دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آموزش پرورش توت‌فرنگی در گلدان



 

آموزش کاشت توت فرنگی,پرورش گل و گیاه

 

پرورش توت فرنگی کار ساده ایست و هر کسی می تواند آن را پرورش دهد و قیمتی گزاف برای خرید آن پرداخت نکند. شما در دو فصل بهار و پاییز می توانید توت فرنگی بکارید. توت‌فرنگی با روشی موسوم به رانر زیاد می‌شود. یعنی بوته‌های جــدید را که ریشه‌دار باشند در محل مورد نظرتان می‌کارید. در نتیجه امکان بیمار بودن بوته‌ها زیاد است. دقت کنید که بوته بیمار را نخرید. لکه برگی، سفیدک پودری، پوسیدگی سیاه ریشه جزو مهمترین بیماری‌های توت‌فرنگی است که نشانه‌های بارزی هم دارند. مثلا لکه‌های روی برگ و سفیدک‌های روی ساقه و برگ.

 

بهتر است در هر گلدان تنها یک بوته بکارید مگر اینکه از گلدان‌های مستطیلی شکل دراز استفاده کنید که بتوانید بین هر دو بوته ۴۰ سانتی‌متر فاصله بگذارید. هر جایی که گرما و خورشید مناسب داشته باشد، برای قرار دادن گلدان توت‌فرنگی شما خوب است. توت‌فرنگی‌ها به دنبال مکانی مناسب و معتدل برای زندگی سه تا چهار ساله خودشان هستند. پس آن را از آنها دریغ نکنید. توت‌فرنگی‌ها دوست ندارند تابستان‌های بسیار گرم و خشک را تحمل کنند.درجه حرارت مناسب برای پرورش توت‌فرنگی بین ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است. البته توت‌فرنگی سرما را هم تحمل می‌کند و در برابر آن نیمه مقاوم است. در زمستان اگر روی بوته‌های توت‌فرنگی‌تان را بپوشانید تا دمای ۱۸- درجه سانتیگراد را تحمل می‌کنند.

 

برای کود گلدانتان بهتر است از ترکیبی از کودهای کمپوست مخصوص باغ، برگ یا زباله‌های سبز بازیافت شده استفاده کنید و تا  عمق ۱۵ سانتی‌متری خاک گلدانتان (از بالا) را با آن بپوشانید. بوته‌ها به خوبی درون خاک جای دهید و مطمئن شوید که جوانه برگ‌ها همتراز با خاک است.

 

معمولا پرورش توت‌فرنگی، به ویژه وقتی جنس بوته‌های آن مرغوب باشد، بسیار آسان است. در ابتدا تنها کافی است علف‌های هرز را از خاک خارج کنید، اما وقتی میوه‌ها شروع کردند به در آمدن، حواستان به حشرات و آفت‌ها هم باشد.مهمترین نکته در پرورش توت‌فرنگی این است که خاک گلدان آن را مرطوب نگه دارید. البته باید حواستان هم باشد که به طور ناگهانی حجم زیادی از آب را پای گلدان نریزید.اگر گلدانتان را روی بالکن قار می‌دهید، وقتی میوه‌ها در آمدند، پیش از اینکه رنگی به خود بگیرند، روی آنها را با پلاستیک بپوشانید. این کار آنها را از گزند پرنده‌ها در امان نگه می‌دارد.

 

هر وقت توت‌فرنگی‌تان دورتادورش قرمز شد، یک روز به آن وقت بدهید و آن وقت آن را بچینید. این فرصت یک روزه آنها را شیرین‌تر، آبدارتر و خوش عطرتر می‌کند. وقتی زمان باردهی بوته‌ها تمام شد، باز هم حواستان باید به بوته باشد. شاخه‌های زائد را بزنید و تنها برگ‌های کوچک را باقی بگذارید. از لخت شدن بوته‌تان نترسید. برگ‌ها دوباره رشد خواهند کرد. خاک گلدان را تقویت کنید. برای تقویت خاک می‌توانید از همین برگ‌های خود بوته که جدا کرده‌اید یا کودهای کمپوستی استفاده کنید.

 

 

 

منبع : webshad


ویدیو مرتبط :
آموزش کاشت و پرورش توت فرنگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آموزش قدم به قدم کشیدن سایه چشم طرح توت فرنگی



 

آموزش قدم به قدم کشیدن سایه چشم

 

در این پست با شما هستیم تا مرحله به مرحله و همراه با تصویر , کشیدن سایه چشم طرح توت فرنگی را به شما آموزش دهیم.این طرح فانتزی برای خانم های جوان و تنوع طلب بسیار مناسب می باشد.همچنین به شما ایده جالبی برای طراحی خط چشم های فانتزی می دهد.زیبایی آن چیزی است که شما می پسندید.

آموزش قدم به قدم کشیدن سایه چشم

تصویر کاملا گویاست و کافی است هر مرحله را همراه با عکس انجام دهید , ابتدا دور تا دور چشمتان را (از بالا تا زیر ابرو و از پایین تا برجستگی زیر چشم) با سایه سفید بپوشانید.این به عنوان بیس آرایش شما تلقی می شود و به خوابیدن سایه روی پوست شما کمک میکند.

گوشه بیرونی پلک بالایی تان را با سایه صورتی بپوشانید و با استفاده از سایه صورتی روشن گوشه داخلی پلک بالایی تان را سایه بزنید.

زیر پلک پایینی تان را با آبی روشن تا نیمه سایه بزنید و برای نیمه دیگر از سایه زرد استفاده کنید و این دو رنگ را در محلی که به هم نزدیک میشوند محو کنید.

یک مداد چشم صورتی بردارید و برای پلک بالایی تان خط چشم تقریبا نازکی بکشید.حالا با مداد چشم آبی تیره از گوشه داخلی پلک بالایی تان خط چشم بکشید و آن را به خط صورتی وصل کنید.همچنین برای نیمه داخلی و خارجی پلک پایینی تان با همان مداد آبی خط چشم بکشید.

با یک مداد چشم مایع و صورتی رنگ نقاط ریزی را در فاصله بین پلک بالایی و ابرویتان قرار دهید.در آخر برای تکمیل آرایش چشمتان , ریمل بزنید.

از آرایش توت فرنگی چشم هایتان لذت ببرید.

منبع:زیبا زن