مذهبی


2 دقیقه پیش

دعای مشلول همراه ترجمه

دعای مشلول همراه ترجمه   موسوم به دعاى «الشاب المأخوذ بذنبه» [یعنى: جوانى كه به سبب گناهش گرفتار عذاب حق شده] این دعا از كتابهاى كفعمى و«مهج الدعوات» نقل شده، و دعایى ...
2 دقیقه پیش

رمزی برای استجابت دعا

یکی از این دعاهای ارزشمند، مناجات شریف شعبانیه است   بر اساس منابع روایی برترین و محبوب ترین کارها نزد خداوند متعال در بین بندگان خویش، دعا کردن معرفی شده است، از طرفی ...

چگونه ختم یاسین را انجام دهیم؟



ختم یاسین,ختم سوره یاسین,سوره یاسین

سوره یاسین را می توان به طریق ها و روش هاییی ختم كرد. یكی از قویترین كارهایی كه شما می توانید برای رسیدن به حوائج مشروعه خود از آن استفاده كنید و قدرت خداوند را بنگرید كه چگونه درهای رحمتش را برای شما می گشاید.

روز جمعه با وضو و لباس سفید رو به قبله بنشینید و عودی را بسوزانید زیرا ملائك از بوی خوش شادمان می شوند، در حالتی كه كسی اطراف شما نباشد و شما در حالت خلسه (خود هیپنوتیزمی) قرار بگیرید و تمام افكار روزانه خود را به كنار بگذارید و با جامه ای ترجیحا سفید و بوی خوش عطر بدهید. رو به قبله بنشینید و طبق دستور زیر بدون كم و كاست عمل كنید.

شما از این طریق با موكلین (فرشتگان) سوره ی یاسین ارتباط برقرار می كنید و آن ها نزد شما صف زده حاضر می شوند و مطیع اوامر شما خواهند شد. مراقب باشید كه شیطان به هر نحوی می خواهد شما را از حالت تمركز بیرون آورد و دست اندازی كند، لذا سعی كنید كسی مزاحم شما نشود. یكی از كارهایی كه شیطان در این حالت انجام می دهد این است كه تلفن شما زنگ می زند تا شما ارتباط خود را قطع كنید، لذا تمام اسبابی كه باعث می شود كسی مزاحم شما شود را از خود دور كنید.

1. رو به قبله بنشینید در آرامش كامل .

2. 100 مرتبه صلوات بفرستید و سعی كنید نور الهی شما را فرا گیرد .

3. شروع به تلاوت سوره یاسین كنید و حاجت خود را سه نوبت از خدا بخواهید.

الف) یكی بعد از (امام مبین) آخر آیه ی 12 در این جا حضور ملائك را با مورمور شدن بدنتان احساس می كنید. لحظه ای است بسیار حساس و به شما حالتی عجیب دست خواهد داد. حاجت خود را عنوان كنید.

ب) شروع شروع به تلاوت بقیه ی ایات كنید تا به (فلك یسبحون) آخر ایه 40 برسید. مجددا حاجت خود را از خداوند بخواهید.

ج) شروع به تلاوت بقیه آیات كنید تا به (سلم قولا من رب رحیم) آخر آیه 58 برسید، 34 مرتبه بدون كم و كاست تكرار كنید:(سلام قولا من رب رحیم) و سپس حاجت خود را از خداوند بخواهید. در عدد 34 اسراری نهفته است: دقت كنید دقیقا 34 مرتبه آن را تكرار كنید.

د) شروع به تلاوت آیات باقیمانده تا آخر سوره بكنید .

 چون از سوره فارع شدید بگویید:

سبحانَ المفرِّجِ عن كل محزون

سبحان المخَلِّصِ عن كلّ مَسجون

سبحانَ المنفِّسِ عن كلِّ مدیون

سبجان العالم عن كل مكنون

سبحان من جعل خزائنهُ بین الكاف و النّون

سبحان من إذا أرادَ شیئا أن یقولَ لهُ كن فَیَكون

فسبحان الذی بِیَدِهِ ملكوتُ كُلُّ شَئ و الیه تُرجَعون

سپس بگویید:

اللهم افتح لی ابواب رحمتك و ابواب خزائنك بحق

سوره یس و تَفَضُلِكِ و كرَمِك یا ارَحَمَ الرّاحِمین

سپس دقیقا 101 بار بگویید:

یا مُفَرِّجَ الهَمِّ فَرِّج     (مراقب تلفظ درست اعرابش باشید).

و قدرت خداوند را بنگرید.

منبع:شفاخانه


ویدیو مرتبط :
در بیست تا سی سالگی چه کاری انجام دهیم یا انجام ندهیم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امیرحسین مدرس ؛ چرا کپی برداری های ناشیانه انجام می دهیم ؟



 

 

امیرحسین مدرس ؛ چرا کپی برداری های ناشیانه انجام می دهیم ؟

 

امیرحسین مدرس هنرمند و خواننده آلبوم خورشید در گفتگو با شبکه ایران گفت:چند سالی است که درکار جمع آوری نوحه ها هستیم که بخشی از این نوحه ها در آلبوم«ماه نی» نمود پیدا کرد و بخشی از آن در آلبوم«خورشید» وبخشی دیگرآن ان شاالله درآلبوم های بعدی منتشر خواهد شد.

وی افزود:«خورشید» دومین اثر من در حوزه موسیقی مناسبتی و عاشورایی است که تولید شده است و کار قبلی من در این زمینه سال ۸۵با نام «ماه نی» در ۱۲قطعه منتشر شد که برگزیده ای از نوحه های قدیم و جدید تهران از حدود ۹۰ سال پیش تا سال ۸۵بوده است.

خواننده خورشید تصریح کرد:آلبوم موسیقی «خورشید» از بین نوحه های قدیمی و البته جدید در ۸ قطعه با ارکستر زهی تنظیم و تولید شده است. وی ادامه داد: ضبط این آلبوم یک ماه طول کشید و ما برای انتشار آن فرصت خیلی فشرده ای داشتیم و درصدد بودیم که این کارحتما به محرم امسال برسد.

مدرس اظهارداشت: من شعرها را از کارها و نوحه هایی که قدیمی اطلاق می شوند انتخاب کرده ام و به معنای واقعی کلمه هم به لحاظ شکل و هم ملودی و موسیقی این نغمه ها نوحه های اصیلی هستند که تقلید شده و کپی از آهنگهای دیگر نیست و و به خاطر اصالت و هویت داربودنشان انتخاب شده اند.

امیر حسین مدرس درباره انتخاب موسیقی های عاشورایی گفت:متاسفانه درسالهای اخیر نغمه ها و نوحه های عاشورایی به فراموشی سپرده شده است و گرته برداری،تقلید و کپی های ناشیانه و سخیفی از موسیقی های غربی،ترکی و هندی برای محرم و برای حضرت سید الشهدا(ع) استفاده می شود که هر آدم صاحب عاقل و هرکسی که ذره ای احترام برای دستگاه سیدالشهدا(ع) قائل باشد اعتراف می کند که اینها شأنیت ندارد.البته باید بگویم این نوع فعالیت خیلی عام نیست.

وی ادامه داد:وقتی ما اینهمه نغمه های خوب داریم و می توانیم نغمات خوب عاشورایی تولید کرد چرا بیاییم کپی برداری های ناشیانه انجام دهیم و فرصت فکرکردن و خلاقیت و تولید خلاقانه را از خود بگیریم.

مدرس افزود: من امیدوارم با هوشیاری و رجعت به نغمه های اصیلمان همین اندکی را هم که دور از شأن عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) است برداشته شود.

خواننده خورشید درباره انتخاب آقای امین تارخ گفت:انتخاب آقای امین تارخ با مشورت آقای محمدی تهیه کننده «خورشید» والبته دوستانی که در این آلبوم حضور داشتند صورت گرفت وبه این نتیجه رسیدیم که از صدایی که کمتر تکرار شده و تا بحال در این حوزه شنیده نشده استفاده کنیم و ایشان هم بسیار بزرگوارانه پذیرفتند و دکلمه ها را اجرا کردند.

وی ادامه داد:آقای تارخ در آلبوم خورشید در سه قطعه ابتدایی،انتهایی و میانی یکی از نوحه ها اجرا دارند.

علیرضا محمدی تهیه کننده آلبوم«خورشید» ومدیرمسئول موسسه فرهنگی هنری خورشید هشتم نیز در این باره گفت:این آلبوم به صورت فراگیر و سوپر مارکتی از امروز یکشنبه اول محرم(ششم آذر ماه) در سراسر کشور توزیع می شود و علاوه بر آن دو تراک آن پخش تصویری دارد که بزودی ازتلوزیون پخش می شود.... / شبکه ایران