دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آموزش نصب و راه اندازی دوربینهای مدار بسته2



 

آموزش نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته(قسمت دوم)

 

در قسمت قبل اصول كلی اجرای یك سیستم مدار بسته كامل را شرح دادیم.در این قسمت قصد داریم با دستگاه DVR بیشتر آشنا شوید.برای این منظور عكسی از قسمت پشتی این نوع از دستگاه ها رو براتون قرار دادیم:

 

نمونه 1

 

تکنولوژی دوربین ها, آموزش نصب دوربین های مداربسته

 

نمونه2

 

تکنولوژی دوربین ها, آموزش نصب دوربین های مداربسته

 

همانطور كه در تصویر هم مشخصه بسته به تعداد كانالهای ورودی سیستم كانكتورهای BNC مشاهده می كنید.به همین تعداد معمولا ورودی صوتی برای اتصال میكروفون وجود دارد تا دستگاه قادر به ضبط صدا نیز باشد.

 

علاوه بر این پورتها معمولا چند پورت خروجی هم دیده می شود:

 

RGB PORT:مخصوص اتصال مانیتور از طریق كابل VGA

 

A-V PORT:برای اتصال بوسیله كابل AV

 

HDMI PORT:كه در دستگاه های جدید تر دیده می شود و تصویر را بر روی كابلهای HDMI منتقل می كند.

 

USB PORT:برای اتصال موس یا كیبرد و همچنین DVD/RW جهت رایت كردن اطلاعات بر روی دیسك

 

ALARM OUTPUT:برای اتصال آژیر (اختیاری است)

 

LAN PORT:برای اتصال دستگاه به شبكه داخلی و یا روتر(مسیر یاب)به جهت اتصال به اینترنت.

 

البته نوع و تعداد كانكتورها در دستگاه های مختلف متفاوت است.تمامی دستگاه های جدید از هارد دیسك های SATA پشتیبانی می كنند و شما می توانید حداقل یكی از این هارد دیسك ها را بر روی دستگاه نصب كنید تا تصاویر ضبط شده بر روی آن ذخیره شود.

 

قالبا دستگاه های DVR جدید دارای سیستم عامل لینوكس هستند و جالب اینكه تمامی این سیستم عامل بر روی فلش داخلی دستگاه نصب شده است و به سرعت بار گذاری می شود.

 

با روشن كردن دستگاه در عرض چند ثانیه تصاویر دوربین ها به نمایش در می آیند.حال شما می توانید به تنظیمات دستگاه بپردازید.كنترل دستگاه براحتی از طریق موس ممكن است.حال طبق وعده جلسه پیش به سراغ تنظیمات شبكه می رویم.

 

نمای گرافیكی تنظیمات در دستگاه های مختلف متفاوت است،اما اصول تنظیمات تقریبا ثابت است.بعد از ورود به بخش تنظیمات شبكه با تنظیمات زیر مواجه خواهید شد:

 

نام دستگاه:نامی است كه دستگاه با آن دیده میشود.

 

DHCP MOD:با فعال كردن این گزینه شما نیازی به سایر تنظیمات TCP/IP نخواهید داشت و در صورت وجود یك DHCP SERVER در شبكه دستگاه شما تنظیمات خود را از آن دریافت خواهد كرد.اما دقت كنید در صورت عدم وجود چنین سروری در شبكه اتخاب این گزینه بی معنی است.

 

IP:اگر گزینه DHCP را فعال نكنید بایستی به دستگاه خود یك آدرس IP نسبت دهید.دقت كنید این IP باید از رنج و كلاس IP شبكه شما باشد تا دستگاه بتواند با شبكه شما تبادل اطلاعات نماید.مثلا اگر كامپیوتری كه DVR خود وصل كرده اید IPآدرس 192.168.0.1 را داردشما میتوانید به DVR خود IP آدرس 192.168.0.2 را نسبت دهید. به شرطی كه دستگاه دیگری از این IP استفاده نكرده باشد.

 

SUBNET MASK: كه باید بر اساس ماسك شبكه شما انتخاب شود.

 

DEFAULT GATEWAY:در این قسمت باید IP دستگاهی را كه شبكه شما را به اینتر نت متصل می كند ،وارد نماید.این آدرس ممكن است آدرس مودم ADSL شما و یا سرور اتصال به اینتر نت شما باشد.

 

DNS: در اینجا بایستی آدرس DNS شبكه خود را وارد نماییدكه ممكن است همان آدرس مودم ADSL شما باشد.

 

خوب...حالا تنظیمات پایه و ابتدایی شبكه دستگاه DVR خود را انجام داده اید.البته تنظیمات پیشرفته تری نیز وجود دارد كه آنها رادر مبحث انتقال تصاویر مطرح خواهم كرد.

 

اكنون دستگاه DVR شما قادر به تبادل اطلاعات با یك یا چند كامپیوتر در شبكه شماست. اما سئوالی كه مطرح می شود این است كه چگونه تصاویر DVR را می توانیم بر روی كامپیوتر خود نیز مشاهده كنیم؟برای این منظور بایستی از یك نرم افزار CMS كه به همراه دستگاه DVR شما ارائه می شود استفاده نمایید. با نصب این نرم افزار بر روی كامپیوتر خود و تنظیم آدرس IP دستگاه DVR كه در مرحله قبل وارد نمودید،قادر به مشاهده تصاویر دستگاه بر روی كامپیوتر خود از طریق شبكه خواهید بود.نمونه ای از این نرم افزار ها را در زیر مشاهده می كنید:

 

تکنولوژی دوربین ها, آموزش نصب دوربین های مداربسته

 

 

منبع :asriran


ویدیو مرتبط :
آموزش نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آموزش نصب و راه اندازی دوربینهای مدار بسته1



 

آموزش نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته(قسمت اول)

 

تکنولوژی دوربین مداربسته , دوربین های مدار بسته

 

 

در این سلسله مقالات قصد داریم یك سری اطلاعات برای كسانی كه قصد دارند برای خود یك سیستم نظارت تصویری مدار بسته ایجاد كنند قرار دهیم.

 

سیستم های مدار بسته، بسته به نوع كاركرد های خود تجهیزات متنوعی نیاز دارند كه بستگی به نوع عملیات نظارتی كه قرار است انجام شود تغییر میكنند.این تجهیزات به صورت كلی به این شرح می باشند:

دوربین مداربسته

ads
,طریقه نصب دوربینهای مدار آموزش نصب دوربینهای مدار بسته,

 

آموزش نصب دوربین مداربسته

اطلاعات بیشتر

 

 

 

دوربین های مخصوص کارهای حفاظتی

 

تکنولوژی دوربین مداربسته , دوربین های مدار بسته

 

دستگاه سرور مركزی(dvr)

 

تکنولوژی دوربین مداربسته , دوربین های مدار بسته

 

نرم افزارهای مخصوص نظارت از طریق شبكه

 

 

آموزش جامع دوربین مدار بسته

ads
نصب دوربین مداربسته,طریقه نصب دوربینهای مدار بسته
  • انتخاب تجهیزات مناسب
  • تنظیمات مودم
  • تنظیمات فنی و مهندسی
  • تنظیمات و نقشه کشی برای اجرا

  • مدت دوره : 5 روز
  • شهریه : 290 هزار تومان
ثبت نام کنید

 

سوكتهای اتصالی bnc برای دوربین های آنالوگ

 

تکنولوژی دوربین مداربسته , دوربین های مدار بسته

 

كابلهای ارتباطی

 باید گفت كه نوع دوربین های مخصوص كارهای حفاظتی سناریوی كار ما و نوع دستگاه ها را بطور كلی تغیر می دهند.در عمل برای كارهای حفاظتی دو نوع دوربین موجود است؛

 

1-دوربینهای آنالوگ

2-دوربینهای تحت شبكه (آی پی كمرا)

 درمورد دوربینهای تحت شبكه ما نیازی به دستگاه مركزی dvr نداریم.در واقع دوربینهای تحت شبكه از طریق كابلهای شبكه با كامپیوترهای موجود تبادل اطلاعات می نمایند.حتی دوربینهای جدیدتر با استفاده از تكنولوژی poe برق مصرفی خود را نیز از طریق كابل شبكه تامین می نمایندو حتی برخی از آنها از طریق تكنولوژی wi-fi بصورت بیسیم به شبكه متصل می شوند.

 

اما در ابتدا به بحث درباره دوربینهای آنالوگ می پردازم.این نوع از دوربینها مزیتهایی دارند كه باعث شده است هم اكنون نیز از این تكنولوژی استفاده شود.برخی از این مزیتها بدین شرح است:

 *ارزان بودن

*راحتی اجرا

*كیفیت تصویر بالا

*استفاده از كابلهای اتصالی متراژ بالا

 

اولین گام در ایجاد یك سیستم حفاظتی خوب و كارآمد اجرای عملیات بازدید هوشمندانه است.بازدید كننده كارشناس می بایستی ضمن بازدید از محیط طرح ،طوری جای دوربینها را مكان یابی كند كه با كمترین تعداد دوربین و هزینه، حداكثر دید در محیط وجود داشته باشد.

 

در ادامه برای ایجاد یك سناریوی فرضی،فرض میكنیم پس بازدید نیاز به چهار عدد دوربین داریم.كه هر چهار دوربین از نوع آنالوگ انتخاب می شوند.

 

نقطه ای امن را برای نصب dvr مركزی در نظر می گیریم.البته این نقطه باید طوری انتخاب شود كه از دوربینها به یك فاصله باشد تا در مصرف كابل صرفه جویی شود.

 

هر دوربین آنالوگ حداقل نیاز به دو كابل دارد. یكی كابل rg- 58 كه شبیه كابلهای كواكسیال آنتهای خانگی است و یكی كابل برق.در اغلب مواقع برق این دوربینها از طریق یك آداپتور تامین میشود كه لازم است برای تامین برق دوربین یك كابل برق تا دوربین كشیده شود.دوربین از طریق كابل كواكسیال اطلاعات خود را به dvr مركزی ارسال میكند.برای اتصال این كابل باید از سوكت bnc استفاده كرد كه تصویر آن را در شكل بالا دیدید.

 

 

تکنولوژی دوربین مداربسته , دوربین های مدار بسته

 

 

لازم است برای هر دوربین این كار تكرار شود و برای هریك از آنها كابلی مستقل تا دستگاه dvr مركزی كشیده شود.یعنی برای چهار عدد دوربین دستگاه dvr مركزی ما بایستی حداقل چهار كاناله باشد.

 

 

تکنولوژی دوربین مداربسته , دوربین های مدار بسته

 

 

بعد از اینكه اتصال دوربین ها تا dvr مركزی برقرار شد در واقع سیستم آماده بهره برداری اولیه می شودحال با روشن كردن و وصل كردن یك مانیتور به آن ،تصاویر را مشاهده می ‌‌كنید.

 

در درس بعد چگونگی كار با dvr از طریق پورت شبكه را شرح خواهیم داد......

 

 

آموزش 8 آیتم کاربردی در یک دوره جامع

ads
دوربین های 

مدار بسته,آموزش بستن دوربین مدار بسته
  • تلفن سانترال
  • درب پارکینگی
  • کرکره برقی
  • آنتن مرکزی
  • اعلام حریق
  • دوربین مداربسته
  • دزدگیر اماکن
  • آیفن تصویری
ثبت نام کنید

 

/آموزش نصب و راه اندازی دوربینهای مدار بسته - قسمت دوم /

منبع :asriran