دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آموزش باز کردن فایل های مسدود شده در آفیس ۲۰۱۳



باز کردن فایل های مسدود, آموزش تصویری ورد

چنانچه آفیس خود را به آفیس ۲۰۱۳، یا آفیس ۳۶۵ ارتقاء داده اید، ممکن است در باز کردن فایل هایی که به ایمیل تان فرستاده شده اند، با مشکل روبرو شده باشید. تلاش می کنید تا یک فایل ورد که از طریق پیوست (ضمیمه) ایمیل دریافت کرده اید را باز کنید و به احتمال زیاد در می یابید که ورد نه تنها از باز کردن فایل ها سرباز می زند، بلکه در ارائه راهکارهای بیشتری به منظور کمک ناکام می ماند.

دلیلی که فایل ها قادر به باز شدن نیستند آن است که آنها از رایانه متفاوتی سرچشمه می گیرند، و به همین دلیل این به عنوان یک تهدید بالقوه و نهفته از سوی آفیس شناخته می شود. هنگامی که با فایل هایی که از طریق ایمیل برایتان فرستاده شده اند سر و کار دارید، یا آنها را از اینترنت دانلود کرده اید، این تا اندازه ای حساسیتی را از نقطه نظر امنیتی ایجاد می کند، اما این موضوع همچنین بسیار آزار دهنده است.

باز کردن فایل های مسدود, آموزش تصویری ورد

هنگامی این واقعیت این مشکل را شدت می بخشد که فایل های ذخیره شده بر روی یک درایو شبکه یا رونوشت شده (کپی) از رایانه های دیگر در شبکه خانگی تان را نیز بتواند تحت تأثیر قرار دهد چنانچه آنها بایگانی شده باشند. فقدان هرگونه توصیه سودمند در مورد اینکه چگونه می بایست به باز کردن فایل های مورد نظر بپردازید می تواند شما را بسیار آشفته و بی قرار سازد، اما چندین راهکار وجود دارد.

آفیس ۲۰۱۳ یک فناوری همسان با اینترنت اکسپلورر به منظور تعیین و مشخص کردن جایی که فایل ها از آنجا سرچشمه می گیرند را بکار می برد، و این می تواند به مسائل امنیتی منتهی گردد.

باز کردن فایل های مسدود شده به صورت انفرادی
این شاید موضوعی باشد که بیشتر اوقات با آن مواجه نشوید، بنابراین بهترین طرحی که برای شروع حمله بکار می بریم آن است که فایل های مسدود شده را به صورت انفرادی باز کنیم.

روی فایلی که به وسیله آفیس مسدود شده است راست کلیک کرده و ویژگی ها (Properties) را از فهرست زمینه (context menu) انتخاب کنید. در سربرگ عمومی (General)، روی دکمه باز کردن (Unblock) در پایین پنجره محاوره کلیک کرده و سپس روی OK کلیک کنید. بار دیگر که روی فایل دوبار کلیک می کنید همان گونه که انتظار دارید باز خواهد شد.

باز کردن فایل های مسدود, آموزش تصویری ورد

باز کردن تمامی فایل های مسدود شده
چناچه اغلب با این پیام خطا روبرو می شوید، ممکن است بخواهید رویکرد متفاوتی را بکار برید. من تمامی نوشته هایم را به صورت فایل های فشرده (زیپ) بر روی یک درایو شبکه ذخیره می کنم و فهمیده ام که هر گونه فایل موجود در بایگانی که تلاش می کنم به آن دست یابم به صورت خودکار مسدود شده است؛ بسیاری اوقات من می بایست به این فایل ها دسترسی داشته باشم یعنی از اینکه مجبورم هر فایل را یکی پس از دیگری از حالت مسدود خارج سازم خوشحال نیستم.

در ورد ۲۰۱۳ – یا هر برنامه آفیسی که با آن مشکل دارید – روی فهرست فایل کلیک کرده و گزینه ها (Options) را انتخاب کنید. روی پیوند کانون اعتماد (Trust Center) در سمت چپ کلیک کنید.

باز کردن فایل های مسدود, آموزش تصویری ورد

روی دکمه تنظیمات کانون اعتماد (Trust Center Settings) کلیک کرده و سپس روی پیوند مکان های مورد اعتماد (Trusted Locations) در سمت چپ کلیک کنید. در اینجا می توانید پوشه هایی که می بایست همواره مورد اعتماد باشند را مشخص کنید به طوری که فایل های ذخیره شده در آنها بتوانند همیشه باز شوند.

چنانچه در حال تلاش برای باز کردن فایل های ذخیره شده بر روی یک درایو شبکه هستید می توانید این را به فهرست مکان های مورد اعتماد بیفزایید؛ روی دکمه “افزودن مکان جدید” کلیک کنید.

باز کردن فایل های مسدود, آموزش تصویری ورد

روی مرور و جستجو (Browse) کلیک کنید و سپس به سوی پوشه یا درایوی که مایل به باز شدن آن از حالت مسدود شده هستید بروید. شما همچنین از گزینه ای برای تیک زدن “زیر پوشه های این مکان که نیز مورد اعتماد هستند” برخوردارید تا مطمئن شوید که تمامی فایل های این درایو را می توان باز کرد.

باز کردن فایل های مسدود, آموزش تصویری ورد

چنانچه روی OK به دنبال OK دیگر کلیک کنید و سپس تلاش به دوباره باز کردن فایلی که مسدود شده است نمایید، در می یابید که بدون هیچ گونه مشکلی باز می شود.

هرچند این راهکار به طور کامل کمک نمی کند. امکان آن نیست تا از این روش برای باز کردن مکان های شبکه استفاده کنید؛ هرچند، این بدین معنا است، که شما می توانید از فایل های مشکل آفرین از یک مکان شبکه به یک پوشه “امن” تعیین شده رونوشت بردارید به طوری که آنها از آنجا قابل باز شدن باشند.

غیر فعال کردن امنیت
گزینه دیگری در دسترس شما وجود دارد، اما این می بایست با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد. فایل ها از مکان هایی بسیار نا امن، به این دلیل مسدود می شوند؛ این امکان وجود دارد که خطرناک باشند. اما چنانچه مصمم هستید تا بتوانید هر کدام از فایل هایی که مایلید را باز کنید، می توانید این امنیت را دور بزنید.

در کانون اعتماد (Trust Center)، به بخش نمای محافظت شده (Protected View) بروید تیک جعبه هایی با برچسب “فعال کردن نمای محافظت شده برای فایل های سرچشمه گرفته از اینترنت” و ” فعال کردن نمای محافظت شده برای فایل های موجود در مکان های بسیار نا امن” را پیش از کلیک بر روی OK بردارید.

باز کردن فایل های مسدود, آموزش تصویری ورد

چنانچه تصمیم به ادامه این مسیر دارید، می بایست مطمئن شوید که از دیگر اقدامات امنیتی در محل – آنتی ویروس، نرم افزار ضد جاسوس افزار، و غیره – برخوردارید.

منبع:gooyait.com


ویدیو مرتبط :
آموزش WORD ۲۰۱۳|آموزش آفیس جلسه هشتم ضمیمه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترفندی برای باز کردن فایل‌های مسدود در آفیس



فایل مسدود, نرم افزار آفیس

چنانچه از آفیس 2013 استفاده می‌کنید و با مشکل مسدود شدن فایل‌ها مواجه شده‌اید، می‌توانید با استفاده از روشی ساده فایل‌هایتان را باز کنید.
در ابتدای کار لازم است بر روی فایل مسدود شده تان راست کلیک کرده و properties را از منوی به نمایش در آمده انتخاب کنید. Ok را بزنید.

 

از این پس، پس از اجرای فایل با پیغام خطا روبرو نخواهید شد.

 

ولی چنانچه قصد دارید چندین فایل و یا یک پوشه را از حالت مسدود خارج کنید، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید.

 

در ابتدا لازم است نرم افزار مورد نظرتان را از مجموعه‌ی آفیس اجرا کنید.

 

سپس Option را از منوی File انتخاب کنید.

 

سپس Trust center را بزنید.

 

بر روی دکمه‌ی Trust center setting کلیک نمایید.

 

فایل مسدود, نرم افزار آفیس

 

سپس Trusted locations را انتخاب کنید. جهت اضافه کردن یک مسیر جدید بر روی دکمه‌ی Add new location کلیک کنید.

 

در قسمت Path نیز می‌توانید مسیر مورد نظرتان را وارد کنید.
Ok را بزنید.
منبع:yjc.ir