دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

آب خشك، ماده ای موثر برای كاهش انتشار گازهای گلخانه ای



 

 


آب خشک

 

 

دانشمندان دانشگاه لیورپول در انگلیس تاكید كردند كه ویژگی های خاص «آب خشك» این ماده را به ابزاری مهم برای كاهش انتشار گازهای گلخانه ای تبدیل كرده است.

آب خشك شامل میكروقطرات آب در درون كپسول هایی از جنس سیلیس است كه ظاهری شبیه به شكر پودر شده دارد.

این ماده اولین بار در سال ۲۰۰۶ میلادی توسط دانشمندان انگلیسی در دانشگاه هول كشف شد و این بار گروهی از محققان دانشگاه لیورپول در تلاش برای تولید آب خشكی هستند كه می تواند گازها از جمله متان و دی اكسید كربن را جذب و ذخیره كند.

این تكنیك همچنین برای انتقال گاز طبیعی از مناطق حفاری و نیز برای تاسیسات بیوگازی قابل بازیافت برای مزارع و زمین های كشاورزی قابل استفاده است.

محققان دانشگاه لیورپول دریافته اند آب خشك می تواند به سرعت مقدار زیادی از متان را در دمای نزدیك به نقطه انجماد آب جذب كند.

از آنجا كه آب خشك از مواد خام فراوان و ارزان قیمت تهیه می شود، استفاده از آن مقرون به صرفه است...../تحلیل:ایسنا


ویدیو مرتبط :
تاکسی های هوشمند تا 90% انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هیچ ماده غذایی باعث كاهش وزن نمی شود



 

 

     کاهش وزن

 

 

یك متخصص تغذیه گفت: هیچ ماده غذایی به خودی خود موجب كاهش وزن نمی شود، مگر اینكه در رژیم غذایی، مواد كم كالری جانشین مواد پركالری شوند.

برلیانت بزرگمهر  افزود: ویتامین C مقاومت بدن را بالا می برد و سلامت پوست و دندان ها، استحكام استخوان ها و لثه ها را تأمین و به تشكیل بافت های پیوندی كمك می كند.

وی گفت: با اینكه بعضی از افراد به مركبات حساسیت دارند در این افراد گریپ فورت موجب كاهش شدید فشار خون می شود.

این متخصص تغذیه افزود: ویتامین C به افزایش مقاومت بدن كمك و از بروز انواع سرطان ها جلوگیری می كند. مقدار ویتامین C در میوه نارس و میوه ای كه بسیار رسیده باشد، كم است و اگر میوه ای خوب رسیده باشد، مقدار مواد مغذی و ویتامین های آن بیشتر است.

بزرگمهر در مورد تأثیر گریپ فورت در كاهش وزن گفت: هیچ ماده غذایی به خودی خود موجب كاهش وزن نمی شود، مگر اینكه در رژیم غذایی، مواد كم كالری جانشین مواد پركالری شوند.

وی افزود: ورزش و پیاده روی و افزایش سوخت و ساز بدن در كاهش وزن مؤثر است و رژیمی كه كالریش بیش از نیاز بدن نباشد، موجب از بین رفتن چربی های زائد می شود...../تحلیل:فارس