مذهبی


2 دقیقه پیش

دعای مشلول همراه ترجمه

دعای مشلول همراه ترجمه   موسوم به دعاى «الشاب المأخوذ بذنبه» [یعنى: جوانى كه به سبب گناهش گرفتار عذاب حق شده] این دعا از كتابهاى كفعمى و«مهج الدعوات» نقل شده، و دعایى ...
2 دقیقه پیش

رمزی برای استجابت دعا

یکی از این دعاهای ارزشمند، مناجات شریف شعبانیه است   بر اساس منابع روایی برترین و محبوب ترین کارها نزد خداوند متعال در بین بندگان خویش، دعا کردن معرفی شده است، از طرفی ...

چه سنگی برای نگین انگشتر خوش‌یمن است؟



 نگین انگشتر مردانه,نگین انگشتر زنانه

فردی که انگشتر عقیق به انگشت نماید خدا عاقبت او را با امن و ایمان به پایان می‌رساند

 

احادیث و روایات زیر در خصوص «انواع نگین انگشتر»

پیامبر(ص) و امامان معصوم (ع) در احادیث بسیاری از خواص و خوش یُمنی سنگ‌های مختلف برای نگین انگشتر گفته‌اند.

احادیث و روایات زیر در خصوص «انواع نگین انگشتر» از کتاب مکارم الاخلاق نقل می‌شود:

1. حسین بن عبدالله گفت: از پیامبر(ص) پرسیدم: آیا می‌توان نگین سنگ زمزم به دست نمود؟
فرمود: بله، ولی در وقت وضو گرفتن آن را از دست بیرون آورد.

2. احمد بن محمد گفت: امام (ع) را که انگشتری عقیق به انگشت داشت دیدم سپس انگشتر خود را از دست بیرون آورد و در دست من گذاشت و فرمود: نظرت در مورد این چیست؟ گفتم: خیلی خوب است.


فرمود: از آن هنگامی که این انگشتر را به انگشت نموده‌ام نعمات زیادی از طرف خدا به من رسیده است، آن را دوست دارم و هنگامی که می‌خواهم وضو بگیرم آن را از دست خود بیرون می‌آورم، یک شب که طواف می‌نمودم آن را از انگشت خود بیرون آوردم و به دستم گرفتم ولی از دستم افتاد، بر روی زمین آن را جستجو می‌کردم که فردی نزد من آمد و گفت: دنبال چه هستی؟ گفتم: انگشترم افتاده است. آن مرد دست خود را به طرف زمین برد و گفت: انگشتر این جاست و آن را به من داد.

3. پیامبر(ص) فرمود: به انگشت نمودن انگشتر یاقوت باعث از بین رفتن فقر می‌شود، و فردی که انگشتر عقیق به دست نماید امید است که عاقبت به خیر شود.

4. معاذ از امام علی(ع) روایت کرده که ایشان فرمود: فردی که انگشتر عقیق به انگشت نماید خدا عاقبت او را با امن و ایمان به پایان می‌رساند.

5. از امام صادق(ع) روایت است که ایشان فرمود: انگشتر عقیق به انگشت نمایید که عقیق اولین کوهی است که به ربوبیت خداوند و نبوت پیامبر (ص) و وصایت امام علی (ع) اقرار نموده و آن کوهی است که خداوند عزّ و جل با موسی(ع) گفتگو کرد و فردی که با انگشتر عقیق نماز بخواند پاداش وی چهل برابر کسیست که انگشتر، به غیر از آن به دست کند.

6. سلیمان اعمش گفت: با امام صادق(ع) در خانه منصور بودیم، مردی که شلاق خورده بود از خانه بیرون آمد. امام (ع) فرمود: ای سلیمان! به نگین انگشتر او نگاهی بیانداز. عرضه داشتم: ای پسر رسول خدا (ع)! نگین انگشترش غیر از عقیق است، سپس فرمود: ای سلیمان ! اگر نگین انگشترش عقیق بود تازیانه نمی‌خورد.

گفتم: ای پسر رسول خدا (ع)! بیشتر توضیح بده، فرمود: ای سلیمان! نگین عقیق نسبت به کشته شدن امنیت می‌دهد. گفتم: ای پسر رسول خدا! بیشتر توضیح بده، فرمود: خداوند عزّ و جل، دوست می‌دارد دستی که به سوی ایشان برای دعا بالا می‌آید انگشتری عقیق بر آن باشد. گفتم: ای پسر رسول خدا! بیشتر توضیح بده.


فرمود: خیلی عجیب است کسی که به دست خود انگشتر عقیق داشته باشد و دینار و درهم‌هایی نداشته باشد. گفتم: ای پسر رسول خدا! بیشتر توضیح بده.


فرمود: آن نگهبانی از هر بلاست. گفتم: ای پسر رسول خدا! بیشتر توضیح بده.فرمود: آن امان از فقر است. گفتم: ای پسر رسول خدا اجازه می‌دهید این گفته را از قول جدتان امام حسین(ع) و امام علی(ع) نقل نمایم؟ فرمود: بله!

7. امام صادق(ع) فرمود: هر کس نقره با نگین عقیق به دست کند فقیر نمی‌شود و چیزی جز خیر به او نمی‌رسد.

8. امام علی(ع) فرمود: انگشتر عقیق به انگشت نمایید که برای شما مبارک است و از هر بلایی در امنیت خواهید بود.

9. امام صادق(ع) فرمود: مردی نزد پیامبر(ص) شکایتی آورد که راهزن به او حمله کرده است. ایشان فرمود: مگر انگشتر عقیق به انگشت نداشتی؟ این انگشتر از هر بدی نگاه می‌دارد.

10. امام باقر(ع) فرمود: کسی که انگشتر عقیق به انگشت کند مادامی که این انگشتر به دست اوست نیکی به او روی می‌آورد و آن از طرف خدا نگاهبان او خواهد بود.

11. عبدالرحمن قصیر  گفت: حاکم به دنبال مردی از آل علی(ع) فرستاد، امام صادق(ع) متوجه شد و فرمود: انگشتری عقیق به دنبال او بفرستید، انگشتر را فرستادند و سختی به او نرسید.

12. عبدالمومن انصاری گفت: از امام صادق(ع) شنیدم که فرمود: دستی که انگشتر فیروزه به انگشت داشته باشد به فقر دچار نمی‌شود.

13. علی بن مهزیار گفت: به نزد امام کاظم(ع) آمدم، انگشتری فیروزه به انگشت ایشان دیدم که بر آن «الله الملک» نوشته بود، در حالی که به انگشتر نگاه می‌کردم امام(ع) فرمود: چرا نگاه می‌کنی؟ این سنگی است که جبرییل(ع) برای پیامبر(ص) از بهشت آورده و پیامبر(ص) آن را به امام علی (ع) بخشید و تو می‌دانی که اسم آن چیست؟ گفتم: فیروزه است. فرمود: این اسم فارسی است و می‌دانی اسم عربی آن چیست: گفتم: خیر! فرمود: ظفر است.

14. امام علی(ع) فرمود: انگشتر جزع یمانی را به انگشت کنید که حیله شیطان متمرد را از شما می‌گرداند.

15. امام صادق(ع) فرمود: بلور نگین خوبیست.

16. پیامبر(ص) فرمود: انگشتر زبرجد را به انگشت کنید که راحتی‌ای است که در آن سختی نیست.

17. همچنین ایشان فرمود: انگشتر زمرد، فقر را می‌برد.

18. و باز فرمود: کسی که انگشتر یاقوت زرد را به انگشتر خود کند دچار فقر نمی‌گردد.

منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهدوی کیا: باور دارم که بازوبند برایم خوش یمن نیست



 

 

هافبک , تیم پرسپولیس

 

هافبک باتجربه تیم پرسپولیس گفت: «من در عمل انجام شده قرار گرفتم. آمدم بیایم توی زمین، وحید دوید و بازوبند را آورد. تیم عقب بود و نمی توانستم تعارف کنم و وقت از دست بدهیم. بازوبند را گرفتم که وقت کشته نشود.»

به گزارش جام نیوز به نقل از خبرآنلاین، همان طور که گفته بود بازوبند برایش خوش یمن نبود. البته خودش یک خاطره تلخ دیگر هم دارد. خاطره تلخ از دی ماه؛ «بازی اولم با استیل آذین را هم یادت هست؟ همان بازی اول، الکی از زمین اخراج شدم. شوکه شده بودم، بدون اینکه کاری کنم، کارت قرمز گرفتم. این بار هم در اولین بازی ام برای پرسپولیس این اتفاق افتاد. نمی دانم واقعا چرا این طوری شد.» مهدی از بدشانسی می گوید و البته از اینکه نیاز به زمان دارد تا جبران کند.

* شدی سوژه بازی تیمت با ملوان. مسابقه ای که باز هم پرسپولیس بازنده اش شد.

- متاسفانه باختیم. خیلی هم خوب نبودیم. ملوانی ها خیلی انگیزه داشتند. آنها هم بهتر بازی کردند و هم قدر موقعیت های شان را دانستند تا برنده بازی شوند.

* حتما زمین بد بود!

- زمین که لغزنده بود اما آنها هم همین مشکل را داشتند. اگر زمین بد باشد برای دو تیم بد می شود نه فقط برای ما. مشکل از زمین نبود.

* برگشت مهدی، رویایی نشد، راستش کمی هم تلخ بود!

- من زمان می خواهم. تازه 2 جلسه با تیم تمرین کرده بودم. اگر پنالتی را خراب نمی کردم، ما حتی می توانستیم بازی را ببریم. دیدید که در 20 دقیقه پایانی ما سوار بازی بودیم. اگر آن توپ گل می شد، اصلا بازی را عوض می کردیم.

* قرار نبود بازوبند ببندی، می گفتی برایت خوش یمن نیست.

- دیدید گفتم بازوبند برایم خوش یمن نیست؟ واقعا به این مسئله باور دارم. ولی من در عمل انجام شده قرار گرفتم. آمدم بیایم توی زمین، وحید دوید و بازوبند را آورد. تیم عقب بود و نمی توانستم تعارف کنم و وقت از دست بدهیم. بازوبند را گرفتم که وقت کشته نشود. هرچند ربطی به هم ندارد.اما بازی اولم تو استیل آنطوری شد. اینجا هم با پنالتی بدم، همه چیز به هم ریخت. واقعا نمی دانم این اواخر چرا بدشانسی می آورم. من تازه آمدم و زمان می خواهم. پستی هم که بازی می کردم، جدید بود. خیلی وقت بود که وسط زمین بازی نمی کردم. امیدوارم در بازی های بعدی جبران کنم.

* پنالتی را چرا از دست دادی؟

- کمتر از دو دقیقه بود که آمده بودم تو زمین. یک دفعه توپ به من رسید و من هم ضربه را خیلی بد زدم. مازیار می خواست پنالتی بزند اما یک دفعه پشیمان شد. شاید فکر می کرد اگر این بار هم در انزلی توپ را گل نکند برایش حرف و حدیث می سازند. از من خواست بزنم. او تقصیری نداشت. محمد نوری هم چون در داربی پنالتی خراب کرده بود، از من خواست تا پنالتی را بزنم. من هم که اصلا نفهمیدم چطور این ضربه را این قدر بد زدم!

* کلا این سال ها پنالتی خوب از دست می دهی؟

- بیش از 90 درصد پنالتی هایی که خراب کردم در همین چند سال بوده. اولی اش باعث حذف تیم ملی از جام ملت ها شد، دو تا هم پارسال در استیل آذین از دست دادم و این هم که در انزلی بود.

* بازی بعدی تان با شاهین است. فکر می کنی چه اتفاقی می افتد؟

- امیدوارم هواداران حمایت کنند در تهران بتوانیم شاهین را ببریم. تیم ها همه نزدیک به هم شدند، اگر شاهین را نبریم، شرایط مان خیلی سخت می شود.

* تاریخ دربی هم که مشخص شده؟

- الان بهتر است به بازی با شاهین فکر کنیم.