دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آخرین طلوع آفتاب از ایستگاه فضایی / عکس فضانورد آمریکایی قبل از بازگشت به زمین



اسکات کلی،فضانورد آمریکایی قبل از بازگشت به زمین پس از حدود یک سال اقامت در ایستگاه فضایی آخرین عکس خود از طلوع آفتاب را منتشر کرده است.

این فضانورد آمریكایی در توضیح عكس خود نوشته است: «آخرین عكس از طلوع آفتاب از فضا،باید بروم!».اسکات کلی ۳۴۰ روز را به صورت متوالی در فضا گذراند و رکورد آمریکا را در اقامت طولانی مدت فضایی شکست.

 

کلی به همراه «میخائیل کورنینکو» که تقریبا در حدود یکسال با یکدیگر در ایستگاه فضایی بین المللی بودند، امشب با رسیدن به زمین ماموریت فضایی خود را رسما پایان می دهند. یكی دیگر از ساكنان ایستگاه،‌ سرگئی ولكف نیز آنها را همراهی می‌كند. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه امشب به وقت محلی آمریکا فضا پیما آنها مدار زمین را ترک می کند و وارد جو زمین می شود و در ساعت ۱۱:۲۷ شب بر زمین فرود می آید.

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,فضا

 

اخبارعلمی,خبرهای علمی,فضا

 

اخبار علمی - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
بازگشت سه فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی به زمین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سه فضانورد ایستگاه فضایی چطور به زمین برگشتند؟/ اولین بازگشت در هنگام شب(+عکس)



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سه فضانورد ایستگاه فضایی بعد از پایان ماموریت 141 روزه خود در هنگام شب در کوه‌های قزاقستان به زمین رسیدند. برای اولین بار است که عملیات بازگشت فضانوردها به زمین پس از غروب آفتاب صورت می‌گیرد.

کجل لیندگرن از ناسا، کیمیا یوی از ژاپن و اولگ کونوننکو از روسیه در کپسول سایوز در تاریکی و شرایط بادی در زمین فرود آمدند. این سه نفر پس از آغاز سفرشان در ماه ژوئیه از مرکز پرواز فضایی بایکنور قراقستان به ایستگاه فضایی، مدت 141 روز را در فضا گذراندند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در حال حاضر اسکات کلی، سرگئی ولکوف و میخائیل کورنینکو در آزمایشگاه مداری باقی مانده‌اند و منتظر ورود تیم پیکه انگلیسی، تیم کوپرای آمریکایی و یوری مالنچنکوی روسی هستند که این هفته به ایستگاه اعزام خواهند شد.

 

اخبار علمی - خبرآنلاین