مذهبی


2 دقیقه پیش

دعای مشلول همراه ترجمه

دعای مشلول همراه ترجمه   موسوم به دعاى «الشاب المأخوذ بذنبه» [یعنى: جوانى كه به سبب گناهش گرفتار عذاب حق شده] این دعا از كتابهاى كفعمى و«مهج الدعوات» نقل شده، و دعایى ...
2 دقیقه پیش

رمزی برای استجابت دعا

یکی از این دعاهای ارزشمند، مناجات شریف شعبانیه است   بر اساس منابع روایی برترین و محبوب ترین کارها نزد خداوند متعال در بین بندگان خویش، دعا کردن معرفی شده است، از طرفی ...

فواید و خواص انگشتر عقیق/ راههای تشخیص انگشتر عقیق اصل از بدل



انگشتر عقیق,تاثیر انگشتر عقیق بر سلامتی,عکس انگشتر عقیق

انگشتر عقیق

 

خواص انگشتر عقیق

انگشتر عقیق در مقابل نور اشکالی همچون حباب یا کندوی زنبور از خود نشان می دهد. انگشتر عقیق برای تعالی، شادابی و آرامش روح و همچنین بر طرف شدن غم و غصه و ناراحتی های روحی بسیار موثر است. در گذشته بسیاری از ائمه معصومین (ع) از انگشتر عقیق استفاده نموده و بر خواص و اهمیت انگشتر عقیق در گشایش روزی و دفع بلایا تاکید می نمودند.

سنگ عقیق

عقیق سنگی بسیار پربرکت و سرشار از خواص می باشد که در روایات زیادی بر اهمیت آن تاکید شده است.  عقیق در رنگ های قرمز، زرد، خاکستری مایل به آبی و سفید یافت می شود. هم چنین سنگ هایی وجود دارد که به سبب شباهت ساختاری و فیزیکی در تجارت آن ها را جزء خانواده عقیق محسوب می کنند مانند عقیق سلیمانی یا چشمی(باباقوری)، عقیق شجری، عقیق خزه ای.

سنگ عقیق در کشورهایی هم چون یمن، هندوستان، ایران، چین در رنگ های قرمز، زرد و سفید یافت می شود.

 

روشهای تشخیص انگشتر عقیق اصل با نوع بدل

• انگشتر عقیق را با آتش نمی توان سوزاند.

• سنگ عقیق روی شیشه خط می اندازد.

• انگشتر عقیق در مقابل نور اشکالی همچون حباب یا کندوی زنبور از خود نشان می دهد.

• شی نوک تیز روی انگشتر عقیق اثری ندارد و ردی نمی اندازد.

 

خواص انگشتر عقیق در کلام ائمه

 

انگشتر عقیق,فواید انگشتر عقیق,عکس انگشتر عقیق

بسیاری از ائمه بر خواص انگشتر عقیق در گشایش روزی بسیار تاکید نموده اند


امام صادق(ع) درباره انگشتر عقیق فرمودند: هر که انگشتری از عقیق بدست کند پریشان نشود و مادام که با خود دارد اندوهی به او نمی‌ رسد.

 

در سخنی از امام باقر (ع) درباره انگشتر عقیق، آمده است عقیق سرخ زرد و سفید هر سه کوه هایی هستند در بهشت و هر که انگشتری از عقیق بدست کند به جز خیر و خوبی و وسعت رزق نمی‌بیند.

 

درباره فواید انگشتر عقیق، امام رضا (ع) فرمودند: عقیق فقر و تنگدستی و درویشی را برطرف می کند و در حدیث دیگری امام می فرماید هر که قرعه به انگشتر عقیق بزند بهره او تمام تر بیرون می آید.

امام صادق (ع) درباره فضیلت انگشتر عقیق فرمودند: که انگشتر عقیق در دست کنید که مبارک است و هر که انگشتر عقیق داشته باشد امید است که عاقبتش خیر باشد.

 

درباره فضیلت و خواص انگشتر عقیق، حضرت محمد (ص) فرمودند: هر که انگشتر عقیق در دست داشته باشد حاجتش برآورده می شود و در حدیث نبوی دیگر منقول است شخصی نزد رسول اکرم ( ص) آمد و شکایت کرد که دزد در راه به من رسید و اموال مرا برد حضرت فرمودند که: چرا انگشتر عقیق در دست نداشتی که آن از هر بدی نگاه می دارد آدمی را.

 

خواص و فواید انگشتر عقیق

اثرات انگشتر عقیق,انگشتر عقیق,تصویر انگشتر عقیق

انگشتر عقیق برای تعالی، شادابی و آرامش روح بسیار مفید است

 

از دیرباز، قبایل و ملل کهن جهان، عقیق را سنگ مقدسی می دانسته اند و آن را از خود دور نمی کرده اند، عقیق سنگی است که آن را حرز و حامی انسان در مقابل بلایا و حوادث به ویژه در جنگ ها می شمارند. انگشتر عقیق برای افزایش درآمد و رونق کسب و کار و آسان شدن کارها بسیار مفید است.

* انگشتر عقیق برای جلوگیری از خونریزی های شدید، به ویژه برای زنان، بسیار موثر است.

* انگشتر عقیق برای تقویت نقاط مختلف بدن و برقراری تعادل و هماهنگی در آن ها بسیار مفید است.

* استفاده از انگشتر عقیق اثری فراوان دارد و علاوه بر زدودن انرژی های منفی از محیط، سبب پاکسازی هاله ای از انرژی های منفی می شود.

* انگشتر عقیق برای تعالی، شادابی و آرامش روح و همچنین بر طرف شدن غم و غصه و ناراحتی های روحی بسیار موثر است.

 

گردآوری: بخش مذهبی صبح بخیر
منابع:

hamed9737.blogfa.com

کتاب سنگ ها و خواص اعجاب انگیز

 


ویدیو مرتبط :
انگشتر عقیق گرانبها اصل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انگشتر عقیق بر دستان یک مقام آمریکایی


آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکاست که تسلط خوبی بر ادبیات فارسی دارد و در گفتگوهای روزمره و حتی مصاحبه های رسمی از اصطلاحات و مثل های فارسی استفاده می کند.

عصرایران - معصومه محمدی: آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکاست که تسلط خوبی بر ادبیات فارسی دارد و در گفتگوهای روزمره و حتی مصاحبه های رسمی از اصطلاحات و مثل های فارسی استفاده می کند.

در حالی که مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 همچنان در دستور کار طرفین است "عصرایران" در مصاحبه ای با آلن ایر به بررسی تحولات جاری پرداخت که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

انگشتر عقیق بر دستان یک مقام آمریکایی

به عنوان یک سیاستمدار حتما پیش آمده که مسائل اقتصادی را نیز گهگاه مرور کنید. آیا امریکایی ها و سرمایه داران محروم از بازارهای سرمایه گذاری ایران، علاقه ای برای حضور در بازار سرمایه ایران دارند؟
 
بله از بدیهیات است که اگر نظام گسترده تحریم های هسته ای برداشته شود محتمل است سطح سرمایه گذاری خارجی در ایران به طور چشمگیری افزایش یابد و خود این افزایش سرمایه گذاری خارجی موجب تسریع رشد اقتصادی خواهد شد؛ اجازه بدهید اضافه کنم که ایران نباید بین برنامه هسته ای اش یا رونق اقتصادی یکی را انتخاب کند.

 در چارچوب توافق ژنو (یعنی برنامه اقدام مشترک) ایران حق دارد برنامه هسته ای متناسب با نیازهای عملی و واقعی اش داشته باشد و همانطور که در توافق ژنو آمده است " به دنبال اجرای موفق گام نهایی راه حل جامع و با سپری شدن کامل دوره زمانی گام نهایی، با برنامه هسته‌ای ایران مانند برنامه هر کشور غیرهسته ای دیگر عضو NPT رفتار خواهد شد."  
 
آقای اوباما تا چه اندازه در مسیر این تعامل مصمم است؟

 
پرزیدنت اوباما مصمم است که:

1) ایران نباید به سلاح هسته ای دست بیابد

2) از هیچ تلاشی برای حل این بحران بطور صلح آمیز از طریق دیپلماسی پویا فروگذار نکند. اگر ما بتوانیم در این باب به نتیجه مطلوب برسیم، امید این است که این نتیجه بتواند به بهبود روابط دوجانبه نیز کمک کند.  
 
عدم اعتماد به امریکا مهم ترین مانع بهبود شرایط میان دو طرف هست.  سال ها پیش  خانم آلبرایت با اعتراف به دخالت در کودتای 28 مرداد گام کوچکی برداشت اما حالا انتشار اسناد محرمانه در این باره به تاخیر افتاده است.  آیا بنا دارید گام هایی برای اثبات حسن نیت و ایجاد اعتماد در میان مردم  و دولت ایران بردارید؟
 
خیلی پوزش می خواهم اما باز هم من نمی توانم فرض پشت سوال شما را قبول کنم. گیریم که عدم اعتماد به آمریکا عاملی در عدم بهبود شرایط فیمابین است، درست مثل اینکه عامل دیگری عدم اعتماد از طرف ما است. به عقیده من خود این روند مذاکره اگر به نتیجه برسد نشان دهندۀ حسن نیت و گام برداشتن به سوی ایجاد اعتماد از همه طرف خواهد بود.
 
با توجه به بازتابی که قدم زدن آقای کری و آقای ظریف داشت نظر شما و برداشت شما از این پیاده روی چیست؟

 
والله راستش را بخواهید  من در مورد آن نظر خاصی ندارم.  آنها در چارچوب این مذاکرات هسته ای تابحال در جهت رسیدن به تفاهم و توافق جامع جلسات بی شماری داشته اند و به نظر ما چنین جلساتی کارساز هستند. این بار در ژنو مثل اینکه برای رفع خستگی این کار را در حین پیاده روی انجام دادند.
 
و چند سوال شخصی؛ چه عاملی باعث شد که شما زبان فارسی را بیاموزید وبهتر است بگویم چرا زبان فارسی ؟

 
کاملاً تصادفی بود. من در جوانی اهل فراگیری زبان بودم و در دانشگاه رشته من ادبیات بود. طبع شعری داشتم و علاقمند به ترجمه های شعر های عرفانی و تصوفی ایرانی شدم.  هوس داشتم کمی فارسی یاد بگیرم و یواش یواش فنا در عشق و علاقه به زبان و فرهنگ ایرانی شدم و اصلاً نمی دانم چرا اینقدر شیفتۀ زبان و فرهنگ ایران شده ام.

ممکن است نگاه و طرز ادراک پشت سر زبان فارسی با طرز طبع و شخصیت من همخوانی داشته باشد.  به هر حال انگیزه من بیشتر جنبه شخصی داشت تا حرفه ای، چون فقط سال های بعد، که دیپلمات شدم آشنایی من با فارسی از نظر حرفه ای به درد من خورد.
 
چرا اینقدر به آداب و رسوم ایران علاقه مند هستید صرفا بخاطر فارسی صحبت کردن تان؟
 
علتش را اصلا نمی دانم، یعنی نمی دانم چرا ایران و زبانش و آداب و رسومش برای من اینقدر جذابیت دارد. ممکن است علتش این باشد که هر زبان قبل از اینکه ابزار برقرار کردن ارتباط باشد ابزار ادارک است و  همانگونه که قبلا به آن اشاره کردم، تا حدی طرز ادراکی که زبان فارسی دارد با آن انس پیدا کردم.
 
شما انگشتر عقیق به دست می کنید؟
 
بله ،عقیق یمنی ؛ چندتا دارم. از رنگ این سنگ خوشم میآید.
 
آیا تا به حال به ایران سفر کرده اید؟

 
خیر هنوز فرصت نشده.  باید صبر ایوب داشته باشم و انشاالله یک روز (بیایم).   
 
آیا خانواده شما هم به اندازه خودتان ایران دوست هستند؟

 
متاسفانه اصلاً ؛ باید اعتراف کنم که هم همسرم و هم سه دختران جوانم هیچ علاقه ای به فارسی و فرهنگ ایران پیدا نکردند و بدتر از آن دخترانم همیشه گله می کنند که بجای بازی کردن با آنها، من کتاب های فارسی می خوانم. چه باید کرد؟