مذهبی


2 دقیقه پیش

دعای مشلول همراه ترجمه

دعای مشلول همراه ترجمه   موسوم به دعاى «الشاب المأخوذ بذنبه» [یعنى: جوانى كه به سبب گناهش گرفتار عذاب حق شده] این دعا از كتابهاى كفعمى و«مهج الدعوات» نقل شده، و دعایى ...
2 دقیقه پیش

رمزی برای استجابت دعا

یکی از این دعاهای ارزشمند، مناجات شریف شعبانیه است   بر اساس منابع روایی برترین و محبوب ترین کارها نزد خداوند متعال در بین بندگان خویش، دعا کردن معرفی شده است، از طرفی ...

چگونه مانع از ایجاد حساسیت در کودک شویم؟



حساسیت غذ ایی در کودکان,آلرژی غذایی در کودکان

زكام تابستانه طولانی‌تر از سرماخوردگی است و هنگام بیرون رفتن بدتر می شود

 

مواد حساسیت‌زای رایج شامل غذا، دارو، حشره، موی حیوانات، گرده درختان و خاک هستند. 

  آیا می‌دانید اگر كودك شما دچار یکی از حساسیت های تابستانی شود ، برای او چه كارهایی می‌توانید انجام دهید؟تابستان نزدیك است و زمان مناسبی برای تفریح و بیرون رفتن با كودكان اما دقت كنید كه هوای گرم می‌تواند مشكلاتی برای كودكان به همراه داشته باشد .

 

حساسیت های رایج در کودکان چیست؟
بر اساس آمار، حدود 4.5 درصد از کودکان زیر 18 سال به حساسیت غذایی، 10.7 درصد حساسیت پوستی و 16.6 درصد نیز تب یونجه و حساسیت تنفسی دارند.

چه چیزی باعث ایجاد حساسیت بینی می شود؟
متهمان اصلی این حساسیت موارد زیر هستند:

•    گرد و غبار
•    پرز و موی حیوانات
•    گرده درخت، گیاهان و گل ها
•    کپک
•  بعضی از مواد غذایی


برخی از کودکان به بالش های پر یا پتوهای پشمی هم حساسیت دارند. شاید کودکان به دود سیگار حساسیت نداشته باشند اما این دود باعث افزایش آلرژی آنها می شوند.

زكام تابستانه  چیست؟
اگر كودك شما بدون اینكه سرماخورده باشد،عطسه‌های جسته گریخته،سوزش چشم و آب‌ریزش بینی دارد،یعنی دچار زكام تابستانه شده است.

پروفسور امبریل در مركز تحقیقات آلاینده‌های هوایی می‌گوید:معمولاً زكام تابستانه در كودكان زیر 2 سال پیش نمی‌آید،این یك حساسیت است،بنابراین كودكان قبل از اینكه به گرده‌ها واكنش نشان دهند،باید با آن مواجه شده باشند.به‌طور معمول زكام تابستانه طولانی‌تر از سرماخوردگی است و شما متوجه می‌شوید كه وقتی كودك را بیرون می‌برید،بدتر می‌شود.

 

برای پیشگیری از زکام تابستانه آنها را از چمن‌ها و سبزه‌های تازه هرس شده دور نگه دارید. شیشه‌های ماشین را همواره بسته نگه داشته،از كولر و سیستم تهویه مطبوع و فیلترهای مخصوص آلاینده‌ها استفاده كنید. از بیرون آوردن كودك در صبح زود و بعدازظهر كه میزان ذرات و گرده‌های گیاهان به حداكثر می‌رسد، اجتناب كنید. به‌ طور مرتب دست‌های كودك خود را بشویید تا از رفتن گرده‌ها به چشم‌هایش جلوگیری شود.منافذ بینی كودك را با كمی وازلین چرب كنید تا گرده‌ها وارد مجرای تنفسی او نشوند. همیشه آخرین پیش‌بینی وضع هوا را از اخبار بگیرید.

اگز کودک شما آسم دارد
اگر كودك شما آسم دارد،آلودگی و گرده افشانی تابستانی می‌تواند علائم بیماری را حادتر كند. پرستار یك مركز آسم می‌گوید:گرما و خشكی هوا می‌تواند موجب بروز حمله آسم شود چرا كه میزان آلودگی را افزایش می‌دهد همان‌گونه كه در زمان بروز یك توفان میزان ذرات هوا در حد بالایی خواهد بود.


 التهابات پوستی در تابستان
چون غده‌های عرق كودك هنوز در حال تكامل است، وقتی كودك عرق می‌كند این غدد توسط باكتری‌ها و سلول‌های مرده پوست بسته می‌شوند و ممكن است كودك شما عرق‌سوز شود. برای جلوگیری از ابتلا می‌توانید كودك را با آب ولرم حمام كنید. از كرم‌ها و لوسیون‌های مخصوص كودك استفاده كنید. 

درمان حساسیت کودکان،آلرژی در کودکان

برای پیشگیری از آلرژی قبل از غذا دادن به كودك دست‌ها و صورت او را بشویید

 

 میوه‌های تابستان و حساسیت‌ها
حتی اگر كودك شما به‌طور معمول میوه دوست نداشته باشد، میوه‌های لذیذ تابستانی مثل كیوی و توت‌ها می‌تواند او را وسوسه كند،كه دقیقاً حساسیت‌ها هم در همین میوه‌هاست؛به‌ خصوص حساسیت به كیوی كه بسیار شایع است. نشانه‌های این حساسیت شامل احساس سوزش و خارش،زخم‌های دهان،تورم لب‌ها،تنگی‌نفس و در شرایط حادتر از دست دادن هوشیاری است.علائم آلرژی به توت‌فرنگی و شاتوت نیز معمولاً خارش،تورم لب‌ها و زبان است.

نیش و گزیدگی حشرات
گزیدگی برای كودكان یك شوك ناراحت‌كننده است كه خوشبختانه خیلی زود آن‌را فراموش می‌كنند اما برای تعدادی از افراد،گزیدگی می‌تواند شروع ابتلا به حساسیت باشد. هر كسی می‌تواند به نیش زنبور عسل یا زنبور زرد حساسیت داشته باشد، اما مبتلایان به آسم بیشتر مستعد هستند.

آیا درمانی برای حساسیت وجود دارد؟
بله. با مراجعه به پزشک احتمالابه شما آنتی هیستامین یا اسپری بینی و دستوراتی خاصی می دهد. اما این داروها برای کودکان زیر شش ماه به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

آیا واکسن ضدحساسیت تاثیری دارد؟
این واکسن ها فقط در مواقع حساسیت شدید همچون آسم و برای کودکان بالای 6 سال و فقط با تجویز پزشک توصیه می شود. این واکسن باید در مطب دکتر انجام شود. واکسن شامل مواد حساسیت‌زای خفیف شده همچون گرده درختان، غبار، موی حیوانات و ... است که باعث می شود تا بدن کودک برای مدتی به آنها عادت کند.

برای استفاده از واکسن باید بدانید که کودک هر هفته بین چهار تا 6 ماه باید واکسن بزند تا بدنش به این مواد عادت کند و با آنها کنار بیاید. سپس باید یک یا دوبار در ماه برای مدت 4 تا 6 ماه،  این واکسن را دریافت کند. در آخر نیز تا یکسال باید هر ماه یک واکسن بزند.

ادامه این روند به تشخیص پزشک بستگی دارد.

روش های پیشگیری حساسیت چیست؟
نظریه های متضادی در این رابطه وجود دارد. اما واقعیت این است که در حال حاضر هیچ روش مشخص و پاسخگویی برای پیشگیری حساسیت کشف نشده است.

علت حساسیت غذ ایی در کودکان,درمان آلرژی غذایی در کودکان

 هنگام زکام تابستانه کودکان را از گل و گیاه دور نگه دارید

 

 چگونه مانع از ایجاد حساسیت در کودک شویم؟
در اینجا چند حساسیت رایج و راه های مقابله با آنها رابرایتان نام برده ایم:

حساسیت به گرد و غبار
گرد و غبار در فرش و پارچه ها جمع می شوند و در همه اتاق های خانه موجود هستند. اما بیشترین تماس کودک با آنها هنگام خواب است زیرا بالش و پتوی کودک مملو از گرد و خاک های ریز است.

برای از بین بردن آنها می توانید از مراحل زیر کمک بگیرید. این کارها، 60 تا 70 درصد باعث کاهش حساسیت کودکان می شوند.

•    هر هفته یکبار رختخواب او را با آب داغ بشویید. بهتر است دمای آب تا 130 درجه فارنهایت بالا باشد.

 

•    رختخواب و بالش کودک خود را با پارچه نفوذناپذیر رویه کنید. این پارچه را در فروشگاه های لوازم آلرژی می توانید پیدا کنید. برخلاف پارچه های پلاستیک، این پارچه نه چروک می شود و نه خش خش می کند. به جای پتوی پرزدار نیز از لحاف روکش دار استفاده کنید.

 

•    هر هفته یک بار خانه را جاروبرقی بکشید و گردگیری کنید اما سعی کنید در آن زمان کودک در خانه یا اتاق نباشد. گردگیری باعث بلند شدن گرد و غبار در هوا می شود اما با دستمال یا جاروی خیس اگر این کار را انجام دهید خاک کمتری ایجاد می شود.


•    از وسایلی که از پوست حیوانات تهیه شده اند در اتاق کودک استفاده نکنید زیرا به شدت خاک به خود می گیرند. اگر فرزندتان اسباب بازی‌ای دارد که پرز یا موی حیوانات دارد و نمی تواند از آن دل بکند، آن را نیز هفته ای یک بار با آب داغ بشویید یا یک شب تا صبح در فریزر بگذاری تا یخ بزند.

•    اگر کودک شما حساسیت شدید به گرد و خاک دارد، به جای استفاده از فرش، کف خانه را با پارکت چوبی یا پلاستیکی بپوشانید. 
 
حسایت به موی حیوانات
اگر کودک به موی حیوانات حساسیت دارد باید از سگ یا گربه خود دل بکنید. این کار بسیار سختی است اما برای سلامت فرزند خود این تنها راه خطاناپذیر است. اگر توان این کار را ندارید، حیوان خانگی خود را به طور مرتب بشویید. برای شست‌وشو نیز از شامپوهایی استفاده کنید که میزان ریزش مو و پرزهای آنها را کاهش می دهد. تا حد امکان نیز از قرار گرفتن آنها روی مبل یا رفتن به اتاق کودک جلوگیری کنید.

 

حساسیت به کپک و قارچ
باید از سیستم تهویه هوا و دستگاه های جذب رطوبت هوا در طول روزهای گرم و مرطوب استفاده کنید به ویژه در مکان هایی که ممکن است کپک و قارچ رشد کنند. اگر در حمام کپک ایجاد می شود، به طور مرتب در و دیوار آن را با محصولات ضد قارچ همچون سفیدکننده و آب شست‌وشو دهید. کپک در همه جا از کمد گرفته تا یخچال، سطل آشغال و زیرزمین می تواند رشد کند.


حساسیت به گرده گل و درختان
در فصل بهار نمی توان از گرده های موجود در هوا فرار کرد. فقط می توانید در طول روزهایی که گرده افشانی در هوا زیاد است اجازه بیرون رفتن به کودک ندهید و در  پنجره ها را نیز به ویژه در روزهای بادی ببندید. اما این کار واقعی و ممکن نیست.

برای جلوگیری از این مساله، هر شب کودک را حمام کنید و موهای او را بشویید تا گرده ای روی آن نباشد. لباس های خیس او را نیز روی طناب پهن نکنید.

 

گردآوی:بخش کودکان صبح بخیر

 

منابع:

shahrzadpress.com

bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
چگونه مانع از ارتباط Babylon با اینترنت شویم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حریری: با كمك نصر‌الله مانع بروز ناآرامی در لبنان می‌شویم



 

 

حریری: با كمك نصر‌الله مانع بروز ناآرامی در لبنان می‌شویم

 

نخست‌وزیر لبنان با بعید دانستن ایجاد تنش در لبنان پس از صدور رای اولیه دادگاه ترور "حریری " تاكید كرد كه سران لبنان بویژه وی و دبیركل حزب‌الله مانع بروز ناآرامی‌ها در لبنان خواهند شد.

"سعد الحریری " نخست‌وزیر لبنان دیروز در گفتگو با روزنامه روسی "فریمیا نووستی " هرگونه اطلاع از مفاد رای اولیه دادگاه حریری را رد كرده و اینكه صدور این رای منجر به حالت انفجار در لبنان شود را بعید دانست و تاكید كرد كه سران لبنان اجازه این كار را نخواهند داد.

وی كه در جریان سفر خود به مسكو با این روزنامه گفتگو كرده بود، تاكید كرد: "میشل سلیمان " رئیس‌جمهور، من، "نبیه بری " رئیس پارلمان و سید "حسن نصرالله " دبیركل حزب‌الله اجازه بروز انفجار در اوضاع لبنان را نخواهیم داد.

وی در عین حال درباره قصد رژیم صهیونیستی در پناه بردن به ایجاد حالت انفجار در منطقه ابراز نگرانی كرده و تاكید نمود كه با مقامات روس درباره مواضع سرسختانه رژیم صهیونیستی صحبت كرده و تاكید كرده است كه نادیده گرفتن مبانی سازش در كنفرانس مادرید بویژه زمین در برابر صلح باعث ایجاد موجی از خشونت در منطقه شده است.

حریری رژیم صهیونیستی را منبع افراط‌گرایی در منطقه خواند و از جامعه جهانی خواست تا به این رژیم فشار آورده و آن را به اجرای تعهدات و مقررات بین‌المللی مجبور كنند.

نخست‌وزیر لبنان با تاكید بر اینكه تهدیدات اسرائیل لبنان را نمی‌ترساند، گفت: لبنان در شش جنگ علیه اسرائیل وارد شده و كشوری قدرتمند است...../تحلیل:عصرایران