دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آسفالت خیابانهای کانادا با مواد بازیافتی/ موم پلاستیکی جایگزین آسفالت



آسفالت خیابانهای کانادا با مواد بازیافتی/ موم پلاستیکی جایگزین آسفالت
مقامات شهر ونکوور در کانادا که قصد دارند این شهر را تا سال 2020 به سبزترین شهر جهان تبدیل کنند، آنها در اقدام جالبی از پلاستیک های بازیافتی برای آسفالت خیابانهای این شهر استفاده کردند.
بر اساس اعلام مقامات این شهر، چنین اقدامی گازهای گلخانه ای را کاهش داده و کیفیت هوای شهر را بهبود می بخشد.
جمعی از مقامات ونکوور فرایند جدید و ابتکاری ابداع کرده اند که 100 درصد زباله های پلاستیکی بازیافتی را به یک موم تبدیل می کند که می توان آن را با آسفالت گرم مخلوط کرد.
آسفالت مخلوط گرم، چیز کاملا جدیدی نیست، اما آنچه که در ابتکار کانادایی ها منحصر به فرد نشان می دهد، استفاده از یک مومی است که از پلاستیک های بازیافتی به دست می آید.

آسفالت,پلاستیک های بازیافتی,موم پلاستیکی جایگزین آسفالت

این مبتکران می گویند: از سال 2008 تا کنون آسفالت مخلوط گرم را با انواع مختلف مواد افزودنی طراحی شده برای کاهش چسبندگی امتحان کردیم تا بتوان آن را در دمای پایین تر به راحتی اجرا کرد.
به گفته آنها، اکنون با این موم جدید سه بخش از خیابانهای ونکوور آسفالت شده است.

آسفالت,پلاستیک های بازیافتی,موم پلاستیکی جایگزین آسفالت

دمایی که باید اجرای آسفالت در آن صورت گیرد 160 درجه سانتی گراد است اما با این شیوه به 121 درجه کاهش می یابد. این فرایند که تنها کاهش چشمگیر در تولید گرما را در پی دارد موجب کاهش محسوس دود در روند آسفالت کردن خیابانها و همچنین در کارخانه های تولید آسفالت می شود.
از دیگر مزیت های این شیوه در محیط آزمایشگاه و آزمایش های خیابانی می توان به 20درصد صرفه جویی در مصرف گاز برای گرم کردن مخلوط آسفالت اشاره کرد.
همچنین این شیوه مانع از کهنه شدن روغن آسفالت می شود..../مهر


ویدیو مرتبط :
وضعیت بسیار عالی آسفالت، یکی از خیابانهای منطقه6 اهواز!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جایگزین جدید و ارزان قیمت آسفالت +عکس


آسفالت یکی از گران ترین هزینه ها برای راهسازی کشور ها است و با ورود این تکنولوژی جدید کشور ها می توانند میزان زیادی در هزینه های راه سازی صرفه جویی کنند.

وبسایت باشگاه خبرنگاران: آسفالت یکی از گران ترین هزینه ها برای راهسازی کشور ها است و با ورود این تکنولوژی جدید کشور ها می توانند میزان زیادی در هزینه های راه سازی صرفه جویی کنند.

روز های دست و پنجه نرم کردن با اسفالت های بی کیفیت رو به پایان است. شرکت وولکر وسلز یک برنامه برای تولید پوششی جدید برای خیابان ها از پلاستیک های بازیافت شده ارائه کرده است. این راهکاری عملیاتی تر و پایدار تر از اسفالت سنتی و قدیمی است. علاوه بر استفاده از مواد بازیافتی، این پوشش طول عمری سه برابر بیشتر از اسفالت سنتی دارد و در بازه دمایی بیشتری ( از -40 تا 176 درجه فارنهایت)  مقاومت می کند و بر خلاف ظاهر شکننده آن، احتمال ایجاد شکستگی در آن بر اثر وزن اتومبیل یا فشار بر اثر تغییر دما بسیار کم است.

جایگزین جدید آسفالت+عکس

قطعات این پوشش ها را می توان از پیش به یکدیگر متصل کرد تا سرعت کار در حین اجرا پروژه افزایش یابد، همچنین از ساختار تو خالی آن می توان برای عبور دادن سیم ها و لوله ها استفاده کرد. در حال حاضر این فقط یک نمونه آزمایشگاهی است، اما این شرکت تلاش دارد تا تمامی تست ها را روی این نمونه انجام دهد و آن را برای اجرا در دنیای واقعی آماده کند.