دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آموزش تصویری فتوشاپ، مبتدی تا حرفه‌ای


فتوشاپ محبوبترین و حرفه ای ترین برنامه برای طراحی گرافیک است که طراحان بسیار زبده و حرفه ای برای خلق آثار خود از آن استفاده می کنند.

وب هاب: فتوشاپ محبوبترین و حرفه ای ترین برنامه برای طراحی گرافیک است که طراحان بسیار زبده و حرفه ای برای خلق آثار خود از آن استفاده می کنند. خوشبختانه امروزه دیگر کمتر کسی است که نام فتوشاپ را نشنیده و با آن کار نکرده باشد ، اما واقعا چند درصد از این افراد به صورت حرفه ای با این نرم افزار کار می کنند؟

شاید در نگاه اول یادگیری ابزار و کار با فتوشاپ راحت به نظر برسد اما مطمئنا کاری که یک مبتدی با این ابزار انجام می دهد تا کاری که یک حرفه ای به انجام می رساند خیلی متفاوت است!

در قدیم بسیاری از افرادی که می خواستند فتوشاپ را یاد بگیرند نیاز بود تا به خرید کتاب و سی دی روی بیاورند ، اما در حال حاضر این وضعیت متفاوت شده و علاوه بر این روش ها می توان از ایبوک های رایگان و وب سایت های آنلاین نیز بهره برد. یکی از مشکلاتی که اکثر افراد برای یادگیری فتوشاپ دارند اینست که از کجا شروع کرده و اصلا به چه وب سایت هایی مراجعه کنند!

از اینرو من لیستی از بهترین وب سایت های آموزش فتوشاپ را برای شما در این پست معرفی کرده ام که شاید در وهله اول به زبان انگلیسی باشند ، اما با استفاده از تصاویر و فیلم های آنها به راحتی می توانید تکنیک ها را یاد بگیرید و مهارت خود را بالاتر ببرید.

1- PsdTuts


وب سایت PsdTuts یک محل عالی و فوق العاده برای یادگیری فتوشاپ است که می توانید در آن برترین و تازه ترین تکنیک های فتوشاپ را یاد گرفته و خود را به یک حرفه ای تبدیل کنید.

این سایت که زیر مجموعه ای از مجموعه بزرگ ENVATO را می توان در دسته بندی های مختلف مثل ویرایش عکس ، افکت های سه بعدی ، خلق فایل های PSD شماره بندی کرده و تقریبا تمام آموزش های آن سطح بندی شده و از مبتدی تا حرفه ای را پوشش می دهد.

البته بعضی از آموزش ها نیز به ازای دریافت هزینه ماهانه قابل دیدن هستند که در آنها علاوه بر متن و عکس از فیلم نیز استفاده شده است.



2- Planet Photoshop

وب سایت Planet Photoshop یکی از بهترین مکان ها برای آموزش های با کیفیت و یادگیری تکنیک های مختلف فتوشاپ است. این سایت توسط Corey Barker که یکی از مربیان برجسته فتوشاپ است تاسیس شده و فقط کافیست که آموزش ها و پروژه ها و فیلم های این وب سایت را دنبال کنید تا به یک حرفه ای در فتوشاپ تبدیل شوید.



3- Photoshop Lady


وب سایت Photoshop Lady یکی دیگر از مکان های عالی برای دستیابی به تعداد زیادی از آموزشهای فتوشاپ از سراسر وب است که این امکان را می دهد تا اکثر آموزش های دیگر وب سایت ها را یک جا داشته باشید. حتی می توانید آموزش های مورد علاقه خود را علامت گذاری کرده و رتبه بندی کنید.



4- PS Hero

وب سایت PS Hero یک مکان و منبع درخشان و عالی است که توسط عکاس و طراح گرافیکی معروف و مطرح راه اندازی شده است که این امکان را دارید که آموزش های فتوشاپ را در زمینه های گرافیک ، ویرایش ، عکس و افکت های متنی و تصویری یاد بگیرید.



5- Tutorial9

وب سایت Tutorial9 مکانی عالی برای یادگیری انواع تکنیک های فتوشاپ از طراحی رابط ها تا آیکون ها ، لوگوها ، افکت های متنی و غیره است. البته شما با تعداد زیادی از آموزش ها در این سایت روبرو می شوید و تقریبا 30 صفحه از آموزش های مفید فتوشاپ را به شما ارائه می کند.



6- Psd Learning

وب سایت Psd Learning که در سال 2008 تاسیس شده و توسط Ross Aitken پایه گذاری شده که وقت خود را به طراحی وب سایت اختصاص داده است. می توانید انتظار این را داشته باشید که در این وب سایت با طیف گسترده ای از آموزش های مختلف فتوشاپ روبرو شوید .



7- Photoshop Tutorials


می توان وب سایت Photoshop Tutorials را یکی از مکان هایی دانست که آموزش های خوب و مفیدی را بیشتر برای افراد مبتدی ارائه می دهد و آموزش های آن شامل ترفندها و تکنیک های دستکاری عکس و تصویر است که تقریبا محدوده وسیعی از آموزش ها را در بر می گیرد.



8- 10Steps

وب سایت 10Steps علاوه بر آموزش های فتوشاپ ، آموزش هایی را نیز در زمینه CSS, Flash و Joomla ارائه می دهد که با ازای 10 هزار مشترکی آن می توان انتظار داشت که آموزش های جدید و مفیدی را ارائه کند.



9- Phlearn


وب سایت Phlearn یک منبع فوق العاده برای یادگیری تکنیک های ویرایش و دستکاری عکس و تصویر است که می توانید آموزش های آموزنده و سرگرم کننده ای را در آن بیابید.



10- Photoshop Cafe


اگز می خواهید مطمئن باشید که با آموزش های حرفه ای و بسیار عالی روبرو هستید ، می توانید به وب سایت Photoshop Cafe مراجعه کنید که فقط به حرفه ای ها اجازه اضافه کردن آموزش ها را می دهد.



11- Photoshop Essentials

اگر شما یک کاربر جدید فتوشاپ هستید و نیاز دارید تا با ابزارها و تکنیک های ابتدایی فتوشاپ آشنا شوید ، وب سایت Photoshop Essentials بهترین مکان برای شماست که آموزش های گام به گام و خوبی از ویرایش عکس ، رتوش تصاویر ، افکت های متنی و غیره را در خود دارد.



12- Photoshop Star


وب سایت Photoshop Star هم برای مبتدیان و هم برای حرفه ای های فتوشاپ بسیار خوب بوده و می توانید آموزش هایی را در زمینه های مختلفی مثل افکت های متنی و عکسی و … در آن بیابید.



13- Practical Photoshop

وب سایت Practical Photoshop در واقع یک مجله و ماهنامه آنلاین است که می توانید در بین صفحات آن آموزش های حرفه ای و خوبی را برای یادگیری فتوشاپ پیدا کنید و به مهارت های خود بیفزایید.



14- PSDELUXE

وب سایت PSDELUXE یک مکان عالی و یک آرشیو حرفه ای برای دوستداران فتوشاپ می باشد که منبعی مناسب برای یادگیری طراحی وب سایت و مهارت های جدید فتوشاپ است.



ویدیو مرتبط :
آموزش فتوشاپ برای افراد مبتدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آموزش تصویری ساخت سیگار در فتوشاپ



 

 

1- صفحه ای را به اندازه ۱۲۰ در۲۸۰ پیکسل با زمینه ای سفید باز کنید.سپس رنگ Forground خود را به این رنگ F7AB5F و Backgroung را به F7DB7F تغییر دهید.


2- یک لایه جدید بسازید و نام آنرا به tip تغییر دهید. برای ایجاد لایه جدید به منوی Layer رفته و گزینه New> Layer را انتخاب می کنید. سپس در پالت لایه ها بروی لایه جدید کلیک کرده و آنرا به tip تغییر دهید. سپس با استفاده از ابزار انتخاب مربع شکل محیطی را به اندازه ۲۳در۷۹ پیکسل انتخاب می کنید. پس از انتخاب محیط انتخاب شده را با رنگ Foreground پر کنید.
بعد به منوی فیلتر رفته و گزینه Noise > Add Noise را انتخاب کرده و موارد زیرا تغییر دهید: Amout= 5, Distribution= Gaussian و Monochromatic را از حالت انتخاب خارج می کنیم.

 

آموزش تصویری ساخت سیگار در فتوشاپ

 

3- دوباره یک لایه جدید ساخته و نام آنرا به paper تغییر میدهیم. توسط ابزار انتخاب مربع شکل، مربعی را به اندازه ۲۳ در۱۶۶ پیکسل ایجاد کنید و محیط انتخاب شده را با رنگ سفید پر کنید. برای اینکار می توانید به منوی Edit رفته و سپس Fill > Contents > White انتخاب کرده Ok را کلیک کنید. بعد از آن پایین محیط انتخاب شده را را به بالا فیلتر سیگار وصل می کنید.

 

آموزش تصویری ساخت سیگار در فتوشاپ

 

4- بعد از آنکه مراحل قبل را تمام کردید لایه های tip و paper را به هم merge (ادغام) کنید.بعد از آن، این  gradient را دانلود کرده و آنرا نصب کنید.


روش نصب:
بعد از اینکه فایل را دانلود کردید آنرا از حالت فشرده (Zip) خارج سازید. سپس فتوشاپ را باز کرده ابزار Gradient را انتخاب كنید و سپس به قسمت Option ابزار بروید در قسمت انتخاب Gradient بر روی فلش كوچكی كه در بالا و سمت راست پنجره وجود دارد كلیك كنید سپس بروی گزینه Load کلیک کرده و آدرس فایل خود را نوشته و آنرا باز می کنید.


5- بعد از نصب Gradient را انتخاب کرده و کمی قبل و کمی بعد از محیط اتنخاب کشید تا شکل شما به صورت زیر شود.
سپس آنرا از حالت انتخاب خارج ساخته بعد به گزینه mode رفته و آنرا به حالت Multiply انتخاب می کنید.

 

آموزش تصویری ساخت سیگار در فتوشاپ

 

6- بعد از آن یک لایه جدید دیگری را ساخته و طبق شکل با انتخاب ابزار سلکتشن مربع شکل شکلی را می کشید. برای عوض کردن رنگ نخ دور سیگار به منوی image > adjust < hue/satursation رفته و colorize را فعال کرده و باستفاده از رنگ زرد (طلایی) آنرا پر خواهید کرد.

 

7- حالا نوبت به کشیدن توتون سیگار رسیده، برای اینکار یک لایه جدید ساخته و طبق شکل قسمت بالایی سیگار را انتخاب کرده و سپس با رنگ 9E5F36 آنرا پر کنید. سپس به منوی Filter > Noise > Add Noise رفته و اندازه ها را به صورت زیر تغییر خواهید داد.
Amount=26, Distribution=Gaussian و Monochromatic را انتخاب کنید.

 

آموزش تصویری ساخت سیگار در فتوشاپ

 

8- سپس به سلیقه خود قسمتی از این رنگ را پاک کنید، در نهایت شکل شما به صورت زیر خواهد شد.

آموزش تصویری ساخت سیگار در فتوشاپ

منبع: TakeDel.com