دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آغاز تغییرات كلی كتاب‌های درسی از سال 90



 

 

کتاب درسی

 

 

وزیر آموزش و پرورش با اعلام آغاز رسمی سال تحصیلی جدید  از روز پنجشبه، اعلام كرد:  70 هزار مدرسه در سال تحصیلی جدید به ICT و اینترانت ملی متصل می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دكتر حمیدرضا حاجی بابایی در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در سخنانی، افزود: روز چهارشنبه روز جشن «شكوفه‌ها» برای كلاس اولی‌ها و جشن «جوانه ها» برای دانش‌آموزان اول راهنمایی خواهد بود و از روز پنجشنبه نیز سال تحصیلی جدید به طور رسمی با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در سراسر كشور به صورت متفاوت آغاز خواهد شد.

وی همچنین اظهار كرد: دو هزار مدرسه نیز 15 مهر ماه با حضور رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

حاجی بابایی با اشاره به تجهیز مدارس به اینترانت گفت: ‌طی قراردادی با وزارت ارتباطات و فن‌آوری، 70 هزار مدرسه در سطح كشور امسال به ICT ملی متصل می‌شوند.

تغییرات كلی در كتاب‌ها از سال آینده آغاز می‌شود

وی تصریح كرد: امسال 950 عنوان كتاب در آموزش و پرورش چاپ شده است كه 90 عنوان از این تعداد تغییرات جزئی داشتند و تغییرات كلی در كتاب‌ها از سال آینده آغاز می‌شود.

حاجی بابایی عنوان كرد: سند تحول راهبردی آموزش و پرورش در مراحل پایانی بررسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی است و پس از تصویب نهایی از سال تحصیلی 91 ــ 90 كتاب‌های جدید در پایه اول و ششم ابتدایی ، تدوین و چاپ خواهد شد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش هم اكنون 40 موضوع در آموزش و پرورش در دست بررسی، مطالعه و اجرا است كه به عنوان زیر ساخت‌های تحول در آموزش و پرورش خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال شروع سال تحصیلی دانش‌آموزان بسیار متفاوت خواهد بود و با آغاز فعالیت رسمی هشت هزار مجتمع «ترنم ولایت» در روستاهای كشور اولین گام جهت عدالت آموزشی كه یكی از ابعاد تحول بنیادین آموزش و پرورش است برداشته می‌شود.

به گفته حاجی بابایی، با آغاز فعالیت مجتمع‌های «ترنم ولایت» از سال تحصیلی آینده شاهد رقابت علمی دانش‌آموزان شهری و روستایی خواهیم بود.

وی اضافه كرد: امسال همچنین 70 هزار نیروی استخدامی به آموزش و پرورش وارد می‌شوند كه 40 هزار نفر از طریق آزمون به استخدام وزارتخانه در آمدند و 26 هزار نفر نیروی حق التدریسی نیز به نیروهای رسمی تغییر وضعیت دادند.

وزیر آموزش و پرورش در خاتمه خاطرنشان كرد: با حضور این نیروها كه یكی از محورهای تحول بنیادین آموزش و پرورش است، شاهد تحولات بسیار خوبی در آموزش و پرورش خواهیم بود..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
علوم فقط در كتاب درسی نیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

كتاب‌های درسی ابتدایی سال آینده نو می‌شود



 

كتاب‌های درسی ابتدایی سال آینده نو می‌شود

 

 

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از تدوین كتاب‌های درسی جدید برای پایه اول و ششم ابتدایی تا سال تحصیلی ۹۱ ـ ۹۰ خبر داد.

 


محی‌الدین بهرام محمدیان افزود: پیش‌بینی ما برای تغییر سایر كتاب‌های درسی و متناسب‌سازی آنها با برنامه درس ملی ۶ سال است.

 


معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با اعلام این كه ویرایش نهایی برنامه درس ملی پس از ۴ سال تمام شده است، گفت: پس از اتمام تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای عالی، آن را در صحن علنی بررسی می‌كنیم.

 


رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره اداره بدون مدیر دفتر تالیف كتب درسی در ۸ ماه گذشته تصریح كرد: مدیركل این دفتر خودم هستم و از زمانی كه حجت‌الاسلام ذوعلم استعفا كرده‌اند، خودم مسوولیت را برعهده دارم تا بیشتر در این دفتر حضور داشته باشم و كارها را پیگیری كنم.محمدیان افزود: طی هفته‌های آینده مدیركل مستقل این دفتر را معرفی می‌كنم.

 


وی با بیان این كه ساختار سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش در حال نهایی شدن است، گفت: ۲ معاونت و ۴ دفتر را برای این سازمان پیشنهاد كرده‌ایم كه بزودی تصویب خواهد شد.

 


كتاب كمك درسی «خلیج فارس»



معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش درباره كتاب خلیج‌فارس نیز گفت: این كتاب جزو كتاب‌های رسمی آموزشی نیست بلكه كتاب كمك آموزشی است كه مورد استفاده كارشناسان، معلمان و دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

 


محمدیان با بیان این كه این كتاب ۱۲ فصل دارد، افزود: موقعیت جغرافیایی خلیج فارس و تاریخچه آن، ژئوپلتیك سیاسی، اقتصادی و زیست بومی جزو فصل‌های مهم كتاب است و در تاریخچه آن به قدیمی‌ترین اسناد خلیج فارس ـ كه در مراكز بین‌المللی موجود است ـ اشاره شده است.

 


وی افزود: مخاطبان این كتاب دانش‌آموزان دوره دبیرستان و معلمان هستند و چاپ اول آن در ۳۰۰۰ نسخه است.... /  جام‌جم آنلاین