دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آمریکا بدنبال طراحی ناو هواپیمابر پرنده



اخبار,اخبار علمی,ناو هواپیمابر

اخبار علمی - آمریکا بدنبال طراحی ناو هواپیمابر پرنده

آژانس پروژه‌های تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا (دارپا) بدنبال طراحی ناو هواپیمابر پرنده برای حمل، پرتاب و بازیابی هواپیماهای بدون سرنشین‌ است.

 درحال حاضر در مأموریت‌های مختلف از هواپیماهای بزرگ و سرنشین‌دار استفاده می‌شود که امنیت خلبان و هواپیمای گران‌قیمت را تهدید می‌کند؛ پهپاد یا هواپیمای بدون سرنشین (UAS)‌ می‌تواند میزان این خطرات را به حداقل برساند، اما پهپادها با مشکل سرعت و برد کم مواجه هستند.دارپا معتقد است که راه‌حل موجود، استفاده از پلت‌فرم‌های پرنده‌ای است که قادر به حمل و جابجایی سریع پهپادهای مختلف است.


«دان پت» مدیر پرژوه دارپا تأکید کرد: به جای استفاده از هواپیماهای بزرگ در مأموریت‌های خطرناک می‌توان از ناو هواپیمابر پرنده‌ای برای حمل، پرتاب و بازیابی مجدد هواپیماهای بدون سرنشین (UAS)‌ استفاده کرد.پروژه نخست Distributed Airborne Capabilities نام دارد که شامل استفاده از یک هواپیمای کوچک مشابه جنگنده B-52، B-1B یا هواپیمای باری C-130 است.


پروژه دوم Hydra نام دارد که شامل توسعه شبکه‌ای از کشتی‌های زیردریایی با قابلیت حمل پهپادهای زیرآبی و هوایی است.نیروی دریایی آمریکا نیز در حال طراحی و توسعه پهپادهای کوچک با قابلیت پرواز و شناور ماندن مانند زنبور و خزیدن مثل عنکبوت است.
دارپا همچنین از مردم درخواست کرده که ایده‌های خود را برای ساخت این ناو هواپیمابر پرنده ارائه کنند.

 

اخبار,اخبار علمی,ناو هواپیمابر

 طرح مفهومی دارپا از پلت‌فرم‌ پرنده‌ برای جابجایی پهپادها

 

اخبار,اخبار علمی,ناو هواپیمابر

ناو هواپیمابر پرنده مشابه هلی‌کریر در فیلم The Avengers

 

اخبار,اخبار علمی,ناو هواپیمابر

طراحی هواپیمایی مشابه جنگنده B-1B


اخبار علمی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
تصاویر گرفته شده از ناو هواپیمابر آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا در ساحل سوریه مستقر شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تایمز: ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا در ساحل سوریه مستقر شد

ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا که مجهز به سیستم‌های پیشرفته نظامی و هشت هزار خدمه است به سواحل سوریه رسید.

روزنامه تایمز نوشت: ورود این ناو به سواحل سوریه در حالی صورت گرفته که دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از مداخله نظامی واشنگتن در سوریه سخنی به میان نیاورده است.

ناو هواپیمابر آیزنهاور یکی از 11 ناو آمریکایی است که توانایی حمل هواپیما را دارد و در حال حاضر در یکی از سواحل سوریه مستقر شده است.

یک مقام نظامی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: ما در حال حاضر نیروهای عملیاتی ویژه‌ای را به صورت آماده باش در منطقه مستقر کرده‌ایم. این مساله نشان دهنده آمادگی نظامی آمریکا برای هدف قرار دادن سوریه است.

طبق ادعای مقام‌های نظامی واشنگتن در صورتی که آمریکا بخواهد سوریه را مورد تهاجم نظامی قرار دهد 10 هزار نیروی نظامی، 17 کشتی جنگی، 70 بمب افکن، 10 ناو شکن و تعداد دیگری تجهیزات نظامی در منطقه به صورت آماده در اختیار دارد./ایسنا