دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آیا زنان واقعا بیش از مردان صحبت می‌کنند؟



اخبار ,اخبار علمی ,پرحرف‌بودن زنان

 

اخبار علمی - پاسخ علمی برای یک باور
آیا زنان واقعا بیش از مردان صحبت می‌کنند؟

بر اساس تحقیق جدید، صحبت‌کردن بیشتر زنان یا مردان به بافت صحبت آن‌ها و محیط بستگی دارد و زنان لزوما بیش از مردان صحبت نمی‌کنند.

 مطالعه جدید پروفسور «دیوید لیزر» و همکارانش از ابزارهای پوشیدنی به نام «جامعه‌سنج» استفاده کرده است؛ این ابزار به اندازه گوشی هوشمند بوده و داده‌های زمان واقعی را درباره تعاملات اجتماعی کاربر جمع‌آوری می‌کند.

تیم لیزر با استفاده از این سامانه‌ها دریافت که بافت صحبت و محیط نقش مهمی را در پرحرف‌بودن زنان یا مردان ایفا می‌کند. این یکی از نخستین مقالات آکادمیک است که از جامعه‌سنج‌ها برای برخورد با چنین موضوعی استفاده کرده است.

در این مطالعه، محققان گروهی از زنان و مردان را به جامعه‌سنج‌هایی مجهز کردند و آن‌ها را در دو بافت اجتماعی برای 12 ساعت تمام جدا کردند. در نخستین محیط، از سوژه‌ها خواسته شد یک پروژه فردی را تکمیل کنند و آن‌ها آزاد بودند درباره آن با فرد دیگری در طول 12 ساعت در روز صحبت کنند. در محیط دوم، کارمندان در مرکز تماس یک شرکت بانکی امریکایی جامعه‌سنج‌ها را در طول 12 وقت نهار یک ساعته و بدون هیچ مسئولیت خاصی پوشیدند.

دانشمندان دریافتند زنان فقط اندکی بیش از مردان احتمال داشت در وقت نهار وارد مکالمه‌ طولانی یا کوتاه شوند. با این حال، در یک محیط آکادمیک که در آن مکالمات حول یک مسئولیت انجام می‌شد، زنان بیشتر از مردان احتمال داشت وارد مکالمه طولانی شوند. این اثر برای مکالمات کوتاه نیز اما با درجه کمتر صادق بود.

این یافته‌ها به گروه‌های کوچکی از صحبت‌کننده‌ها محدود می‌شد و زمانی که گروه‌ها شامل شش نفر یا بیشتر بودند، این مردان بودند که بیشترین میزان صحبت‌کردن را از خود بروز دادند. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد رابطه‌ای بین جنسیت و بافت صحبت وجود دارد که تفاوت زنان و مردان را در صحبت‌کردن بیشتر نشان می‌دهد.

جزئیات این مطالعه در مجله‌ Scientific Reports منتشر شد. 

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تجاوز داعش به زنان اهل سنت درموصل+صحبت های زنان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مردان و زنان واقعا دارای شنوایی انتخابی هستند!



اخبار,اخبارعلمی,شنوایی مردان و زنان

 

 

 

 

 

اخبار علمی - مردان و زنان واقعا دارای شنوایی انتخابی هستند!

 مطالعات جدید نشان می‌دهد شنوایی گزینشی واقعا در مردان و زنان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، محققان جفت‌های کلماتی را که تصور می‌شود از لحاظ اجتماعی مرتبط با مردان (مانند فوتبال) و زنان (شکلات و خرید) است را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را در فهرستی منفرد ترکیب کردند.
 
این فهرست سپس برای 40 مرد و 40 زن خوانده و مشخص شد که به طور متوسط، مردان به درستی واژگان مردانه‌تر را در مقایسه با زنان می‌شنیدند و زنان به درستی واژگان زنانه‌تر را به یاد می‌آوردند.
 
جان فیلیپس از محققان بیمارستان دولتی و دانشگاه پزشکی نورفولک و نورویچ در این رابطه گفت: مدت‌های طولانی است که بیماران می‌گویند همسرانشان دارای شنوایی انتخابی هستند و هم‌اکنون باید گفت که ادعای آن‌ها حقیقت دارد.
 
جزئیات این مطالعه در Hearing Journal منتشر شد.

اخبار علمی - ایسنا