دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آخرین اخبار را در فنجان قهوه بخوانید!



اخبار ,اخبار علمی ,فنجان هوشمند

 

اخبار علمی - آخرین اخبار را در فنجان قهوه بخوانید!

خواندن تیتر روزنامه‌های صبح در هنگام نوشیدن یک فنجان قهوه تجربه خوشایندی است که محققان فنلاندی با طراحی فنجان هوشمند امکان آن را فراهم کرده‌اند.

فنجان هوشمند Paulig Muki مجهز به یک صفحه نمایش کاغذ الکترونیک (e-paper) است؛ دمای فنجان از طریق حسگرهای حرارتی مشخص می‌شوند.

فنجان هوشمند، حرارت قهوه را به الکتریسیته تبدیل کرده و انرژی تولید شده برای تأمین برق مورد نیاز صفحه نمایش استفاده می‌شود.

عملکرد صفحه نمایش از طریق برنامه نرم افزاری مخصوص تلفن همراه هوشمند قابل کنترل است؛ برقراری ارتباط بین تلفن همراه و فنجان هوشمند نیز از طریق ماژول بلوتوث که در زیر فنجان تعبیه شده است، صورت می‌گیرد و تیترهای روزنامه و تصاویر بر روی کاغذ الکترونیک نمایش داده می‌شوند.

فنجان هوشمند Paulig Muki از اوایل سال 2015 به بازار عرضه خواهد شد. 

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
قهوه استارباکس از مزرعه تا فنجان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین اخبار از قهوه تلخ،قلب یخی،ساخت ایران


عرضه سه مجموعه پربیننده و دارای مخاطب در شرایطی که مردم خیلی دل و دماغی برای دیدن برنامه های نه چندان مفرح تلویزیون ندارند، عرصه را برای این شبکه باز کرد تا میان کلکسیون های رسانه ای، خودی نشان دهد.

تماشا: شبکه نمایش خانگی در کمتر از دو سال توانست با فعالیت های سریال سازان سابقه خوبی را برای خودش جمع و جور کند. عرضه سه مجموعه پربیننده و دارای مخاطب در شرایطی که مردم خیلی دل و دماغی برای دیدن برنامه های نه چندان مفرح تلویزیون ندارند، عرصه را برای این شبکه باز کرد تا میان کلکسیون های رسانه ای، خودی نشان دهد. به دلیل همین استقبالی که از محصولات این شبکه شد، ایسنا سرنوشت مشهورترین مجموعه های این شبکه را بررسی کرده است:

«made in iran» بودن یا نبودن؟




توزیع قسمت آخر «ساخت ایران» به کارگردانی محمد حسین لطیفی به پایان رسیده و سازندگان آن قصد دارند فصل دوم این سریال را هم روانه شبکه نمایش خانگی کنند. تولیدکنندگان «ساخت ایران» در حال برآورد هزینه ها و تامین مالی بودجه لازم برای ساخت سریدوم هستند تا در صورت تامین مالی به ادامه کار بپردازند. خشایار الوند – نویسنده سریال «ساخت ایران» - هم در گفت و گویی در این زمینه گفت: «طرح جذابی برای ادامه «ساخت ایرلن» داریم، صحبت هایی هم در این زمینه شده». این نویسنده افزود: «ادامه داستان «ساخت ایران» طرح جذابی داشت که من هم آن را قبلا کار کرده بودم اما بعد از صحبت های اولیه صحبت دیگری با من نشد. نمیدانم آیا به طور کلی از ساخت سری دوم منصرف شده اند یا نخواستند با من همکاری کنند.»



«قهوه تلخ» نوش جان!




«قهوه تلخ»، سریال دیگر شبکه نمایش خانگی است که تصویربرداری آن بعد از حدود سه هفته همچنان متوقف است. توزیع «قهوه تلخ» در ماه رمضان با وقفه هایی مواجه بود و تصویربرداری قسمت آخر آن هنوز شروع نشده است. الوند که با همکاری امیرمهدی ژوله، نگارش «قهوه تلخ» را برعهده دارد، با تایید اینکه تصویربرداری قسمت آخر «قهوه تلخ» همچنان متوقف است، درباره روند نگارش این بخش، توضیح داد: «ما قهوه تلخ» را سکانس به سکانس می نویسیم؛ بنابراین هر زمانی که تصویربرداری شروع شود، ما هم نوشتن متن را شروع می کنیم.»



«قلب یخی» و بازیگری خارجی؟



اما تصویربرداری سری جدید «قلب یخی» - دیگر سریال نمایش خانگی – همچنان ادامه دارد. این سریال کهبه کارگردانی سامان مقدم تولید می شود، بسیاری از ستاره های سینما و تلویزیون را دور هم جمع کرده و در حال حاضر نیز به دنبال جذب یک بازیگر ایتالیایی است. عوامل «قلب یخی» به دقت مشغول بررسی سوابق این بازیگر هستند تا با نکته ای غیر اخلاقی در کارنامه اش مواجه نشوند. سری دوم «قلب یخی»، داستانی کاملا متفاوت با سری اول دارد و نام «قلب یخی» تنها برای گرفتن مجوز تولید روی این مجموعه حفظ شده است.