاده می‌کردند!



  چرا یک UltraBook بخرم؟

کاربران علاقه ندارند که در هر بار روشن کردن محصول زمان زیادی را منتظر بمانند. این انتظار اغلب بسیار ناخوشایند است.  UltraBook این مشکل را با سرعت بوت بالا حل کرده است که ما به آن پاسخگویی سریع می‌گوییم.

کاربر همچنین تمایل دارد مدت زمان زیادی را با وسیله قابل حملش به شبکه‌های ارتباطاتی متصل باشد بدون آنکه مجبور باشد آن را مدام برای شارژ به برق وصل کند. آنها همچنین ترجیح می‌دهند محصول بسیار جذاب و دوست‌داشتنی به نظر بیاید. حمل و نقل یک دستگاه سبک نیز حس خوبی خواهد داشت.  UltraBook  همه ‌اینها را با هم فراهم می‌کند. نکته مهم در مورد آنها قابلیت‌های چندرسانه‌ای بهتر و قدرتمندترشان نسبت به تبلت‌ها و همچنین قیمت مناسب‌تر در مقایسه با نوت‌بوک‌هاست.

آیا UltraBook ها جهان مارا تغییر می دهند؟

 می‌توانم به محصولات اپل فکر کنم؟

آی‌پد و مک‌بوک‌ Air هر دو دارای قابلیت بوت سریع هستند. آنها در کلاس خود بهترینند. آی‌پد از نظر مدت زمان نگاهداری شارژ باتری در رده خود بهترین است و همچنین از انواع قابلیت‌های ارتباطی نسل چهارم LTE، Wi-Fi و بلوتوث (با سایر محصولات اپل) پشتیبانی می‌کند. مک‌بوک ایر 13 اینچی نیز می‌تواند نزدیک به هفت ساعت برای وبگردی با قابلیت‌های ارتباطی Wi-Fi و بلوتوث روشن بماند. پس چرا با وجود تمام این مزایا ما گاهی فکر می‌کنیم UltraBookها بهترند؟

مطابق معمول تمرکز اصلی اینتل روی قیمت و مشخصات تکنولوژیکی محصولات است. آنها خیلی خوب می‌دانند که برای رقابت با اپل تنها باید روی کاهش قیمت تمام شده تمرکز کرد؛ دقیقا همان کاری که آمازون برای تولید کیندل‌فایر خود انجام داد. اینتل ادعا می‌کند در UltraBookها همه قادر به خلق محتوا هستند. به طور حتم در آی‌پد و مک بوک Air هم می‌توان محتوا خلق کرد. اشاره ‌اینتل بیشتر به تعداد نرم‌افزارهای بیشتر موجود و سادگی استفاده از ویندوز است. چیزی که برای کاربران ایرانی به عنوان یک ویژگی مثبت محسوب می‌شود.



 UltraBookها؛ لپ‌تاپ‌های جدید

مک‌بوک Air اپل به خوبی ثابت کرد که کاربران بدون درایو نوری و‌ هارد‌دیسک‌های پر‌ظرفیت هم می‌توانند به نیازهای خود پاسخ دهند. در حقیقت برای آنها بازده بالای باتری و قابل حمل بودن دستگاه بیش از تعداد پورت‌های زیاد و متفاوت ارزش دارد. بدین‌ترتیب می‌توان پیش‌بینی کرد که علامت تجاری UltraBook به ‌این زودی‌ها کنار نخواهد رفت. در سال 2013 می‌توان شاهد مدل‌های متفاوتی از لپ‌تاپ‌های فوق سبک باشیم (چه با علامت اولترابوک و چه بدون آن!)

آیا UltraBook ها جهان مارا تغییر می دهند؟

پیروزی واقعی در دراز‌مدت عاید UltraBookها می‌شود. وقتی که آنها نقش و جایگاه خود را در مسیر اصلی دنیای لپ‌تاپ‌ها از نو بازنویسی کنند. بسیار بعید است که سال آینده در همین زمان لپ‌تاپ‌هایی در رنج متوسط قیمت، اندازه‌ای بیشتر از 25 میلیمتر و وزنی بیشتر از دوکیلوگرم وجود داشته باشند! این را در نظر داشته باشید که درایوهای نوری هم کم‌کم از چرخه خارج خواهند شد. سازندگان کامپیوترهای شخصی در نظر دارند سیاست‌های خود را در ساخت لپ‌تاپ‌ها به سمت استانداردهای UltraBookها یا لپ‌تاپ‌هایی نظیر مک بوکAir ببرند. ماجرای تلخی برای شرکت نوکیا در زمینه تلفن‌های همراه رخ داده است و همه از آن اطلاع داریم. آنها حاضر نشدند الهه مهربان تکنولوژی را در یک پیاده‌روی صمیمانه همراهی کنند و حالا در وضعیت «چند دقیقه تا نابودی» به سر می‌برند! بعید است دیگر شرکت‌ها بخواهند پا جای پای نوکیا بگذارند. ما هنوز مطمئن نیستیم مفهوم UltraBook تا کی و چقدر پا‌برجا می‌ماند اما اگر لپ‌تاپ‌های آینده به سمت نازک و سبک‌تر شدن و عملکرد سریع‌تر پیش بروند ( چه با فناوری‌های اینتل، چه بدون آنها) ما چیز زیادی از دست نداده‌ایم..

کاربران علاقه ندارند که در هر بار روشن کردن محصول زمان زیادی را منتظر بمانند. این انتظار اغلب بسیار ناخوشایند است.  UltraBook این مشکل را با سرعت بوت بالا حل کرده است که ما به آن پاسخگویی سریع می‌گوییم.  UltraBook  همه ‌اینها را با هم فراهم می‌کند.


ویدیو مرتبط :
فلسفه، از تعبیر جهان تا تغییر جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مردی که گرافیک سینمای جهان را تغییر داد + عکس



 

 

 

مردی که گرافیک سینمای جهان را تغییر داد + عکس

 

کتاب «سال باس: زندگی در سینما و طراحی» با موضوع طراحی‌های سینمایی و صنعتی سال باس به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، سال باس (1996 – 1920) از نخستین طراحانی است که همزمان در سه حوزه تیتراژ، نشان تجاری و پوستر سینما فعال بود. تاثیر باس در گرافیک سینمای جهان انکارناپذیر است.

او طراح پوستر یا عنوان‌بندی فیلم‌های مطرحی مثل «روانی» و «سرگیجه» ساخته آلفرد هیچکاک، «اسپارتاکوس» ساخته استنلی کوبریک، «خارش هفت ساله» ساخته بیلی وایلدر، «کارمن جونز»، «بانی لیک گمشده»، «مرد بازو طلایی» و «تشریح یک قتل» ساخته اتو پره‌مینجر، «دنیای دیوانه دیوانه دیوانه دیوانه» ساخته استنلی کریمر و «رفقای خوب»، «کازینو» و «تنگه وحشت» ساخته مارتین اسکورسیزی است.

مقدمه کتاب «سال باس» را مارتین اسکورسیزی نوشته است. این کارگردان برنده اسکار در بخشی از مقدمه نوشت: «وقتی کتاب «سال باس: زندگی در سینما و طراحی» را ورق می‌زدم، که جدیدترین کتاب درمورد طراحی‌های باس است، به بخشی رسیدم که مختص طراحی‌های صنعتی او بود (طراحی برای رنگ فولر، خطوط هوایی کانتیننت و یونایتد، تلفن بل، جِتی و بسیاری دیگر) و این نقل قول از او را خواندم: «نشان تجاری ایده‌آل همانی است که از نظر انتزاعی بودن و ابهام به نهایت خود رسیده باشد و با این حال قابل‌فهم باشد. نشان‌های تجاری اغلب استعاره هستند. و از نظری می‌شود گفت تفکری هستند که مجسم شده است.»

طراحی سال باس برای پوستر «درخشش» ساخته استنلی کوبریک

در سال‌های اخیر پوستر فیلم‌هایی مثل «پرشس»، «خبرچین!» و «پس از خواندن آن را بسوزان» با الهام از آثار سال باس طراحی شده‌اند.

«سال باس: زندگی در سینما و طراحی» نوشته جنیفر باس و پت کِرک‌هم بود که ماه آینده منتشر می‌شود. متن کامل مقدمه مارتین اسکورسیزی و تعدادی از طراحی‌های سال باس را اینجا  ببینید.... /  farsnews.com