مذهبی


2 دقیقه پیش

دعای مشلول همراه ترجمه

دعای مشلول همراه ترجمه   موسوم به دعاى «الشاب المأخوذ بذنبه» [یعنى: جوانى كه به سبب گناهش گرفتار عذاب حق شده] این دعا از كتابهاى كفعمى و«مهج الدعوات» نقل شده، و دعایى ...
2 دقیقه پیش

رمزی برای استجابت دعا

یکی از این دعاهای ارزشمند، مناجات شریف شعبانیه است   بر اساس منابع روایی برترین و محبوب ترین کارها نزد خداوند متعال در بین بندگان خویش، دعا کردن معرفی شده است، از طرفی ...

پیامبر اسلام (ص) چگونه وضو می گرفت؟



وضو گرفتن,آداب وضو گرفتن

شیخ کلینی از زراره نقل می کند که امام باقر (ع) فرمود: “آیا برای شما کیفیت وضوی پیامبر (ص) را نقل نمایم؟ عرض کردیم: آری، حضرت دستور داد که قدحی از آب حاضر کنند و آن را جلو روی خود گذارد، سپس آستین های خود را تا آرنج بالا زد و کف دست راست خود را در آب وضو فرو برد و فرمود: در صورتی که دست پاک باشد باید چنین کرد.

 

سپس مشت خود را پر از آب کرد و بر پیشانی خود ریخت و فرمود: «بسم الله» و آب را بر محاسن خود جاری ساخت و دست خود را بر صورت و پیشانی خود کشید. سپس دست چپ خود را پر از آب کرد و بر روی آرنج دست راست خود ریخت و آن را بر ساق دست خود کشید، آن گاه آب تا سر انگشتانش جاری شد.

 

سپس دست راست خود را پر از آب کرد و بر آرنج دست چپ ریخت و بر ساق دست چپ خود کشید و آب را بر اطراف انگشتانش جاری ساخت و بعد جلو سر خود و روی پاهای خود را با تری باقیمانده در دست راست و دست چپ خود مسح کشید.

زراره می گوید: امام باقر (ع) فرمود: شخصی از امیرمؤمنان (ع) درباره وضو پیامبر (ص) سؤال کرد. حضرت درست این جریان را برای او نقل فرمود.[۱]

[۱]. کلینی، کافی، ج ۳ ص، ۲۵، حدیث ۴، دارالکتب الاسلامیة، تهران، ۱۳۶۵ش.
منبع:islampedia.ir


ویدیو مرتبط :
طریقه وضو گرفتن پیامبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل به دنبال دریافت غرامت املاک یهودیان در زمان پیامبر اسلام(ص) / 100 میلیارد هم از ایران می خواهند!



 

 

اسرائیل به دنبال دریافت غرامت املاک یهودیان در زمان پیامبر اسلام(ص) / 100 میلیارد هم از ایران می خواهند!

 

اسرائیل در اقدامی عجیب و مضحک قصد دارد غرامت املاک و زمین های یهودیان در عربستان سعودی از دوره پیامبر اسلام(ص) تا کنون را دریافت کند!

به نقل از روزنامه میدل ایست مونیتر چاپ لندن، براساس این خبر، وزارت خارجه اسرائیل به دنبال ارائه پیش نویس لایحه ای به پارلمان این رژیم است تا از طریق آن کابینه اسرائیل ملزم به پیگیری و دریافت غرامت از ایران و دولت های عربی بابت املاک یهودیان در این کشورها شود؛ املاکی که به ادعای صهیونیست ها تا سال 1948 در این کشورها تحت مالکیت یهودیان بوده است ولی پس از آن مصادره یا رها شده بودند.

هدف از این اقدام، اضافه کردن این مسئله به سایر موضوعات مطرح در مذاکرات صلح خاورمیانه (مسئله فلسطین و اسرائیل) است.

پیش نویس این قانون به دو بخش تقسیم می شود. بخش نخست از کشورهای مصر، موریتانی، مراکش، الجزایر، تونس، لیبی، سودان، سوریه، عراق، لبنان، اردن و بحرین می خواهد بابت املاک 850 هزار یهودی به ارزش 300 هزار دلار غرامت پرداخت کنند. این رقم ها براساس آخرین سرشماری از یهودیان در سال 1948 گفته شده است.

اسرائیل همچنین می بایست از بحرین بابت املاک یهودیانی که در این کشور زندگی می کردند تقاضای غرامت کند.

در بخش دوم نیز ، وزارت خارجه اسرائیل می بایست از عربستان سعودی بخواهد تا غرامتی به مبلغ بیش از 100 میلیارد دلار بپردازد. دلیل این غرامت املاک یهودیانی است که از زمان پیامبر اسلام(ص) تاکنون در عربستان سعودی وجود داشته اند.

این بخشی از طرح هم اکنون با هزینه 100 میلیون دلاری توسط شماری از کارشناسان ارشد اسرائیلی در زمینه های حقوق بین الملل، تاریخ و جغرافی در دانشگاه های بار ایلان، بئر السبع، تل آویو، قدس و حیفا تحت بحث و بررسی است.

وزارت خارجه اسرائیل هم در بودجه 2012 خود، بودجه ای را برای این موضوع اختصاص داده است.

براساس این پیش نویس، کابینه اسرائیل می بایست از ایران هم در مقابل آنچه که " کشته و ناپدید شدن صدها یهودی در ایران " توصیف شده تقاضای غرامتی به ارزش 100 میلیارد دلار کند.

این در حالی است که با وجود تلاش های تل آویو برای مهاجرت یودیان ایرانی به اسرائیل، ایرانیان یهودی بارها بر زندگی مسالمت آمیز خود  در کنار هموطنان مسلمان تاکید کرده اند.../عصرایران