مذهبی


2 دقیقه پیش

دعای مشلول همراه ترجمه

دعای مشلول همراه ترجمه   موسوم به دعاى «الشاب المأخوذ بذنبه» [یعنى: جوانى كه به سبب گناهش گرفتار عذاب حق شده] این دعا از كتابهاى كفعمى و«مهج الدعوات» نقل شده، و دعایى ...
2 دقیقه پیش

رمزی برای استجابت دعا

یکی از این دعاهای ارزشمند، مناجات شریف شعبانیه است   بر اساس منابع روایی برترین و محبوب ترین کارها نزد خداوند متعال در بین بندگان خویش، دعا کردن معرفی شده است، از طرفی ...

پرونده 3 شکایت در قیامت باز می شود



خواندن قرآن,قیامت,روز قیامت,روز قیامت چه روزیست

در روز قیامت سه گروه شکایت به پیشگاه خداوند متعال می آورند: قرآن و مسجد و عترت

 

گاهی آنقدر قرائت ها و استفاده هایمان از این کتاب الهی به مراسم عزاداری و ختم خلاصه شده که خیلی از جوان های امروزی تا وارد یک سایت یا وبلاگ و یا مغازه ای می شوند که صدای قرآن از آنها شنیده می شود و یا صدای هنزفری و یا آهنگ موبایل کسی طنین آیات قرآن می شود همه متعجبانه نگاه می کنند و اولین چیزی که به ذهنشان می آید مراسم عزاداری و خدایی ناکرده تهجد و عقب ماندگی است که این را می توان از نگاه هایشان کاملا متوجه شد
 
آیا این همان قرآنی نیست که بارها دشمنان اسلام تلاش کردند نقطه ضعفی از آن بگیرند اما نه تنها موفق نشدند بلکه بر رسوایی خود افزودند؟


این همان قرآنی نیست که هنوز کسی را یارای هماوردی با آن نیست؟ که البته امروز خیلی ها سعی می کنند که نورش را خاموش کنند و آن را تحریف شده بخوانند اما نخواهند نتوانست چرا که این وعده ی خود خداوند است .....

متاسفانه مردم فکر می کنند که در روز قیامت فقط باید جوابگوی حق الناس و شکایات مردم باشند در حالی که چنین نیست و باید به بسیاری از نعمتهایی که خداوند به ما ارزانی داشته است جوابگو باشیم.


از جمله این نعمتها قرآن کتاب آسمانی و کتاب هدایت انسانهاست که متاسفانه بسیاری از ما مسلمانان فقط ممکن است در مجالس ختم و یا سر سفره عقد لای آن را باز کنیم.


حضرت رسول اکرم صلّی الله علیه وآله وسلّم در این باره می فرمایند :
 یَجیءُ یَوْمَ الْقِیَمَةِ ثَلَاثَةُ یَشْکُونَ: الْمُصْحَفُ وَالْمَسْجدُ وَالعِتْرَةُ.
یَقُولُ الْمُصْحَفُ: یَا رَبِّ حَرَّقُونِی وَ مَزَّقُونِی، وَ یَقُولُ الْمَسْجِدُ: یَا رَبِّ عَطُّلُونِی وَ ضَیَّعُونِی. وَ تَقُولُ الْعِتْرَةُ یَا رَبِّ قَتُلوُنَا وَ طَرَدُونَا وَ شَرَّدُونَا؛ فَأَجْثُو لِلرُّکْبَتَینِ فِی الْخُصُومَةِ، فَیَقُولُ اللَهَ عَزَّوَجَلَّ لِی: أَنَا أَوْلَی بِذَلِکَ مِنْکَ.[«وسائل الشّیعة « طبع امیر بهادر؛ ج 1 ص 304]


حضرت امام جعفر صادق علیه السّلام فرمودند: مساجد شكایت خود را به نزد حقّ تعالی میبرند از همسایگان خود كه در آن مساجد حضور بهم نمیرسانند و نمازهای خود را در آن نمی خوانند.
خداوند به مساجد وحی میفرستد: سوگند به عزّت و جلال خودم كه من أبداً نماز آنان را قبول نمی كنم، و عدالت آنها را در بین مردم ظاهر نمی سازم، و رحمت من شامل حالشان نخواهد شد و هیچگاه در بهشت من با من همنشین نخواهند بود.»

«در روز قیامت سه گروه شکایت به پیشگاه خداوند متعال می آورند: قرآن و مسجد و عترت.
قرآن میگوید: ای پروردگار من! مرا سوزانیدند و پاره پاره کردند. و مسجد میگوید: ای پروردگار من مرا معطّل و بدون عمل گذاردند و حقّ مرا ضایع کردند. و عترت میگوید: بار پروردگارا ما را کشتند و دور کردند و متفرّق نموده و فراری دادند؛ و در مقابل پروردگار در دعوای خصومت و دادخواهی به دو زانوی خود می نشینم، پس خداوند عزّو جلّ به من میگوید: من خودم اولویّت دارم از شما درباره خصومت و دادخواهی نسبت به آنان»


ضمن حدیث طولانى دیگری در باب عظمت شأن قرآن، حضرت امام باقر علیه السّلام مى فرماید:
فَیَقُولُ یَا رَبِّ مِنْهُمْ مَنْ صَانَنِی وَ حَافَظَ عَلَیَّ وَ لَمْ یُضَیِّعْ شَیْئاً وَ مِنْهُمْ مَنْ ضَیَّعَنِی وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّی وَ کَذَّبَ بِی و.. «روز قیامت قرآن مى گوید: خدایا بعضى از بندگانت حرمت مرا نگهداشت و مرا حفظ نمود و چیزى از مرا ضایع نکرد. و بعضى دیگر مرا ضایع کرد و حق مرا خوار شمرد و مرا تکذیب نمود».


فَیَقُولُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى وَ عِزَّتِی وَ جَلَالِی وَ ارْتِفَاعِ مَکَانِی لَأُثِیبَنَّ عَلَیْکَ الْیَوْمَ أَحْسَنَ الثَّوَابِ وَ لَأُعَاقِبَنَّ عَلَیْکَ الْیَوْمَ أَلِیمَ الْعِقَابِ. خداى تعالى مى فرماید: «به عزت و جلال و رفعت مقامم سوگند، امروز بهترین ثواب را براى تو بدهم و دردناکترین کیفر را به خاطر تو بکنم» [اصول کافى ج 2 ص 597].


قرآن یگانه كتاب هدایت است و در روایت است كه: وای به حال كسانی كه قرآن را رها كرده و به دنبال علوم دیگر رفته اند. اگر انسان تمام علوم دنیا را داشته باشد حتّی علوم اسلامی چون فقه و اصول و منطق و فلسفه ولیكن قرآن را نداشته باشد دستش خالی است و اگر قرآن را داشته باشد همه چیز را دارد و دستش پُر است، چون قرآن كلام خدا است و كسی كه خدا را دارد همه چیز را دارد و كسی كه خدا را ندارد هیچ چیز ندارد.


رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله فرمود: «من نخستین كسى هستم كه بر خداى عزیز جبار روز قیامت وارد مى شود با كتاب او و خاندانم. سپس امت من وارد مى شوند، من از امتم مى پرسم شما با كتاب خدا و با خاندانم چه كردید. [قال رسول اللّه صلّى اللّه علیه و آله انا اول و افد على العزیز الجبار یوم القیمة و كتابه و اهل بیتى ثم امتى ثم اسئلهم ما فعلتم بكتاب اللّه و باهل بیتى (اصول كافى- كتاب فضل القرآن حدیث 4 ج ... ص 600)]


و نیز در «وسآئل » از مرحوم شیخ طوسی در مجالس با اسناد خود از زُرَیق روایت كرده است كه :
قَالَ أَبُو عَبْدِاللَهِ عَلَیْهِ السَّلامُ: شَكَتِ الْمَسَاجِدُ إلَی اللَهِ تَعَالَی الَّذِینَ لَا یَشْهَدُونَهَا مِنْ جَیرَانِهَا، فَأَوْحَی اللَهُ إلَیْهَا: وَ عَزَّتِی وَ جَلَالِی ! لا قَبلْتُ لَهُمْ صَلَوةً وَ لَا أُظْهِرُ لَهُمْ فِی النَّاسِ عَدَالَةً وَ لَا نَالَتهُمْ رَحْمَتِی وَ لَا جَاوَرُونِی فِی جَنَّتِی [«وسآئل » ج 1، ص 303]
زُرَیق گوید: «حضرت امام جعفر صادق علیه السّلام فرمودند: مساجد شكایت خود را به نزد حقّ تعالی میبرند از همسایگان خود كه در آن مساجد حضور بهم نمیرسانند و نمازهای خود را در آن نمی خوانند.


خداوند به مساجد وحی میفرستد: سوگند به عزّت و جلال خودم كه من أبداً نماز آنان را قبول نمی كنم و عدالت آنها را در بین مردم ظاهر نمی سازم و رحمت من شامل حالشان نخواهد شد و هیچگاه در بهشت من با من همنشین نخواهند بود.»


کلام آخر:
به امید آنکه ان شاء الله در ادامه زندگی در سال جدید با قرآن، مساجد و عترت انس بیشتری داشته باشیم تا ان شاء الله در قیامت از کسانی که شکایت واقع شده اند نباشیم.


منبع:tebyan.net


ویدیو مرتبط :
قرایتی / تفسیر آیه 10 تا 21 سوره تکویر، روز قیامت روز باز شدن پرونده ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گافی که دوباره پرونده شکایت دایی از فدراسیون فوتبال را باز کرد



گافی که دوباره پرونده شکایت دایی از فدراسیون فوتبال را باز کرد

 

با این که نزدیک به ۵ ماه از اعلام رای کمیته استیناف در خصوص شکایت علی دایی از فدراسیون فوتبال می گذرد، این پرونده به نتیجه نرسیده است.

 

فعلا بزرگ ترین مشکلی که پرونده علی دایی دارد، پارادوکس بزرگ این پرونده است؛ تاریخ صدور حکم استیناف و حکم کمیته انضباطی. در رایی که یک نسخه از آن دراختیار علی دایی قرار گرفته تاریخ صدور رای استیناف ۲۳/۵/۸۹ قید شده و تاریخ صدور حکم کمیته انضباطی ۲۵/۶/۸۹ که چنین چیزی امکان پذیر نیست چراکه رای کمیته انضباطی باید پیش از رای شورای استیناف صادر شده باشد. در اصل آرای کمیته انضباطی که مورد اعتراض قرار می گیرند به شورای استیناف می روند و عملا شورای استیناف نمی تواند پیش از کمیته انضباطی، رای خود را اعلام کند.

البته علیرضا صالحی رئیس شورای استیناف این موضوع را تنها اشتباه تایپی می داند و می گوید: «مجموعه انضباطی و استیناف در یک دفتر کارهای خود را انجام می دهند و تمامی پرونده هایی که بررسی می شوند اگر مشکل تایپی داشته باشند توسط آقایان آرویی و رحیمی اصلاح می شوند و پس از برطرف شدن نواقص به طرفین پرونده ابلاغ می شوند که متاسفانه در این پرونده قبل از اصلاح به آقای دایی تحویل داده شده است و ما بعدا آن را اصلاح کردیم.»

صالحی در مورد احتمال تغییر رای در صورت اعاده دادرسی توسط وکیل دایی در استیناف می گوید: «عدله اثبات دعوا ۵ مورد است که شامل: اقرار، سند، شهادت، اماره و قسم است و فیلم اعتراف آقای تاج در برنامه نود از نوع شهادت حساب می شود که در صورت اعاده دادرسی قابل بررسی خواهد بود.» اما عسگری پیش وکیل علی دایی در این مورد می گوید: «هر چند ما با آقایان اختلاف اساسی داریم، ولی این اعلام جدید یک نوع چراغ سبز به شمار می رود که قطعا چون می خواهیم این موضوع در داخل کشور حل شود از آن استقبال می کنیم. ما در حال تدارک شکایت به فیفا هستیم و باید با آقای دایی مذاکره کنم تا با توجه به اعلام آمادگی کمیته استیناف اعاده دادرسی مجدد با فیلم برنامه نود و اقرار مهدی تاج انجام دهیم.»

نکته دیگری که در این ماجرا وجود دارد و دایی هم مدام در مورد آن صحبت می کند بیانیه معروف فدراسیون فوتبال است. فدراسیون در بند اول بدون رد نمونه های ذکر شده عدم حمایت از تیم ملی توسط دایی در برنامه نود، مدعی حمایت همه جانبه از سرمربی وقت شده و اعلام کرده: «از تمامی برنامه های دایی به طور همه جانبه و در حد بضاعت حمایت کرده ایم.»

اما در بند آخر قبل از رسیدگی رأی فدراسیون را صادر و چنین قضاوت کرده است: «مردم شریف خوب می دانند دایی وجهی را از بیت المال مطالبه می کند که در قبال آن عملکردی نداشته و اصرار بر موضوع را به مصلحت دایی و جامعه قهرمانان نیست.»

علی دایی در برنامه نود که در تاریخ ۲۸/۵/۸۹ روی آنتن رفت حرف هایی زد که افکار عمومی را تا حدودی همراه خود کرد. اما بی توجهی مسئولان و رفتارها و گفتارهای آنها دایی را آزرده خاطر کرده تا جایی که او در برنامه زنده تلویزیونی که از شبکه ۴ سیما پخش می شد بیشتر از آن که به ممنوع المصاحبه شدنش اعتراض داشته باشد که بحث اصلی برنامه با حضور شریفی بود، به بیانیه فدراسیون که در خصوصش صادر شده بود و بی توجهی کمیته استیناف به اعتراف نایب رئیس اول فدراسیون اعتراض کرد.

علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف در همان برنامه نود که دایی مهمان بود و پنجشنبه شب هم روی آنتن رفت صراحتا اعلام کرد چون دایی و فدراسیون برای همکاری در سال های دوم و سوم قراردادشان به توافق مالی نرسیده اند رای به فسخ قرار داد و صدور حکم به نفع فدراسیون فوتبال کرده است. اما دوشنبه ۱۵/۶/۸۹ مهدی تاج، رئیس وقت کمیته تیم های ملی که برای تکذیب خبر قرار داد ۵۰ میلیون تومانی با پاداش ۷۵۰ میلیون تومانی فدراسیون با دایی که توسط ابراهیمی مطرح شده بود روی خط آمد، تایید کرد قبل از بازی با عربستان بین دایی و فدراسیون برای همکاری در سال دوم به صورت شفاهی توافق شده بود تا او با همان مبلغ سال اول (۶۰۰ میلیون تومان) روی نیمکت تیم ملی ایران بنشیند.

صالحی در خصوص اعتراف نایب رئیس اول فدراسیون می گوید: «یک قاضی وقتی می خواهد پرونده ای را بررسی کند به مدارکی که در اختیار دارد استناد می کند و ما در آن زمان مدرکی دال بر توافق طرفین برای همکاری در اختیار نداشتیم و بر اساس مستندات آن رای را صادر کردیم و گفت وگوی آقای تاج با برنامه نود ۲۱ روز بعد از آن برنامه که ما روی خط آمدیم انجام شد و در جریان دادرسی هیچ گونه ارجاعی به شاهد که همان تاج است توسط دایی و وکیلش انجام نگرفت.»

اما چرا با وجود اعتراف تاج کمیته استیناف در رای خود تجدید نظر نکرد؟ صالحی در پاسخ به این سوال می گوید: «ما که رای خود را داده ایم و اگر آقای دایی شاهدی برای ادعای خود مبنی بر توافق شفاهی با فدراسیون پیدا کرده می تواند طبق قانون که در آیین نامه انضباطی آمده است اعاده دادرسی کند تا موضوع را پیگیری کنیم.».../خبر آنلاین