مذهبی


2 دقیقه پیش

دعای مشلول همراه ترجمه

دعای مشلول همراه ترجمه   موسوم به دعاى «الشاب المأخوذ بذنبه» [یعنى: جوانى كه به سبب گناهش گرفتار عذاب حق شده] این دعا از كتابهاى كفعمى و«مهج الدعوات» نقل شده، و دعایى ...
2 دقیقه پیش

رمزی برای استجابت دعا

یکی از این دعاهای ارزشمند، مناجات شریف شعبانیه است   بر اساس منابع روایی برترین و محبوب ترین کارها نزد خداوند متعال در بین بندگان خویش، دعا کردن معرفی شده است، از طرفی ...

زیارت عاشورا، کلید گشایش مشکلات



زیارت عاشورا,ثواب خواندن زیارت عاشورا

حسین (ع) سرور و سالار شهیدان و بهترین آرامش‌دهنده و شفاعت کننده است، و البته قرائت زیارت عاشورا، راهی برای نزدیکی به سیدالشهدا (ع)، تعجیل در دعاها و حاجات خیر و گشایش مشکلات است.

قرائت زیارت عاشورا، مهم‌ترین آیین ماه محرم‌الحرام است و ما شیعیان با خواندن این زیارت به سرور و سالار شهیدان سلام می‌دهیم و از شالوده ستم و ظلم بر آن عزیز، بیزاری می‌جوییم.


برپایی زیارت عاشورا در محرم
در ماه‌های محرم و صفر، برگزاری زیارت عاشورا در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و مجالس عزای امام حسین (ع) به یک سنت تبدیل شده است، هر چند که در سایر ایام سال برگزاری زیارت عاشورا رونق دارد، اما در ماه عزای سالار شهیدان، بیشتر است.

وقتی آبروی حسین (ع) واسطه آبرومندی ما می‌شود، آن گاه که وضو می‌سازی و با نیت پاک و دلی پر از حاجت رو به قبله می‌نشینی و زیارت شریف عاشورا را آغاز می‌کنی و به حسین (ع) سلام می‌دهی السلام علیک یا اباعبدالله ... لحظاتی خود را جدای از دنیا و تعلقاتش احساس می‌کنی.

آن‌جا که در زیارت عاشورا لعن می‌فرستی بر مردمی که شالوده ستم و بیدادگری را بر خاندان رسول‌الله (ص) ریختند، قلب انسان سنگین می‌شود از این همه قساوت، سنگ‌دلی و بی‌رحمی.

آن لحظه که در زیارت عاشورا زمزمه می‌کنی، خدایا؛ قرار ده مرا نزد خودت آبرومند به وسیله حسین (ع)، احساس می‌کنی، خداوند نگاهی دیگر به تو دارد به واسطه آبروی نور دیده دخت عزیز و بزرگوار رسول الله (ص).

و آن‌گاه که در پایان زیارت عاشورا به پروردگار عزیز می‌گویی، خدایا روزیم گردان شفاعت حسین (ع) را در روز ورود به صحرای قیامت و ثابت بگذار گام راستیم را در نزد خودت با حسین (ع) و یاران حسین‌(ع)، انگار رها می‌شوی از تمام دغدغه‌ها و دشواری‌های این روزگار.


حسین (ع) یعنی عشق
حسین (ع) زیباترین واژه هستی است، حسین (ع) یعنی عشق، عشق به همه خوبی‌ها، حسین(ع) شخصیتی است که خداوند در روز عرفه، نخست به زائران سیدالشهدا (ع) نظر می‌کند، بعد به زائران خانه خودش.

حضرت امام صادق (ع) می‌فرماید: «هر کس به وسیله خواندن زیارت عاشورا، جدم حسین (ع) را زیارت کند، چه از راه دور یا نزدیک، به خدا قسم خداوند هر حاجت مادی و معنوی داشته باشد، به وی می‌دهد».

بی‌شک با عشق و ارادت به سالار شهیدان کربلا می‌توان سریع‌تر و مطمئن به هدف رسید.
زیارت عاشورا قسمت سوم

زیارت شریف عاشورا راهی سریع برای رسیدن به حسین(ع)
برای رسیدن به محبت، عشق و علاقه امام حسین (ع) هم راه‌های گوناگون وجود دارد، اما راهی که سریع‌تر می‌توان به وسیله آن به بارگاه سرور و سالار شهیدان راه یابید و جزو شیفتگان و عشاق سیدالشهدا (ع) شوید، از طریق قرائت زیارت عاشورا و به ویژه مداومت به خواندن این زیارت شریف است.

زیارت عاشورا از احادیث قدسی است و روایت صفوان در مورد زیارت عاشورا، بیان کننده این امر است که جبرئیل امین این زیارت را از طریق خداوند متعال برای پیامبر بزرگوار اسلام (ص) قرائت کرد و این زیارت از طریق معصومان (ع) به امام باقر (ع) رسید و از طریق این امام معصوم (ع) به دست شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) رسیده است.

ائمه اطهار (ع) ما شیعیان، به ویژه آقا و سرورمان امام زمان (عج) تاکید به خواندن و مداومت به خواندن زیارت شریف عاشورا داشته‌اند. در ملاقاتی که سید رشتی با امام عصر (عج) داشته‌اند، ایشان به سید رشتی می‌فرمایند «چرا عاشورا نمی‌خوانید و بعد سه بار می‌فرمایند: عاشورا، عاشورا، عاشورا».


زیارت عاشورا شاه‌کلید رفع مشکلات است
امام صادق (ع) به صفوان می‌فرماید «زیارت عاشورا را بخوان و از آن مواظبت کن؛ به درستی که من چند خیر را برای خواننده آن تضمین می‌کنم، نخست زیارتش قبول شود، دوم سعی و کوشش وی شکور باشد، سوم حاجات او هرچه باشد از طرف خداوند بزرگ برآورده شود و نا امید از درگاهش برنگردد، زیرا خداوند وعده خود را خلاف نمی‌کند». (بحارالانوار - جلد 98 - ص 300).

امام صادق (ع) به صفوان می‌فرماید: «هر گاه حاجتی پیدا کردی، این زیارت را بخوان که برآورده می‌شود».

چه حال و هوای خوشی دارد، قرائت زیارت عاشورا در محرم‌الحرام و چه زیباست به یاد همه حاجت‌مندان بودن در هنگام زمزمه این زیارت شریف. التماس دعا.

منبع:tebyan.net


ویدیو مرتبط :
کلیدهای گشایش مشکلات ناصر القطامی (زیرنویس فارسی )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روحانی کلید حل مشکلات اقتصادی را به دست چه افرادی می‌دهد؟+جدول



کابینه روحانی,انتخاب کابینه حسن روحانی

روحانی کلید حل مشکلات اقتصادی را به دست چه افرادی می‌دهد؟/ از «نوبخت» همراه همیشگی رئیس جمهور تا «ترکان» مرد نفتی سال‌های دور +جدول

از محمدباقر نوبخت، اکبر ترکان، محمد نهاوندیان، مرتضی بانک، محمدرضا نعمت زاده و اسحاق جهانگیری به عنوان چهره های اصلی تیم اقتصادی دولت یازدهم یاد می شود.

 "تیم اقتصادی دولت یازدهم را چه کسانی تشکیل می دهند؟". این سوالی است که این روزها پاسخ های متفاوتی را به خود می بیند و گمانه زنی های مختلفی نیز در تحلیل این سوال مطرح می شود.

بحث گمانه زنی برای معرفی کابینه یازدهم به مجلس از همان ساعات اولیه مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری یازدهم آغاز شده و هم اکنون در شرایطی که کمتر از 20 روز تا برگزاری مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب و آغاز زمان 10 روزه رئیس جمهور برای معرفی اعضای کابینه به مجلس باقی مانده است این گمانه زنی ها به اوج خود رسیده است.

در شرایطی که اقتصاد کشور طی یکسال اخیر مشکلات فراوانی را تجربه کرده و شاهد افت قابل توجه ارزش پول ملی و نوسانات فراوان بازارهای مختلف هستیم معرفی تیم اقتصادی کابینه به نسبت مهم تر از سایر حوزه ها شده است.

البته پس از انتخابات ریاست جمهوری بازارهای مختلف واکنش مثبتی را به نتیجه انتخابات داشته اند و بر همین اساس امیدواری ها درباره بهبود شرایط اقتصادی کشور افزایش یافته است و همین موضوع نیز بر اهمیت معرفی تیم اقتصادی دولت یازدهم افزوده ست.

در همین رابطه حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور منتخب در نخستین حضور خود در مجلس درباره تشکیل تیم اقتصادی دولت گفته است کارگروه اقتصادی با زیرمجموعه های مختلف تشکیل شده است و درباره معرفی تیم اقتصادی از صاحبنظران و شخصیت‌های فرهیخته، دانشگاهی، با سابقه کار اجرایی یا قانونگذاری و بسیاری از تشکل‌های مردمی استمداد طلبیدیم تا یک بار دیگر اوضاع کشور را بررسی کنیم.

در این میان نام برخی چهره های اقتصادی نزدیک به حجت الاسلام حسن روحانی همچون محمدباقر نوبخت، اکبر ترکان، محمد نهاوندیان، مرتضی بانک، محمدرضا نعمت زاده و اسحاق جهانگیری بیش از سایر چهره های اقتصادی مطرح می شود و از این افراد به عنوان چهره های اصلی تیم اقتصادی دولت یازدهم یاد می شود.

در همین رابطه پایگاه خبری نامه سوابق چهره های اقتصادی نزدیک به رئیس جمهور منتخب که احتمال حضور در کابینه یازدهم را دارند مورد بررسی قرار داده است که در جدول زیر مشاهده می کنید:

 

نام

سمت کنونی

سابقه

سمت احتمالی

مرتضی بانک

مشاور رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام

مرتضی بانک فرمانده سپاه استان کرمان در سال 60 و معاون اداری و مالی وزارت کار در سال‌های 62 و 63بود. بانک از سال 76 به وزرات امور خارجه بازگشت و مدتی در این وازتخارنه فعالیت می‌کرد. مرتضی بانک در انتخابات ریاست جمهوری معاون فرهنگی،اجتماعی ستاد انتخاباتی حسن روحانی بود و هم اکنون با رئیس جمهور منتخب همکاری می کند.

وزارت رفاه و امور اجتماعی

اکبر ترکان

نماینده رئیس جمهور منتخب در امور انتقال دولت

اکبر ترکان تنها فرد غیر‌نظامی است که در جمهوری اسلامی ایران به مقام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رسیده‌است.

وی در کابینه اول محمود احمدی‌نژاد به مدت چهار سال معاونت وزارت نفت را بر‌عهده داشت.

وی وزیر راه و ترابری در دولت دوم سازندگی بوده است.

ترکان در بین سال‌های 80 تا 88 نیز معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت بوده است.

ترکان مدیرعاملی شرکت نفت و گاز پارس را در کارنامه دارد و سال گذشته با حکم معاون وزیر نفت به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران منصوب شد.

وزارت دفاع/ وزارت نفت/ سرپرست نهاد ریاست جمهوری

اسحاق جهانگیری

عضو هیات علمی بنیاد باران

جهانگیری در مجالس دوم و سوم نماینده جیرفت بوده است و در سال ۱۳۷۱ در دولت هاشمی‌رفسنجانی به سمت استاندار استان اصفهان منصوب شد و به جای غلامحسین کرباسچی نشست. وی در هر دو دوره ریاست‌جمهوری خاتمی وزیر صنایع و معادن بود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت

محمدرضا نعمت زاده

مدیرعامل شرکت خصوصی نبکو

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنایع دولت هاشمی‌رفسنجانی بود. وی همچنین معاونت وزارت نفت در امور پتروشیمی ‌در کابینه‌های خاتمی و معاونت وزارت نفت در امور پخش و پالایش را در کابینه احمدی‌نژاد به‌عهده داشته‌است.

وزارت نفت/ سرپرست نهاد ریاست جمهوری

محمدباقر نوبخت

معاون پژوهش‌های اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام

در تیم اقتصادی مشاوران حسن روحانی شاخص‌ترین چهره محمد‌باقر نوبخت است. نوبخت چهار دوره نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بوده است. از دیگر سوابق وی می‌توان به معاونت اقتصادی - پژوهشی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد.

وزارت اقتصاد/ رئیس کل بانک مرکزی

محمد نهاوندیان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

نهاوندیان معاون وقت دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی ایران (معاون علی لاریجانی)، عضو ستاد ویژه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، رئیس مرکز بررسی برای الحاق به سازمان تجارت جهانی در جمهوری اسلامی، معاونت سابق وزارت بازرگانی و دارنده سابقه سمت‌های اقتصادی-سیاسی دیگر است.  او در آمریکا موسسه‌ای به نام تحقیقات و اطلاعات اسلامی در واشنگتن تاسیس کرد و با چهل مرکز اسلامی آمریکا برای همکاری بین آنها ارتباط برقرار کرد. در نتیجه شورایی تشکیل شد به نام شورای همکاری اسلامی که هر ماه در یک ایالت جلسه تشکیل می‌داد. او ۸ سال با خانواده‌اش در آمریکا به سر برد و فوق‌لیسانس و دکترا گرفت.

وزارت اقتصاد/ وزارت صنعت، معدن و تجارت

 نامه نیوز