مذهبی


2 دقیقه پیش

دعای مشلول همراه ترجمه

دعای مشلول همراه ترجمه   موسوم به دعاى «الشاب المأخوذ بذنبه» [یعنى: جوانى كه به سبب گناهش گرفتار عذاب حق شده] این دعا از كتابهاى كفعمى و«مهج الدعوات» نقل شده، و دعایى ...
2 دقیقه پیش

رمزی برای استجابت دعا

یکی از این دعاهای ارزشمند، مناجات شریف شعبانیه است   بر اساس منابع روایی برترین و محبوب ترین کارها نزد خداوند متعال در بین بندگان خویش، دعا کردن معرفی شده است، از طرفی ...

عملی که باعث فقر می شود !



آثار دروغ,فقر و نفاق

 امانت و راستگویى روزى را زیاد مى كند و خیانت و دروغگویى باعث فقر و نفاق مى شود

 

 دروغ در دنیا و آخرت انسان را از رحمت الهی محروم می کند و در میان مردم، فرد را بی اعتبار می نماید و اعتماد عمومی را سلب و جامعه را به بیماری نفاق دچار می سازد و از آفات زبان و خراب کننده ایمان است. علت اصلی دروغ، عقده، حقارت و خود کم بینی انسان دروغگو می باشد.

اما باید دانست که این عمل آثار فراوانی به همراه دارد چنانچه از امام سجاد(ع) نقل شده است که ایشان فرموده اند: اِتَّقُوا الكَذِبَ الصَّغیرَ مِنهُ وَالكَبیرَ، فى كُلِّ جِدٍّ وَهَزلٍ فَإِنَّ الرَّجُلَ إِذا كَذِبَ فِى الصَّغیرِ اجتَرَأَ عَلَى الكَبیرِ؛ از دروغ كوچك و بزرگش، جدّى و شوخیش بپرهیزید، زیرا انسان هرگاه در چیز كوچك دروغ بگوید، به گفتن دروغ بزرگ نیز جرأت پیدا مى كند.

علاوه بر این حضرت محمد (ص) درباره آثار دروغ در زندگی افراد می فرمایند: اَلكَذِبُ یَنقُصُ الرِّزقَ؛ دروغ، روزى را كم مى كند، و نیز امام موسى كاظم (علیه السلام) در سخمی گرانسنگ بیان می دارند: اَداءُ الاَمانَةِ وَ الصِّدقُ یَجلِبانِ الرِّزقَ، و َالخیانَةُ وَ الكَذِبُ یَجلِبانِ الفَقرَ وَ النِّفاقَ؛ اداى امانت و راستگویى روزى را زیاد مى كند و خیانت و دروغگویى باعث فقر و نفاق مى شود.


همچنین امام على (ع) بیان می دارند: یَكتَسِبُ الكاذِبُ بِكَذِبِهِ ثَلاثا: سَخَطُ اللّه عَلَیهِ و َاستِهانَةُ النّاسِ بِهِ و َمَقتُ المَلائِكَةِ لَهُ؛ دروغگو با دروغگویى خود سه چیز بدست مى آورد: خشم خدا را نسبت به خود، نگاه تحقیرآمیز مردم را نسبت به خود و دشمنى فرشتگان را نسبت به خود.


 ==========================

پی نوشت ها:
1-علامه مجلسی. بحارالأنوار، ج 78: 327؛ ج72: 262.
2-آمدی. غررالحكم، ج6: 480.
3-یافعی. الترغیب و الترهیب، ج3، ص596.
4-حرانی. تحف العقول: 278.

 

منبع:ahlulbaytclub.com


ویدیو مرتبط :
عواملی که باعث فقر میشود اگر نبینی ضرر کردی حتما ببین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آدامس جویدن باعث سوزاندن کالری می شود؟




 

 

خواص آدامس

 

كاتلین ملانسون، پروفسور تغذیه در دانشگاه رهود ایسلند وضعیت داوطلبان بزرگسال شركت كننده در پژوهش را در گروهی كه آدامس بدون قند مصرف می‌كردند با گروهی كه آدامس استفاده نمی‌كردند، مقایسه كردند.

 

این افراد برای انجام دو گروه آزمایش استاندارد به آزمایشگاه ملانسون آمده بودند. نتایج آزمایشات نشان داد: وقتی شركت كنندگان مجموعا یك ساعت در هنگام صبح آدامس می‌جویدند در موقع ناهار 67 كالری كمتر مصرف می‌كردند و بعد در طول روز نیز تمایل به مصرف كالری بیشتر نداشتند. هم چنین مردان شركت كننده در آزمایش اظهار كردند كه پس از جویدن آدامس به میزان قابل توجهی احساس گرسنگی در آنها كاهش پیدا می‌كرد.

 

ملانسون هم چنین متوجه شد؛ افرادی كه قبل و بعد از خوردن غذا آدامس می‌جوند، به طور متوسط 5 درصد بیشتر انرژی مصرف می‌كنند. بعلاوه كسانی كه آدامس می‌جویدند اظهار داشتند كه پس از این كار احساس انرژی بیشتری دارند.