مذهبی


2 دقیقه پیش

دعای مشلول همراه ترجمه

دعای مشلول همراه ترجمه   موسوم به دعاى «الشاب المأخوذ بذنبه» [یعنى: جوانى كه به سبب گناهش گرفتار عذاب حق شده] این دعا از كتابهاى كفعمى و«مهج الدعوات» نقل شده، و دعایى ...
2 دقیقه پیش

رمزی برای استجابت دعا

یکی از این دعاهای ارزشمند، مناجات شریف شعبانیه است   بر اساس منابع روایی برترین و محبوب ترین کارها نزد خداوند متعال در بین بندگان خویش، دعا کردن معرفی شده است، از طرفی ...

زنان با چه اعمالی بهشتی می شوند !



بهشتی شدن, بهشت,جهنم و بهشت

 دو حدیث از حضرت زینب (س) درباره زنان
بی گمان زینب (س) روایات زیادی از پیامبر، پدر و برادرانش که درود خدا بر آنها باد نقل کرده است.
این دو حدیث را که از کتاب "زندگانی حضرت زینب از ولادت تا رحلت" نوشته آیت الله سید محمد کاظم قزوینی  گلچین شده است در ادامه می خوانید.


* از آن بانوی اهل دانش و کمال آورده اند که فرمود: « بی گمان نیای گرانقدرم محمد (که درود خدا بر او باد) برای ما زنان، حقوقی مقرر داشت که همسرانمان باید آن را رعایت کنند، درست همان طور که بر آنان حقوقی مقرر فرمود که رعایت آنها بر ما لازم است.»


* حضرت زینب (که درود خدا بر او باد) در روایت دیگری گفته است: « نیای گرانقدرم محمد (که درود خدا بر او باد) می فرمود:

هنگامی که زن درست اندیش و درست کردار نمازهای پنجگانه اش را بخواند، و روزه ی رمضان را بگیرد، و دامان خود را پاک و پاکیزه دارد، و با همسرش هماهنگ گردد و حقوق او را رعایت کند، به او گفته می شود از هر یک از درهای بهشت که می خواهی بر بهشت زیبا و پرنعمت خدا درآی. »

منبع:khabaronline.ir


ویدیو مرتبط :
زنان بهشتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چاقوکشی علیه زنان در جهرم/ پاسدار بهشتی‌فر فرزند مجرمش را تحویل داد



اخبار,اخبار اجتماعی, چاقوکشی علیه زنان

 

اخبار اجتماعی - چاقوکشی علیه زنان در جهرم/ پاسدار بهشتی‌فر فرزند مجرمش را تحویل داد

وی در ادامه گفت: حتی پاسدار بهشتی فر، بعد از اطلاع از ارتکاب جرم فرزندش، خود، ضارب را تحویل قانون داده است و تاکید کرده که طبق قانون و عدالت مانند دیگران با وی برخورد شود.

نماینده مردم جهرم گفت: انگیزه ضارب جهرم (استان فارس) کاملا شخصی بوده است و هیچ ارتباطی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر نداشته است.

محمدرضا رضایی کوچی، نماینده مردم جهرم درباره دستگیری ضارب زنان در این شهر به "ایران خبر" گفت: حرکت ضارب به هیچ عنوان سازمان دهی شده نیست و از سوی هیچ شخص یا ارگانی نیز مورد حمایت و تایید نبوده است.

وی در ادامه گفت: حتی پاسدار بهشتی فر، بعد از اطلاع از ارتکاب جرم فرزندش، خود، ضارب را تحویل قانون داده است و تاکید کرده که طبق قانون و عدالت مانند دیگران با وی برخورد شود.

رضایی کوچی درباره اینکه گفته می شود ضارب انگیزه امر به معروف و نهی از منکر داشته است گفت: دربین افرادی که مورد سوء قصد قرار گرفتند، خانمهایی بودند که حجابشان به هیچ عنوان مشکلی نداشته است و حتی چادر نیز به سر داشته اند، لذا این ادعا که انگیزه ضارب مبارزه با بد حجابی و امر به معروف و نهی از منکر بوده است، به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد: بسیجیان جهرم خود پی گیر اصلی این حادثه بودند.

چاقوکشی علیه زنان جهرم
 ایرنا قبل از این نوشته بود: حجت ا... رضایی سرپرست فرمانداری ویژه جهرم گفت: ضارب به عمل قبیح خود مبنی بر حمله با چاقو به چند زن اقرار کرده و در حال حاضر تحت نظارت دستگاه انتظامی و قضایی است.

 طی چند روز گذشته، حمله هایی با چاقو به ۶ خانم در جهرم صورت گرفت که گفته شده ۵ نفر ازاین خانم ها دانشجو هستند.

شهرستان جهرم در 193 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

اخبار اجتماعی - ایران خبر