مذهبی


2 دقیقه پیش

دعای مشلول همراه ترجمه

دعای مشلول همراه ترجمه   موسوم به دعاى «الشاب المأخوذ بذنبه» [یعنى: جوانى كه به سبب گناهش گرفتار عذاب حق شده] این دعا از كتابهاى كفعمى و«مهج الدعوات» نقل شده، و دعایى ...
2 دقیقه پیش

رمزی برای استجابت دعا

یکی از این دعاهای ارزشمند، مناجات شریف شعبانیه است   بر اساس منابع روایی برترین و محبوب ترین کارها نزد خداوند متعال در بین بندگان خویش، دعا کردن معرفی شده است، از طرفی ...

پنج آیه ی معجزه گر قرآنی



دعاهای مستحبی,اعمال مستحبی

هر کس این پنج آیه را هر روز یازده مرتبه بخواند برای او هر حاجت و  امر مهمی آسان گردد و به زودی به مراد خویش انشاء الله خواهد رسید.

۱- آیة الکرسی تا  و هو العی العظیم

۲- آل عمران آیه ۲ : اللّهُ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ

۳-نساء آیه ۸۷  :اللّهُ لا إِلَهَ إِلاَّ هُوَ لَیَجْمَعَنَّكُمْ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ لاَ رَیْبَ فِیهِ وَمَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللّهِ حَدِیثًا

۴- طه آیه ۸ : اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ لَهُ الْأَسْمَاء الْحُسْنَى

۵-تغابن آیه ۱۳ : اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ

منبع:شفاخانه


ویدیو مرتبط :
رونالدینهو معجزه گر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساتیا سای بابای ۵ میلیارد پوندی، جادوگر یا معجزه گر؟



 

 

ساتیا سای بابای ۵ میلیارد پوندی، جادوگر یا معجزه گر

 

ساتیا سای بابای هندی با رها کردن ثروتی معادل ۵ میلیارد پوند در سن ۸۵ سالگی درگذشت.مرگ سری  ساتیا سای بابا بر اثر عارضه قلبی و مشکلات تنفسی صحنه هایی از غم واندوه را بر صورت ۶ میلیون طرفدارش در هند و نیز سایر مردم جهان نشانده است.

 

موهای فرفری و لباسهایی با رنگ زعفرانی همراه با معجزات و پیامهای ساده تسلط بر روح و عالم مادی؛ همه وهمه وی را سمبل مردی در عصر مدرنیسم در هند ساخته بود.

 

اما این جادوگر یا رهبر معنوی و معجزه گر که بود؟

 

باگوان شری ساتیا سای بابا زاده ۲۳ نوامبر ،یکی از مدعیان تجسم خداگونگی بود. او در دهکده ای کوچک به نام پوتاپارتی به دنیا آمد. پدر او «پداونکاپاراجو» ومادرش «ایشوارامباً بودند. ساتیا، فرزند چهارم خانواده ای فقیر و مومن بود و به جز او خانواده راجو یک پسر و دو دختر دیگر نیز داشتند. ساتیا سای بابا در سن ۱۴ سالگی در تاریخ ۲۳ ماه مه ۱۹۴۰ اعلام کرد که روح خداوند در جسم او حضور دارد و او برای هدایت انسان ها بر روی زمین ظهور کرده است.

 

بهر حال وی نفوذگر خوبی بود و توانسته بود از ساده ترین و فقیرترین ها تا ثروتمند ترین و سیاست مدارترین ها را دور خود گرد آورد. در سالهای اخیر دو تهمت بزرگ کلاهبرداری و سوء استفاده جنسی، او را آزرده بود.

 

در حال حاضر مردم در ایالت جنوبی آندرا پرادش محل تولد وی چهار رو عزاداری می کنند و قرار است دو روز جسدش باقی مانده و بعد دفن گردد. هزاران پلیس در اطراف جسدش در پوتاپارتی حلقه زده اند و معتقدانش در حال عزاداری هستند.

 

طرفداران با حمل تصاویری از وی و تابلویی با این مضمون که سای بابا جسمش در میان ما نیست اما برای همیشه کنار ماست، در بنگلور دست به عزاداری زده اند.

 

ستارگان بالیوود، متمولین و سیاسیون، ورزشکاران حرفه ای، هندی و غیر هندی با وی همراهی کرده و جزو معتقدانش بوده اند. ۶۰ سال قبل سای بابا اولین مرکز پزشکی و بیمارستانی را در هند درست کرد و با پولهایی که از سازمانهای خیریه دریافت می کرد بیمارستان ۲۲۰ تخته ای بنا کرد که در ان درمان به طور کامل رایگان صورت گرفته و این موضوع محبوبیت وی را بین هندی های فقیر بسیار بالا برد.

 

مردم از سراسر جهان با بلیطهای مجانی هواپیما به مرکز پزشکی وی آمده و تحت درمان قرار می گرفتند. گفته می شود در یکصد کشور جهان بیش از ۱۲۰۰ مرکز پزشکی بنام سای بابا راه اندازی و مدیریت می شود.

 

اما وی هیچ جانشینی برای مدیریت واحد مراکز درمانی خود تعیین نکرده و این موضوع باعث اختلاف بین اعضای فامیل برای ثروت ۵ میلیارد پوندی وی شده است. اگر دولت محلی خود مسوولیت این کار را بر عهده بگیرد، ممکن است همه چیز تغییر یافته و دعواها کمتر شود.

 

گفته می شود سای بابا هنگام چهارده سالگی بعد از آنکه بوسیله عقرب گزیده می شود، بدون آنکه خواندن و نوشتن بلد باشد، اشعار دوره سانسکریت را زمزمه می کند و این موضوع نیز بر قدرتهای برتر وی در زندگی افزود.

 

مهمترین معجزات وی مانند درآوردن ساعت طلا از روی هوا و دادن آن به مردم به گفته برخی، کلاهبرداری بوده است.

 

برخی از طذفدارانش در برنامه بی بی سی در سال ۲۰۰۴، اعلام کردند که سای بابا سوء استفاده جنسی نیز از پیروان مذکرش کرده است.

 

آنها تاکید کردند که سای بابا حالتی از اجبار را برای طرفدارانش ایجاد کرده تا آنها مجبور به انجام اعمال منافی بزنند.

 

اما سای بابا هرگز از سوی مقامات رسمی مورد اتهام قرار نگرفت و حتی در مواردی اعلام شد این موضوع با هدف ضربه زدن به او از سوی دشمنان صورت گرفته است. در سال ۱۹۹۳ اجساد ۶ تن از پیروانش در اتاق مخصوص سای بابا پیدا شد.

 

اما این موضوع مسکوت گذارده شد و هیچ کس دنبال موضوع را نگرفت. در سایر محافل غیر رسمی اعلام شد دعوا بر سر مسائل مالی باعث کشته شدن ۶ نفر مذکور شده است.

 

مانموهان سینگ نخست وزیر هند؛ مرگ سای بابا را ضایعه جبران ناپذیر دانسته که باعث غم و اندوه مردم جهان شده است.

 

وی گفته سای بابا با تمام مردم جهان از هر مذهبی بوده و هدفش توسعه صلح در جهان بوده است.

 

البته سای بابا خودش پیش بینی کرده بود که سال ۲۰۱۹ خواهد مرد و روحش در سومین سای بابا مقدس در سال ۲۰۲۳ در دهکده کارناتاکا حلول خواهد کرد و وی دوباره در جسمی دیگر خواهد آمد.

 

طرفدارانش نظر دیگری دارند. آنها می گویند هر چند پیش بینی وی متفاوت از آب در آمد اما او می تواند سال بعد در جسمی دیگر حلول کند!/ خبر آنلاین