دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آماری جالب از حوزه های بازی در ایران


سایت تکنولوژیک Techcrunch اقدام به انتشار آماری جالب توجه از بازار بازی های موبایل در ایران کرده است که داده های آن را از طریق بررسی 837 گیمر موبایل و طراحان بازی موبایل بر روی شبکه پیام رسان لاین در تاریخ 2 تا 10 ژانویه به دست آورده است.

روزنامه هفت صبح: سایت تکنولوژیک Techcrunch اقدام به انتشار آماری جالب توجه از بازار بازی های موبایل در ایران کرده است که داده های آن را از طریق بررسی 837 گیمر موبایل و طراحان بازی موبایل بر روی شبکه پیام رسان لاین در تاریخ 2 تا 10 ژانویه به دست آورده است.

نکته ای که البته این سایت ذکر کرده است این است که بیشتر شرکت کنندگان در این پژوهش ناچار به استفاده از VPN بودند زیرا دسترسی به سرویس Survey Gizmo که برای این بررسی از آن استفاده شده است. به گفته این سایت نگاهی اولیه به این بازار مبهم- ایران- چندان جالب توجه و تاثیرگذار نیست.

آماری جالب از حوزه های بازی ایرانی

 تخمین ها نشان می دهد که در سال 2015 درآمدهای حاصل از بازی های موبایل طبق گزارش Newzoo تقریبا در حدود 39 میلیون دلار بوده است. این نشان دهنده آن است که از مجموع درآمدهای حوزه بازی در ایران که برابر با 194 میلیون دلار بوده است، سهم پلتفرم موبایل در حد 20 درصد بوده است که بسیار پایین تر از میانگین 30 تا 35 درصدی جهانی است. اما گویا این برآورد خوش بینانه است.

براساس همین محاسبات، به نظر می رسد که درآمد بازی های موبایل در سال 2016 به 44 میلیون دلار خواهد رسید. برای درک بهتر این موضوع، کافی است 100 میلیون  دلار دیگر به آن اضافه کنید تا به رقم درآمدهای حاصل از بازی های موبایل در کشور ترکیه در همسایاگی ایران و تقریبا با همان نسبت جمعیتی برسید. درآمدهای ترکیه تقریبا سه تا چهار برابر بیشتر از بازار ایران است.

اکثریت جمعیت 80 میلیون نفری ایران (در حدود 60 درصد) زیر 30 سال هستند در نتیجه چندان تعجبی ندارد که 67 درصد گیمرهای موبایل زیر 24 سال باشند. ایران همچنین بالاترین نرخ سواد نسبت به جمعیت را در دنیا دارد در نتیجه باز هم تعجبی ندارد که 63 درصد از گیمرهای موبایل در ایران دانش آموز باشند. 80 درصد از این افراد مجرد بوده و ازدواج نکرده اند و گزارش ها حاکی از آن است که در حدود نیمی از آنها (47 درصد) درآمدی کمتر از 571 دلار در ماه دارند.

آماری جالب از حوزه های بازی ایرانی

این ها همه نشان می دهد که مقایسه بازار ایران در بازی های موبایل با عربستان سعودی نیز چندان چنگی به دل نمی زند. آمار ایران بیشتر به مصر نزدیک است که شباهت بسیاری به ایران در جمعیت و قدرت مصرف دارد. اما بخشی از این موضوع به طراحان و توسعه دهندگان بازی (در سطح جهانی) باز می گردد که محصولات خود را به زبان مادری ایران یعنی فارسی ارائه نمی کنند. 87 درصد از گیمرهای ایرانی اشاره کرده اند که بازی های خود را به زبان انگلیسی انجام می دهند. این موضوع به نظر ارتباط زیادی با فاکتورهای اقتصادی- اجتماعی دارد.

در مورد درآمدها و پرداخت های حاصل از بازی، طراحان بین المللی به دلیل تحریم ها قادر به محلی سازی درگاه های پرداخت در ایران به ویژه شتاب و شاپرک نیستند. این موضوع مشکلات زیادی را برای گیمرهای ایرانی که اغلب جوان، مجرد و کم درآمد هستند ایجاد کرده است.

تقریبا یک نفر در هر پنج نفر- حدود 19 درصد- از گیمرهای ایرانی هر ماه اقدام به انجام خریدهای داخل بازی یا in-game می کنند. سایر تراکنش ها از طریق فروشگاه های ثانویه ای صورت می گیرد که به نوعی با درگاه های پرداخت محلی ایران همگام هستند. 60 درصد از این گیمرها در ماه کمتر از پنج دلار و 19 درصد بین پنج تا 20 دلار در ماه برای بازی ها هزینه می کنند.

آماری جالب از حوزه های بازی ایرانی

یک درصد از گیمرها بین 85 تا 142 دلار در ماه و تنها یک درصد بیش از 285 دلار در ماه هزینه بازی کردن می کنند و در فاصله بین این دو دامنه تقریبا هیچ چیزی وجود ندارد. بازار بازی های پولی اما به نظر وضعیت بهتری دارد زیرا 30 درصد از گیمرها اشاره کرده اند که به این بازی ها مشغول هستند و حدود 30 درصد دیگر نیز اشاره کرده اند که حداقل ماهی یک بار این دست از بازی ها را انجام می دهند.

در مورد مجموع کل استفاده از بازی های موبایل، 67 درصد از گیمرهای ایرانی چندین بار در روز مشغول بازی کردن هستند و 19 درصد حداقل روزی سه ساعت بازی می کنند و 34 درصد بین یک تا سه ساعت مشغول بازی هستند. 84 درصد این گیمرها از دستگاه اندروید استفاده می کنند و 13 درصد از دستگاه های iOS.

عوامل مهم انتخاب بازی از سوی گیمرها عبارتند از: توصیه ها زبانی و کلامی است (حدود 52 درصد)، رنکینگ یا رتبه بندی بازی (47 درصد) و اخبار و مقالات در مورد آن بازی (28 درصد) است.

ژانر انتخاب بازی ها نیز به ترتیب عبارت است از اکشن (52 درصد) و استراتژی (49 درصد). در ادامه نیز ژانرهای ورزشی (30 درصد)، مسابقه (23 درصد)، پازل (17 درصد) و ژانر arcade (15 درصد) قرار دارند.                                                                         


ویدیو مرتبط :
‫آنالیز آماری بازی ایران 1 0 کره جنوبی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کامنت های جالب آرژانتینی ها درباره بازی ایران



اخبار,اخبار ورزشی, بازی ایران و آرژانتین

 
 اخبار ورزشی - کامنت های جالب آرژانتینی ها درباره بازی ایران

نظر مردم آرژانتین درباره بازی تیم ملی کشورشان مقابل ایران بسیار متفاوت است. برخی راضی هستند و برخی منتقد.

  با گذشت دو روز از بازی ایران و آرژانتین، بحث در مورد این مسابقه کماکان در هر دو کشور ادامه دارد. حتما طی این مدت با نقطه‌نظرات هموطنا‌ن‌مان در مورد این دیدار آشنا شده‌اید، اما شاید بد نباشد نگاهی بیندازیم به دیدگاه‌های تیفوسی‌های هوادار آلبی‌سلسته و ببینیم آنها در مورد ما و این بازی چه قضاوتی داشته‌اند؟

 از بین هزاران کامنت درج شده در صفحه فیس‌بوک روزنامه "اوله" که معتبرترین رسانه ورزشی آرژانتین است، چند دیدگاه انتخاب و ترجمه شده است. این صفحه ضمن مانور روی بازی آرژانتین با ایران، صحنه شادی گل مسی را برای سربرگش برگزیده است.

* خوش‌شانس بودیم که یک پنالتی به ضررمان گرفته نشد.

* باید صبر کنیم و ببینیم در برابر تیم‌هایی مثل برزیل و هلند که تدافعی بازی نمی‌کنند چه عملکردی خواهیم داشت.

* بازی در برابر 11 مدافع غیرممکن است. ما بهترین هستیم.

* برزیلی‌ها در بازی با کرواسی متهم به سرقت شدند و حالا آرژانتینی‌ها برابر ایران همین اتهام را تحمل می‌کنند. نه؟

* این عملکرد در آسان‌ترین گروه خجالت‌آور است. آن از بوسنی، این هم از ایران.

* در این بازی یک سرقت اتفاق افتاد. آیا داور توسط آرژانتین خریداری شده بود؟

* تیم ایران شایسته بازی کرد. من نمی‌دانستم در ایران فوتبال وجود دارد. آنها یک ضربه پنالتی از ما طلبکار شدند.

 * شما الان به من بگویید ما در این بازی چه کار بزرگی انجام دادیم؟

* ایران فقط با 10 نفر دفاع می‌کرد.

 * ما در برابر تیمی که با همه وجود دفاع می‌کرد و منتظر ضدحملات بود، فقط یک گوهر داشتیم؛ لیونل مسی.

* ایران 7-3-0 بازی می‌کرد؛ لعنتی!

 * نکته خنده‌دار این است که در این کشور (آرژانتین) همه می‌گفتند برزیل با دزدی کرواسی را برد، اما شما بگویید خود ما امروز چه کردیم؟ من به شما می‌گویم؛ پیروزی با کمک داور. خجالت بکشید!

* همه می‌گویند آرژانتین پر از ستاره است، اما اینطور نیست. ایران یک «تیم» بود و ما نبودیم. مسی در برابر دیگو هیچ نیست. ما با داور بردیم.

* مسی نشان داد برای تغییر سرنوشت فقط به 10 ثانیه زمان نیاز دارد. لطفا منتقدان صبور باشند.

 اخبار ورزشی - بانک ورزش