دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آخرین نسخه توپ فوتبال تولید‌کننده برق رونمایی شد



اخبار,توپ فوتبال,ژنراتور

آخرین نسخه توپ فوتبال تولید‌کننده برق رونمایی شد

دانشمندان یک کمپانی امریکایی موفق به طراحی آخرین نسخه توپ فوتبال تولیدکننده انرژی برق شدند.

به گزارش ایسنا، زمانی که از نخستین توپ فوتبال تولید ‌کننده انرژی با نام SOCCKET در سال 2010 رونمایی شد، این مفهوم در مراحل اولیه توسعه قرار داشت.

از آن زمان تاکنون، تیمی از کمپانی «آنچارت پلی» رقابت SOCCKET Kickstarter را با هدف پیشرفت‌ این فناوری راه‌اندازی کرده است.

مفهوم "سوکت" یکی از ایده‌های ساده و کارآمد است که توپ فوتبال را به عنوان اساس خود داراست. هدف از طراحی این توپ بهینه‌سازی استفاده از انرژی و شرایط زندگی افرادی است که به آن نیاز دارند.

آخرین محصول این ایده از فوم استات-وینیل-اتیلن مقاوم در برابر آب ساخته شده که به گفته طراحان، نرم و بادوام است.

این فناوری حدود 482 گرم وزن دارد و تنها یک اونس از توپ فوتبال معمولی سنگین‌تر است. وزن اضافی این توپ عمدتاً ناشی از ابزار شارژکننده تعبیه شده در درون آن است.

انرژی حرکتی تولیدشده توسط یک مکانیزم پاندول‌مانند کوچک مهار می‌شود. این مکانیزم که در درون توپ جاسازی شده، از یک مولد برای شارژ باتری قابل شارژ استفاده می‌کند.

انرژی ذخیره‌شده سپس با اتصال یک لامپ ال ای دی گردن‌مانند به درون سوکت با خروجی شش وات و واقع بر روی توپ، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به ادعای کمپانی سازنده، فقط 30 دقیقه بازی با توپ، می‌تواند به یک لامپ ساده ال ای دی برای بیش از سه ساعت برق‌رسانی کند.

در طول توسعه SOCCKET تیم طراح قابلیت‌های تولید انرژی آن را در امریکای جنوبی و افریقا آزمود. این مناطق دارای تعداد زیادی کشورهای فقیراز لحاظ منابع انرژی هستند.

بهای هر توپ و لامپ ال ای دی همراه آن، 99 دلار امریکا عنوان شده است. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تولید کننده برق رایگان!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پینک‌نیک با سطل تولید کننده برق +عکس



پینک‌نیک با سطل تولید کننده برق +عکس

پیک نیک و بیابان گردی یکی از کارهایی است که این روزها بسیاری از جوانان به آن علاقمند شده اند و اوقات فراغت خود را به این کار می گذرانند. هر پیک نیک نیاز به وسایل خاصی دارد که در طول سفر به افراد کمک خواهد کرد.

 یکی از وسایلی که ممکن است این روزها در طول پیک نیک به همراه نداشته باشید یک سطل است اما این وسیله در آینده ای نزدیک به یکی از وسایل مهم در طول سفر تبدیل خواهد شد زیرا قرار است کمک بسیاری را به ماجراجویان کند.

برق و الکتریسیته یکی از مشکلاتی است که ماجراجویان با آن روبرو هستند از این رو داشتن یک منبع برق می تواند بسیار کارآمد باشد. به تازگی طراحان سطلی را طراحی کرده اند که می تواند به منبع برق شما تبدیل گردد.

 
"چیا یوآن پای" طراحی است که سطل تولید کننده برق را اختراع کرده است. این سطل به این صورت کار می کند که می توانید به راحتی کاربردهای یک سطل را از آن بکشید.

در زیر این سطل سلول های خورشیدی کار گذاشته شده است تنها کافی است تا سطل را آب کرده و برعکس و رو به خورشید بگذارید تا سلولها پر از برق شوند.

از این برق می توان برای گرم کردن آب یا برای روشن کردن لامپ استفاده کرد. این سطل در آینده نیاز هر ماجراجویی خواهد بود زیرا کمتر کسی دوست دارد شب های را بدون هیچ برق یا روشنایی بگذراند. 

  پینک‌نیک با سطل تولید کننده برق

 

  پینک‌نیک با سطل تولید کننده برق

 

  پینک‌نیک با سطل تولید کننده برق

 
منبع:yjc.ir