دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آزمایش موفق سریعترین قطار مغناطیسی در ژاپن



قطارهای سریع‌السیر ,قطار شناور مغناطیسی

قطارهای سریع‌السیر ژاپن که با سرعت 500 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند سری اول آزمایشات خود را انجام داده‌اند.

این قطارهای شناور مغناطیسی از فناوری پیشرفته برای دستیابی به سرعتهای بسیار بالا بهره می‌برند.

تیم طراح این عملیات قصد دارند مسیر ریلی بین توکیو تا اوساکا را تا سال 2045 آماده کنند که در نهایت کل کشور را از شمال به جنوب متصل خواهد کرد.

قطارهای فوق سریع مغناطیسی از آهنربا برای بالا بردن واگن‌ها بر روی ریل استفاده کرده که نیاز به چرخ و بروز هر گونه اصطکاک را از بین می‌برد و در نهایت یک حرکت سریعتر و ساکتتر را ارائه می‌کند.

اولین پنج قطار از مجموعه خودروهای LO که توسط شرکت راه‌آهن مرکز ژاپن ساخته شده با نیروهای مغناطیسی به جلو حرکت کرده و آزمایشات اولیه که شامل هل دادن آنها بر روی ریل توسط یک خودروی نگهدارنده بوده، بر روی این قطارها انجام شده است.

آزمایشات رسمی حرکتی قرار است در ماه سپتامبر آغاز شده و تا سال 2027 برای استفاده بین توکیو و ناگویا، سومین شهر بزرگ ژاپن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این قطارهای براق ایرودینامیکی سریعترین نمونه‌های ساخته شده هستند.

ژاپن از شهرت خوبی به عنوان پیشگام قطارهای فوق سریع در جهان برخوردار بوده و اولین قطار پر سرعت خود را در سال 1964 تولید کرده است.

قطارهای شناور مغناطیسی جدیدترین نمونه حمل و نقل فوق سریع هستند که در آزمایشات حرکتی به سرعت 500 کیلومتر در ساعت دست یافته‌اند.

قطارهای سریع‌السیر ,قطار شناور مغناطیسی

طراحان قصد دارند تا سال 2045 توکیو را با این قطارهای تندروی مغناطیسی شناور به اوساکا وصل کنند

قطارهای سریع‌السیر ,قطار شناور مغناطیسی

سرویس خصوصی بین توکیو و ناگویا در سال 2027 می‌تواند فاصله این شهرها را به 40 دقیقه برساند

چین اولین کشوری بود که از خدمات خصوصی قطارهای شناور مغناطیسی برخوردار شد.

قطار شناور مغناطیسی شانگهای در ژانویه 2004 برای استفاده عمومی افتتاح شده و از سرعت 431 کیلومتر در ساعت به دلیل کوتاهی طول مسیر برخوردار است که هزینه ساخت این قطار 1.3 میلیارد دلار بوده است.

به ادعای سازندگان، قطارهای شناور مغناطیسی از آلایندگی کمتری نسبت به پرواز با هواپیما برخوردار است.

قطارهای سریع‌السیر ,قطار شناور مغناطیسی

قطار شناور مغناطیسی شانگهای با سرعت 431 کیلومتر در ساعت

منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
قطار بولت ژاپن با 300 کیلومتر سرعت جزو سریعترین قطار ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساخت سریع ترین قطار مغناطیسی در ژاپن


قطار شناور و مغناطیسی ژاپن که می تواند به سرعت 311 مایل بر ساعت دست یابد نخستین آزمایش خود را با موفقیت به انجام رساند.

خبرگزاری مهر: قطار شناور و مغناطیسی ژاپن که می تواند به سرعت 311 مایل بر ساعت دست یابد نخستین آزمایش خود را با موفقیت به انجام رساند.

این قطارهای فوق سریع یا ماگلو از پیشرفته ترین فناوری ها برای دستیابی به این سرعت اعجاب انگیز استفاده می کند.

تیم سازنده این قطار قصد دارد تا مسیری را از توکیو تا اوکازا تا سال 2045 راه اندازی کنند که در نهایت کل این کشور را از شمال تا جنوب را به یکدیگر متصل می کند. این مسیر 64 میلیارد دلار هزینه روی دست ژاپنی ها می گذارد.

قطارهای ماگلو از آهن ربا و مغناطیس برای قرار گرفتن در بالای خط آهن و ریل استفاده می کنند، از این رو نیاز به چرخ از بین رفته، هیچ گونه اصطکاکی بروز نداده و خدمات سریع تر و فوری تری را فراهم می سازد.

پنج واگن از این قطارها که توسط شرکت راه آهن مرکزی ژاپن ساخته شده است نخستین آزمایش را پشت سر گذاشته اند.

آزمایش های رسمی این قطار قرار است سپتامبر امسال انجام شود. مقامات ژاپنی اعلام کرده اند این قطار سفر بین توکیو و ناگویا سومین شهر بزرگ این کشور را تا سال 2027 آغاز خواهد کرد. با راه اندازی این قطار، مسیر 90 دقیقه ای این دو شهر به 40 دقیقه کاهش می یابد.

این قطارهای ایرودینامیکی سریع ترین قطارهایی است که تا کنون ساخته شده اند.

ژاپن پیشگام در ساخت قطارهای سریع بوده و توانست در سال 1964 نخستین قطار گلوله ای جهان را بسازد.

قطارهای مغناطیسی فوق سریع، جدیدترین سیستم های حمل و نقل سریع هستند و در آزمایش ها به سرعت 361 مایل بر ساعت نیز رسیده اند.

چین نخستین کشوری است که خدمات تجاری قطارهای مالگو را عرضه کرد.

قطار ماگلو شانگهای در ژانویه 2004 به طور عمومی کار خود را آغاز کرد و به خاطر طول مسیر کوتاهش به سرعت 268 مایل بر ساعت می رسد. ساخت این قطار و زیرساخت های آن 1.3 میلیارد دلار هزینه بر داشته است. سازندگان این قطارها مدعی اند فناوری ماگلو آلودگی کمتری نسبت به هواپیماهایی دارد که در حال حاضر شهرها را به هم متصل می کنند.