دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آلرژی های پائیزی در راهند



آلرژی های پائیزی در راهند

وجود بادهای پائیزی و جابجایی گرد و غبار همزمان با پدیده وارونگی دما عاملی مهم در بروز آلرژی های پائیزی به حساب می آید.دکتر مالک مقدم، متخصص آسم و آلرژی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران گفت: در پائیز به علت بروز وارونگی دما و تجمع آلودگی هوا در سطح زمین و حضور گرد و غبار در طول روز بروز آلرژی های پائیزی را دو چندان می کند.

سالک مقدم اظهار داشت: این آلرژی ها موجب بروز آب ریزش از چشم و بینی، سوزش چشم، عطسه، سرفه و حتی گوش درد نیز می شود که در صورت بی توجهی می توانند تبدیل به مشکلات حاد تنفسی شود و دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی را تهدید می کند.

وی تصریح کرد: درمان دارویی تا حدی عوارض آلرژی های پائیزی را کاهش می دهد برای پیشگیری و حتی درمان آلرژی های پاییزی استفاده از واکسن های خاصی دستگاه تنفس  و مصرف مواد غذایی تازه بسیار اثر گذار است./باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
‫آلرژی و چگونه بدانیم آلرژی داریم‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با دو خوراکی به جنگ آلرژی بروید!!



 

 

با دو خوراکی به جنگ آلرژی بروید!!

 

مصرف پیاز و سیر موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می‌شود و مصرف آن از آلرژی‌های فصل بهار پیشگیری می‌کند.

در بهار گرده‌افشانی درختان و گل‌ها باعث ایجاد حساسیت می‌شود که بیشتر به صورت آب‌ریزش بینی، اختلالات تنفسی به شکل خس‌خس، بثورات پوستی مثل کهیر، خارش و نهایتاً اگزمای مخاطی به صورت تورم و التهاب بروز می‌کند.

پیاز به علت داشتن ماده‌ای به نام کوئرستین مانند یک ضد آلرژی عمل می‌کند و خوردن مرتب آن به افرادی که به گرده گیاهان در فصل بهار حساسیت دارند، کمک فراوانی می‌کند.

سیر نیز تقویت‌کننده بسیار قوی سیستم ایمنی بدن است و به عنوان یک ماده غذایی ضدباکتری، ضد ویروس و سرطان موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می‌شود. این سبزی با افزایش لنفوسیت‌های T و ماکروفاژها، عوامل و ابزارهای جنگی سیستم دفاعی را تقویت می‌کند.
در بین دیگر سبزی‌های دیگر هویج، اسفناج و سایر سبزی‌های رنگی حاوی بتاکاروتن، سیستم ایمنی بدن را تقویت و از بروز حساسیت‌های فصلی جلوگیری می‌کنند و به طور کلی افرادی که بیشتر گیاهخواری می‌کنند، سیستم ایمنی قوی‌تری دارند.